V6 2.9 ennakko ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
V6 2.9 ennakko ongelma
Sierra 89 ruotsintuonti matalapuriste mappi peli.
oire isolla kaasulla toimii hyvin, pintakaasulla ~1500rpm tienoilla nykii. tänään katsottiin paljon sielä on ennakkoa, sielä oli paljon ennakkoa, peräti 26astetta! Fordin manuaali puhuu että 15astetta riittäis, säädettiin ennakoks 15astetta, testilenkillä huomas että pikkukierroksilla käy nätisti mutta ei nosta kierroksia ollenkaan, ei meinaa saada yli 3000rpm millään ajossa. MAP-anturia kokeiltiin toisesta autosta, ei ollut vaikutusta.
mistähän vois johtua ton moottorin tarve tuolle 26asteen ennakolle?
oire isolla kaasulla toimii hyvin, pintakaasulla ~1500rpm tienoilla nykii. tänään katsottiin paljon sielä on ennakkoa, sielä oli paljon ennakkoa, peräti 26astetta! Fordin manuaali puhuu että 15astetta riittäis, säädettiin ennakoks 15astetta, testilenkillä huomas että pikkukierroksilla käy nätisti mutta ei nosta kierroksia ollenkaan, ei meinaa saada yli 3000rpm millään ajossa. MAP-anturia kokeiltiin toisesta autosta, ei ollut vaikutusta.
mistähän vois johtua ton moottorin tarve tuolle 26asteen ennakolle?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään.
taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään.

taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.tanari kirjoitti:nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään.![]()
taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä

Timppa 24V
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
niinhän se taitaa olla kun miettiiTIMPPA24V6 kirjoitti:toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.tanari kirjoitti:nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään.![]()
taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä

tulin kokeilleeksi irrottaa bensanpaineensäätimestä letkun, koneen käynti ei muuttunut millään tavalla

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
kuuuuulostaaaaaa.... siltä.......että,noniin,olis kiva tietää pa paine alip.letku irti ja letku kiinni,siis oikeesti eli mitattuna,yleensä veikkaamalla on tosi vaikea voittaa pää pottia,lähelle voi päästä.....tanari kirjoitti:niinhän se taitaa olla kun miettiiTIMPPA24V6 kirjoitti:toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.tanari kirjoitti:nyt shellillä pitkää pohdittiin ja tuli mieleen että mitä JOS.
Puola näyttää tarvikkeelta jälkeenpäin asennetulta, jos siinä ei riitäkkään normaalilla ennakolla kipinä jostain syystä enään isommilla kierroksilla ja sitten kun pistää sen 26astetta ennakoa se kerkee kipinöimään.![]()
taidan huomenna käydä ostaa uuden puolan
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä![]()
tulin kokeilleeksi irrottaa bensanpaineensäätimestä letkun, koneen käynti ei muuttunut millään tavallakuulostais siltä että paineensäädin olis rikki

ja letku on ehjä ja menee VARMASTI kaasuläpän takapuolelle ? ja tietysti tiedät ko:laitteen toimintaperiaatteen ja tehtävän ja bensan paine ei tietysti putoa esim alle 3,8bar missään vaiheessa,mitattu,kaasupohjassa täydellä kuormalla ?(tankin lähtö,pumpun sijoitus ? ) tämmöset on selviä asioita

puola siis voi hyvinkin olla edelleen toi ongelman ydin

Timppa 24V
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
pa paine ei mitattu.TIMPPA24V6 kirjoitti:kuuuuulostaaaaaa.... siltä.......että,noniin,olis kiva tietää pa paine alip.letku irti ja letku kiinni,siis oikeesti eli mitattuna,yleensä veikkaamalla on tosi vaikea voittaa pää pottia,lähelle voi päästä.....tanari kirjoitti:niinhän se taitaa olla kun miettiiTIMPPA24V6 kirjoitti: toki vika voi olla puolassa,mutta ei tolla teorialla,eli sähkön nopeus on sitä luokkaa että siihen ei tarvita ennakkoa,vaan polttoaineen palamiseen.
mutta kuulostaa ihan potentiaaliselta puola murheelta,ilman mitään kerkeemisiä![]()
tulin kokeilleeksi irrottaa bensanpaineensäätimestä letkun, koneen käynti ei muuttunut millään tavallakuulostais siltä että paineensäädin olis rikki
![]()
ja letku on ehjä ja menee VARMASTI kaasuläpän takapuolelle ? ja tietysti tiedät ko:laitteen toimintaperiaatteen ja tehtävän ja bensan paine ei tietysti putoa esim alle 3,8bar missään vaiheessa,mitattu,kaasupohjassa täydellä kuormalla ?(tankin lähtö,pumpun sijoitus ? ) tämmöset on selviä asioita![]()
puola siis voi hyvinkin olla edelleen toi ongelman ydin
letku menee oikeaan paikkaan.
toinen erittäin mielenkiintoinen asia huomattiin.
mitattiin käydessä ollessa Map jännite ja saatiin 2.60v
ja vaikka imi alipainetta mappiin sammuneen moottorin kanssa ja virrat päällä niin se ei juurikaan muuttunut.
koko ajan oli 2.53-2.60 välillä
mikähän mahtaa olla vaihtelu alue mapilla?
vai antaako mappi pulssi muotoista signaalia.?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia