pätkä --> http://media.putfile.com/IMGP1357
ohari turbo kilkattaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
cinZano
- Ylläpitäjä
ohari turbo kilkattaa
Heittäkääs viisaammat veikkauksia mistä moinen kilkatus mahtais johtua. Se alko ilmenee niin, et eka alko kuuluu jotain pientä kilinää.. sit meni yks päivä ettei sitä kuulunu.. ja sit se alko uudestaan ja voimistu tollaseks mitä tos videos..
pätkä --> http://media.putfile.com/IMGP1357
pätkä --> http://media.putfile.com/IMGP1357
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
Grazzius
- Ylläpitäjä
Itel aika samanlaista nakutusta pitää hieman hiljempaa vaan ja vain n.3000-4000rpm tasaisessa ajossa ja silloin tällöin hieman muissakin kierroksissa, mitään vikaa ei ollut venakopan alla ni saattaa olla joku laakeri (siis omassa autossani) Tuo sun autos kuulostaa ihan että venttiilivälykset ois turhan suuret, ootko katson oikeet arvot niille?
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
cinZano
- Ylläpitäjä
Noniin! Nelosen pakonokassa on jäljet ja keinuvipusta/seuraajasta on tavaraa hävinny selvästi..
Kiitokset neuvoista!
Vois varmaanki tilata sieltä lautamäeltä ne kovametalliset seuraajat jos niillä sit kestäis.. Nokankin joutuu vissiin uusimaan.. Tolla en kerenny ku jonku 2000km ajamaan.
KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä?
KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä?
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Wanha about erittäin väsynyt fraasi pätee edelleen ohc kanteen.
Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.
Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.
Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.
Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.
Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.
Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.
Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.
Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Ja laittaa uuden nokan öjyputken.cinZano kirjoitti:Noniin! Nelosen pakonokassa on jäljet ja keinuvipusta/seuraajasta on tavaraa hävinny selvästi..Kiitokset neuvoista!
Vois varmaanki tilata sieltä lautamäeltä ne kovametalliset seuraajat jos niillä sit kestäis.. Nokankin joutuu vissiin uusimaan.. Tolla en kerenny ku jonku 2000km ajamaan.
KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä?
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Saman olen itsekkin todennut... et mielummin käytän "pehmeitä" burtonin tms. seuraajia jotka ovat pehmeämpiä kuin nokka, joten nokka saastyy vaurioilta mahdollisesti öljy putken tukkeutuessa tai paineiden laskiessa niin alas ettei voitelu riitä.KtK kirjoitti:Wanha about erittäin väsynyt fraasi pätee edelleen ohc kanteen.
Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.
Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.
Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.
Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.
CinZano ...et kai ole viimeaikoina vaihtanut koneeseen öljyjä ja ääni alkoi miltei heti sen jälkeen?
Itellä tuo seuraajan kuluminen ihan paskaks(eli tuollanen äänihän siitä lähtee) on pari kertaa päässy tapahtuu mut suurimmaksi syyksi epäilisen et molemmilla kerroilla olen vähän aikaisemmin vaihtanut öljyt. Epäilen että uusi öljy on irroittanut jostain jotain epäpuhtauksia joka on tukkinut nokan öljypytken. Aina olen selvinny sen seuraajan vaihdolla + uudella öljyputkella tai sen huolellisella puhdistuksella, jos nokka ei ole vioittunut.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Mikke
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Tuttu ääni kanssa
Ite vaihdoin kaikki yläkerran osat uusiin eikä sillon loppunu vieläkään... mutta kannen otin ylös ja katoin seeti pinnat niin yks veenttiili oli hakannu ittensä syvemmälle ja luutavasti nakutti sen takia, koska ei kannen vaihdon jälkeen ollut taas mitään.. kannessa oli kyllä tosi jäykät venttiilin jouset että voi olla senkin takia miksi oli menny seeti pinta..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
cinZano
- Ylläpitäjä
Nyt ollaanki sitten siinä vaiheessa et vois kannen nostaa takas paikoilleen.. Yks juttu vaan vähän ihmetyttää. Ostin siihen nyt fordin alkuperäiset seuraajat. Niitä oli 2 eri pussissa, kummassaki 4kpl. Mutta niissä on jotain eroja. Toiset ovat selvästi tummemman väriset. ja niissä on aavistuksen lyhyemmät liukupinnat, sekä jonkin sortin monttu liukupinnan alapäässä... 
www.putfile.com/s0b199
Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..
www.putfile.com/s0b199
Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Siis ihan Fordin omat alkuperäiset?? vaiko ihan Federal mogulin tuotteita?cinZano kirjoitti:Nyt ollaanki sitten siinä vaiheessa et vois kannen nostaa takas paikoilleen.. Yks juttu vaan vähän ihmetyttää. Ostin siihen nyt fordin alkuperäiset seuraajat. Niitä oli 2 eri pussissa, kummassaki 4kpl. Mutta niissä on jotain eroja. Toiset ovat selvästi tummemman väriset. ja niissä on aavistuksen lyhyemmät liukupinnat, sekä jonkin sortin monttu liukupinnan alapäässä...
www.putfile.com/s0b199
Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..
Federalilla ainakin saattaa olla useaita eri valmistajia samalla osalla ja samalla numerolla joten pienet erot on mahdollisia.
Sanoisin et jos niissä niil liukupinnalla ja venan paikoilla on sama geometria/samoissa tasoissa, niin ei muuta kuin paikoilleen vain.
P.S. Tuolta Federalilta sai ennen myös niitä pitkäpintasia seuraajia. Nauratti naamaa ku kysy varaosa putkasta ensin Burtonin seuraajia ->110€ setti ja sitten federaleja ->60€ setti. Seuraajat tismalleen samanlaisia jopa valunumeroita myöten.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
cinZano
- Ylläpitäjä
-
Rebo
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 5. 20:46:08 2004
- Paikkakunta: Huittinen
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Tuttua touhua. Säätötappi jos vaan joudutaan ruuvaamaan ylös, niin voi ruveta jo etsimään uutta nokkaa. Ja uudessa nokassa saisi olla suurempi perusympyrä, taikka venttiileitä tulisi jatkaa. Mulla hiottu nokka ei kauaa kestänyt.
Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.
Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Tuos mun kannes oli ennen camtecit ja lashcapit viel lisäksi jatkamassa venaa. Nyt niitä ei enää saanu niin tulikohan sinne jotku CZ merkkiset jois oli samanlainen geometria ku camtekeis ja mahdollista leventää sitä uraa niille capeille.kynsi kirjoitti:Tuttua touhua. Säätötappi jos vaan joudutaan ruuvaamaan ylös, niin voi ruveta jo etsimään uutta nokkaa. Ja uudessa nokassa saisi olla suurempi perusympyrä, taikka venttiileitä tulisi jatkaa. Mulla hiottu nokka ei kauaa kestänyt.
Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
cinZano
- Ylläpitäjä
No toivotaan että on nyt oikeenlaiset osat että kestäs.
Lähes 800km on nyt tullu kasaamisen jälkeen rullattua. Ja ainaki tähän saakka tuntunut ihan ok pelaavan. Toivottavasti pelaa jatkossakin...
Kanteen tuli vähän parannuksia samassa rytäkässä. Imupuolelle tuli vakio venojen tilalle 46mm gp1 venat. Ja kanavan loput tehtiin isommille venoille. Homman teki Kansiset.. Nyt virtausta löytyy 207hp (ennen 179hp)..
Pari kuvaa pesun jäljiltä.
etuvino
takavino
konehuone
Kanteen tuli vähän parannuksia samassa rytäkässä. Imupuolelle tuli vakio venojen tilalle 46mm gp1 venat. Ja kanavan loput tehtiin isommille venoille. Homman teki Kansiset.. Nyt virtausta löytyy 207hp (ennen 179hp)..
Pari kuvaa pesun jäljiltä.
etuvino
takavino
konehuone