ohari turbo kilkattaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cinZano
Ylläpitäjä

ohari turbo kilkattaa

Viesti Kirjoittaja cinZano » Ti Heinäkuu 4. 20:43:36 2006

Heittäkääs viisaammat veikkauksia mistä moinen kilkatus mahtais johtua. Se alko ilmenee niin, et eka alko kuuluu jotain pientä kilinää.. sit meni yks päivä ettei sitä kuulunu.. ja sit se alko uudestaan ja voimistu tollaseks mitä tos videos.. :?

pätkä --> http://media.putfile.com/IMGP1357

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Heinäkuu 4. 21:21:01 2006

Keinuvipu/vipuja p*skana?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Heinäkuu 4. 21:54:38 2006

Sama veikkaus... ota venakoppa pois ja vika varmaan paljastuu.. :?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 4. 21:56:28 2006

tuttu nakutus.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Heinäkuu 4. 22:30:39 2006

RaimoS kirjoitti:Keinuvipu/vipuja p*skana?
Samaa veikkaan tai helv. suurentuneet välykset.

Onkos auto toiminut nyt muuten hyvin?
Tarkoitan sen jälkeen kun korjasit ilmamäärämittarin poikki menneen jousen? :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Heinäkuu 5. 8:04:24 2006

tuttu ääni kuukauden takaa :( nokka paskana.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Heinäkuu 5. 11:31:45 2006

Perinteinen ohc nokan ääni. Keinuvivut ja nokka paskana melko varmasti. Vähintään jostain keinuvivusta on höylätty muutama milli pois.

Nehän on kuin oltermanni juustoa yleisesti ottaen.

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ke Heinäkuu 5. 12:33:35 2006

Noita keinuvipuja katselisin kanssa ensin, kun ne tuntuvat olevan kohtuu pehmeetä tavaraa.
ESCORT MK3/4

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Heinäkuu 5. 12:43:01 2006

j.kangas kirjoitti:Noita keinuvipuja katselisin kanssa ensin, kun ne tuntuvat olevan kohtuu pehmeetä tavaraa.
No emmä tiedä onko ne alkuperäiset niin pehmeät..

Voi olla vaan että kaikki on ehjää, mutteri vaan päässyt aukeamaan ja välykset kasvaneet kasvamistaan..

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ke Heinäkuu 5. 15:29:34 2006

Itel aika samanlaista nakutusta pitää hieman hiljempaa vaan ja vain n.3000-4000rpm tasaisessa ajossa ja silloin tällöin hieman muissakin kierroksissa, mitään vikaa ei ollut venakopan alla ni saattaa olla joku laakeri (siis omassa autossani) Tuo sun autos kuulostaa ihan että venttiilivälykset ois turhan suuret, ootko katson oikeet arvot niille?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Viesti Kirjoittaja xsx » Ke Heinäkuu 5. 16:00:19 2006

Sit jos uusia meinasit ostaa, niin osta lautamäeltä kovametalliset.
Itellä samanlaiset ja kestäny tähän mennessä hyvin.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 5. 17:36:27 2006

Tai fordin alkuperäset.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ke Heinäkuu 5. 19:24:09 2006

ytte kirjoitti:tuttu nakutus.
Jaahas, mites sulla noin on päässy tapahtuu? :)

cinZano
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja cinZano » Ke Heinäkuu 5. 21:33:52 2006

Noniin! Nelosen pakonokassa on jäljet ja keinuvipusta/seuraajasta on tavaraa hävinny selvästi.. :? Kiitokset neuvoista! :) Vois varmaanki tilata sieltä lautamäeltä ne kovametalliset seuraajat jos niillä sit kestäis.. Nokankin joutuu vissiin uusimaan.. Tolla en kerenny ku jonku 2000km ajamaan.

KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä? :roll:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Heinäkuu 5. 22:05:22 2006

Wanha about erittäin väsynyt fraasi pätee edelleen ohc kanteen.

Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.

Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.

Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.

Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Heinäkuu 6. 12:12:38 2006

cinZano kirjoitti: KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä? :roll:


Ostit tuon vekottimen minulta :)
-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 6. 14:01:36 2006

Newis kirjoitti:
ytte kirjoitti:tuttu nakutus.
Jaahas, mites sulla noin on päässy tapahtuu? :)
Ei onnes mitään. Tollanen ääni tuli sillon ku meni nokka paskas :D Vielä pahempi ääni oli kent-camsin uusilla seuraajilla kun joka seuraaja lonksu miten sattuu :D:D

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Heinäkuu 6. 14:03:49 2006

cinZano kirjoitti:Noniin! Nelosen pakonokassa on jäljet ja keinuvipusta/seuraajasta on tavaraa hävinny selvästi.. :? Kiitokset neuvoista! :) Vois varmaanki tilata sieltä lautamäeltä ne kovametalliset seuraajat jos niillä sit kestäis.. Nokankin joutuu vissiin uusimaan.. Tolla en kerenny ku jonku 2000km ajamaan.

KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä? :roll:
Ja laittaa uuden nokan öjyputken.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Heinäkuu 6. 14:07:11 2006

KtK kirjoitti:Wanha about erittäin väsynyt fraasi pätee edelleen ohc kanteen.

Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.

Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.

Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.

Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.
Saman olen itsekkin todennut... et mielummin käytän "pehmeitä" burtonin tms. seuraajia jotka ovat pehmeämpiä kuin nokka, joten nokka saastyy vaurioilta mahdollisesti öljy putken tukkeutuessa tai paineiden laskiessa niin alas ettei voitelu riitä.

CinZano ...et kai ole viimeaikoina vaihtanut koneeseen öljyjä ja ääni alkoi miltei heti sen jälkeen?

Itellä tuo seuraajan kuluminen ihan paskaks(eli tuollanen äänihän siitä lähtee) on pari kertaa päässy tapahtuu mut suurimmaksi syyksi epäilisen et molemmilla kerroilla olen vähän aikaisemmin vaihtanut öljyt. Epäilen että uusi öljy on irroittanut jostain jotain epäpuhtauksia joka on tukkinut nokan öljypytken. Aina olen selvinny sen seuraajan vaihdolla + uudella öljyputkella tai sen huolellisella puhdistuksella, jos nokka ei ole vioittunut.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » To Heinäkuu 6. 14:37:50 2006

Tuttu ääni kanssa :) Ite vaihdoin kaikki yläkerran osat uusiin eikä sillon loppunu vieläkään... mutta kannen otin ylös ja katoin seeti pinnat niin yks veenttiili oli hakannu ittensä syvemmälle ja luutavasti nakutti sen takia, koska ei kannen vaihdon jälkeen ollut taas mitään.. kannessa oli kyllä tosi jäykät venttiilin jouset että voi olla senkin takia miksi oli menny seeti pinta..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

cinZano
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja cinZano » Pe Heinäkuu 21. 14:25:21 2006

Nyt ollaanki sitten siinä vaiheessa et vois kannen nostaa takas paikoilleen.. Yks juttu vaan vähän ihmetyttää. Ostin siihen nyt fordin alkuperäiset seuraajat. Niitä oli 2 eri pussissa, kummassaki 4kpl. Mutta niissä on jotain eroja. Toiset ovat selvästi tummemman väriset. ja niissä on aavistuksen lyhyemmät liukupinnat, sekä jonkin sortin monttu liukupinnan alapäässä... :?

www.putfile.com/s0b199

Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 21. 14:52:02 2006

cinZano kirjoitti:Nyt ollaanki sitten siinä vaiheessa et vois kannen nostaa takas paikoilleen.. Yks juttu vaan vähän ihmetyttää. Ostin siihen nyt fordin alkuperäiset seuraajat. Niitä oli 2 eri pussissa, kummassaki 4kpl. Mutta niissä on jotain eroja. Toiset ovat selvästi tummemman väriset. ja niissä on aavistuksen lyhyemmät liukupinnat, sekä jonkin sortin monttu liukupinnan alapäässä... :?

www.putfile.com/s0b199

Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..
Siis ihan Fordin omat alkuperäiset?? vaiko ihan Federal mogulin tuotteita?
Federalilla ainakin saattaa olla useaita eri valmistajia samalla osalla ja samalla numerolla joten pienet erot on mahdollisia.

Sanoisin et jos niissä niil liukupinnalla ja venan paikoilla on sama geometria/samoissa tasoissa, niin ei muuta kuin paikoilleen vain.

P.S. Tuolta Federalilta sai ennen myös niitä pitkäpintasia seuraajia. Nauratti naamaa ku kysy varaosa putkasta ensin Burtonin seuraajia ->110€ setti ja sitten federaleja ->60€ setti. Seuraajat tismalleen samanlaisia jopa valunumeroita myöten. :shock: Tulee pahvilaatikolle turhan paljo hintaa.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

cinZano
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja cinZano » Pe Heinäkuu 21. 15:20:48 2006

Ihan fordilta noi hain ja pusseissa on fordin logotki.. Maksoivat noin 180e.

Rebo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Maaliskuu 5. 20:46:08 2004
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Rebo » La Heinäkuu 22. 17:31:29 2006

cinZano kirjoitti:Ihan fordilta noi hain ja pusseissa on fordin logotki.. Maksoivat noin 180e.
:shock:
Sierra cosworth 2wd
Ex: Sierra 3d 2.0 tic -84
Ex: Bmw M5
#1196

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Heinäkuu 24. 18:03:29 2006

Tuttua touhua. Säätötappi jos vaan joudutaan ruuvaamaan ylös, niin voi ruveta jo etsimään uutta nokkaa. Ja uudessa nokassa saisi olla suurempi perusympyrä, taikka venttiileitä tulisi jatkaa. Mulla hiottu nokka ei kauaa kestänyt.

Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Heinäkuu 25. 2:50:48 2006

kynsi kirjoitti:Tuttua touhua. Säätötappi jos vaan joudutaan ruuvaamaan ylös, niin voi ruveta jo etsimään uutta nokkaa. Ja uudessa nokassa saisi olla suurempi perusympyrä, taikka venttiileitä tulisi jatkaa. Mulla hiottu nokka ei kauaa kestänyt.

Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.
Tuos mun kannes oli ennen camtecit ja lashcapit viel lisäksi jatkamassa venaa. Nyt niitä ei enää saanu niin tulikohan sinne jotku CZ merkkiset jois oli samanlainen geometria ku camtekeis ja mahdollista leventää sitä uraa niille capeille.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

cinZano
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja cinZano » Ma Heinäkuu 31. 20:38:56 2006

No toivotaan että on nyt oikeenlaiset osat että kestäs. :? Lähes 800km on nyt tullu kasaamisen jälkeen rullattua. Ja ainaki tähän saakka tuntunut ihan ok pelaavan. Toivottavasti pelaa jatkossakin... :roll:

Kanteen tuli vähän parannuksia samassa rytäkässä. Imupuolelle tuli vakio venojen tilalle 46mm gp1 venat. Ja kanavan loput tehtiin isommille venoille. Homman teki Kansiset.. Nyt virtausta löytyy 207hp (ennen 179hp)..

Pari kuvaa pesun jäljiltä.
etuvino
takavino
konehuone

Vastaa Viestiin