HC 700 ja sallittu 600?
VM. 87 ja alkuvuosi (löysemmät päästörajat?)
Mahtaako saada kohilleen laittamalla laihemmalle? nyt seokset tossa jossain 13 paikkeilla

Valvoja: CRSC Hallitus
Jotain on pahasti pielessä ,kun hc on noin jumalattoman suuri. Mulla oli 2.0 ohc fr32 nokalla 285/280 +säädettävä nokkapyörä,dellorto tuplilla ja loppuun saakka avarretulla kannella :kynsi kirjoitti:Päästöjen kanssa isoja ongelmia. Hc 1700-3500 ja happiakin paljon. Eikä auta säätö.
Puhaltaa tuo nokka läpi aika paljon. Ei auta kuin lisätä venttiilinvälyksiä ja ottaa sillai lappu. Nokka on 288 imu 292 pako ja isolla huuhtelulla.
Jaa-a tosiaankin sotkii varmaan imupuolellekin. Ei tuo nokan aikaistaminen rauhoittanut ollenkaan. Overlappi alkaa nollista 37ast ja päättyy nolliin 38 ast. Vetoja tosin on ihan kivasti ja tasaisesti (aivan sikana +4000rpm).pau kirjoitti:mulla oli joskus -87 iS, jossa oli 298 nokka, avarrettu 1.6 lätsä ja 44/38,5 mm venat. Päästöistä sai läpi, kun pisti 2 mm venavälykseks, puolet pirtua tankkiin sytkä myöhäselle ja hissukissunlissun asemalle. Tosta jarrutettiin joskus 165 hp ja 210 nm, eli toimikin vielä.
Toi oli pahin yhdistelmä, kun ruiskun imusarjassa on vaan yksi kaasuläppä, ja jyrkkä nokka yhdistelmä imee puolet pakokaasuista tyhjäkäynnillä imusarjaan. Tästä seuraa taas se, ettei meinaa käydä kunnolla kun kaasut on saastuneet...
p.