V6 2.9 ennakko ongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

V6 2.9 ennakko ongelma

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Toukokuu 14. 18:08:44 2006

Sierra 89 ruotsintuonti matalapuriste mappi peli.

oire isolla kaasulla toimii hyvin, pintakaasulla ~1500rpm tienoilla nykii. tänään katsottiin paljon sielä on ennakkoa, sielä oli paljon ennakkoa, peräti 26astetta! Fordin manuaali puhuu että 15astetta riittäis, säädettiin ennakoks 15astetta, testilenkillä huomas että pikkukierroksilla käy nätisti mutta ei nosta kierroksia ollenkaan, ei meinaa saada yli 3000rpm millään ajossa. MAP-anturia kokeiltiin toisesta autosta, ei ollut vaikutusta.

mistähän vois johtua ton moottorin tarve tuolle 26asteen ennakolle?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Toukokuu 14. 18:35:54 2006

lisäyksenä

vehje on katti peli ja lamdat toimii suhtkoht hyvin.
perustyhjäkäynti säädetty 600 rpm eli ohjeen mukaiseksi.
vikakoodeja ei käytännössä ole.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Toukokuu 14. 23:03:42 2006

nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään. :roll:

taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan :shock:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Toukokuu 15. 16:15:57 2006

tanari kirjoitti:nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään. :roll:

taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan :shock:
toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä :wink:
Timppa 24V

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Toukokuu 15. 21:28:28 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
tanari kirjoitti:nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään. :roll:

taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan :shock:
toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä :wink:
niinhän se taitaa olla kun miettii :lol:

tulin kokeilleeksi irrottaa bensanpaineensäätimestä letkun, koneen käynti ei muuttunut millään tavalla :roll: kuulostais siltä että paineensäädin olis rikki
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Toukokuu 15. 23:25:03 2006

tanari kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:
tanari kirjoitti:nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään. :roll:

taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan :shock:
toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä :wink:
niinhän se taitaa olla kun miettii :lol:

tulin kokeilleeksi irrottaa bensanpaineensäätimestä letkun, koneen käynti ei muuttunut millään tavalla :roll: kuulostais siltä että paineensäädin olis rikki
kuuuuulostaaaaaa.... siltä.......että,noniin,olis kiva tietää pa paine alip.letku irti ja letku kiinni,siis oikeesti eli mitattuna,yleensä veikkaamalla on tosi vaikea voittaa pää pottia,lähelle voi päästä..... :oops:

ja letku on ehjä ja menee VARMASTI kaasuläpän takapuolelle ? ja tietysti tiedät ko:laitteen toimintaperiaatteen ja tehtävän ja bensan paine ei tietysti putoa esim alle 3,8bar missään vaiheessa,mitattu,kaasupohjassa täydellä kuormalla ?(tankin lähtö,pumpun sijoitus ? ) tämmöset on selviä asioita :lol:

puola siis voi hyvinkin olla edelleen toi ongelman ydin :!:
Timppa 24V

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 16. 9:02:35 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
tanari kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti: toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä :wink:
niinhän se taitaa olla kun miettii :lol:

tulin kokeilleeksi irrottaa bensanpaineensäätimestä letkun, koneen käynti ei muuttunut millään tavalla :roll: kuulostais siltä että paineensäädin olis rikki
kuuuuulostaaaaaa.... siltä.......että,noniin,olis kiva tietää pa paine alip.letku irti ja letku kiinni,siis oikeesti eli mitattuna,yleensä veikkaamalla on tosi vaikea voittaa pää pottia,lähelle voi päästä..... :oops:

ja letku on ehjä ja menee VARMASTI kaasuläpän takapuolelle ? ja tietysti tiedät ko:laitteen toimintaperiaatteen ja tehtävän ja bensan paine ei tietysti putoa esim alle 3,8bar missään vaiheessa,mitattu,kaasupohjassa täydellä kuormalla ?(tankin lähtö,pumpun sijoitus ? ) tämmöset on selviä asioita :lol:

puola siis voi hyvinkin olla edelleen toi ongelman ydin :!:
pa paine ei mitattu.
letku menee oikeaan paikkaan.
toinen erittäin mielenkiintoinen asia huomattiin.
mitattiin käydessä ollessa Map jännite ja saatiin 2.60v
ja vaikka imi alipainetta mappiin sammuneen moottorin kanssa ja virrat päällä niin se ei juurikaan muuttunut.
koko ajan oli 2.53-2.60 välillä
mikähän mahtaa olla vaihtelu alue mapilla?
vai antaako mappi pulssi muotoista signaalia.?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 16. 11:51:10 2006

todennäköisesti juuri pulssimuotoinen mappi selittää tuon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin