Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
cinZano
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja cinZano » Ti Heinäkuu 4. 20:43:36 2006
Heittäkääs viisaammat veikkauksia mistä moinen kilkatus mahtais johtua. Se alko ilmenee niin, et eka alko kuuluu jotain pientä kilinää.. sit meni yks päivä ettei sitä kuulunu.. ja sit se alko uudestaan ja voimistu tollaseks mitä tos videos..
pätkä -->
http://media.putfile.com/IMGP1357
-
raimo
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja raimo » Ti Heinäkuu 4. 21:21:01 2006
Keinuvipu/vipuja p*skana?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Ti Heinäkuu 4. 21:54:38 2006
Sama veikkaus... ota venakoppa pois ja vika varmaan paljastuu..

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 4. 21:56:28 2006
tuttu nakutus.
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ti Heinäkuu 4. 22:30:39 2006
RaimoS kirjoitti:Keinuvipu/vipuja p*skana?
Samaa veikkaan tai helv. suurentuneet välykset.
Onkos auto toiminut nyt muuten hyvin?
Tarkoitan sen jälkeen kun korjasit ilmamäärämittarin poikki menneen jousen?

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
simanski
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Viesti
Kirjoittaja simanski » Ke Heinäkuu 5. 8:04:24 2006
tuttu ääni kuukauden takaa

nokka paskana.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ke Heinäkuu 5. 11:31:45 2006
Perinteinen ohc nokan ääni. Keinuvivut ja nokka paskana melko varmasti. Vähintään jostain keinuvivusta on höylätty muutama milli pois.
Nehän on kuin oltermanni juustoa yleisesti ottaen.
-
j.kangas
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Viesti
Kirjoittaja j.kangas » Ke Heinäkuu 5. 12:33:35 2006
Noita keinuvipuja katselisin kanssa ensin, kun ne tuntuvat olevan kohtuu pehmeetä tavaraa.
ESCORT MK3/4
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Heinäkuu 5. 12:43:01 2006
j.kangas kirjoitti:Noita keinuvipuja katselisin kanssa ensin, kun ne tuntuvat olevan kohtuu pehmeetä tavaraa.
No emmä tiedä onko ne alkuperäiset niin pehmeät..
Voi olla vaan että kaikki on ehjää, mutteri vaan päässyt aukeamaan ja välykset kasvaneet kasvamistaan..
-
Grazzius
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Grazzius » Ke Heinäkuu 5. 15:29:34 2006
Itel aika samanlaista nakutusta pitää hieman hiljempaa vaan ja vain n.3000-4000rpm tasaisessa ajossa ja silloin tällöin hieman muissakin kierroksissa, mitään vikaa ei ollut venakopan alla ni saattaa olla joku laakeri (siis omassa autossani) Tuo sun autos kuulostaa ihan että venttiilivälykset ois turhan suuret, ootko katson oikeet arvot niille?
-
xsx
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Viesti
Kirjoittaja xsx » Ke Heinäkuu 5. 16:00:19 2006
Sit jos uusia meinasit ostaa, niin osta lautamäeltä kovametalliset.
Itellä samanlaiset ja kestäny tähän mennessä hyvin.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 5. 17:36:27 2006
Tai fordin alkuperäset.
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Viesti
Kirjoittaja Newis » Ke Heinäkuu 5. 19:24:09 2006
ytte kirjoitti:tuttu nakutus.
Jaahas, mites sulla noin on päässy tapahtuu?

-
cinZano
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja cinZano » Ke Heinäkuu 5. 21:33:52 2006
Noniin! Nelosen pakonokassa on jäljet ja keinuvipusta/seuraajasta on tavaraa hävinny selvästi..

Kiitokset neuvoista!

Vois varmaanki tilata sieltä lautamäeltä ne kovametalliset seuraajat jos niillä sit kestäis.. Nokankin joutuu vissiin uusimaan.. Tolla en kerenny ku jonku 2000km ajamaan.
KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä?

-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ke Heinäkuu 5. 22:05:22 2006
Wanha about erittäin väsynyt fraasi pätee edelleen ohc kanteen.
Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.
Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.
Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.
Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » To Heinäkuu 6. 12:12:38 2006
cinZano kirjoitti:
KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä?

Ostit tuon vekottimen minulta

-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 6. 14:01:36 2006
Newis kirjoitti:ytte kirjoitti:tuttu nakutus.
Jaahas, mites sulla noin on päässy tapahtuu?

Ei onnes mitään. Tollanen ääni tuli sillon ku meni nokka paskas

Vielä pahempi ääni oli kent-camsin uusilla seuraajilla kun joka seuraaja lonksu miten sattuu

:D
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » To Heinäkuu 6. 14:03:49 2006
cinZano kirjoitti:Noniin! Nelosen pakonokassa on jäljet ja keinuvipusta/seuraajasta on tavaraa hävinny selvästi..

Kiitokset neuvoista!

Vois varmaanki tilata sieltä lautamäeltä ne kovametalliset seuraajat jos niillä sit kestäis.. Nokankin joutuu vissiin uusimaan.. Tolla en kerenny ku jonku 2000km ajamaan.
KIP:lle
No sen vähän reilun 2000km se toimi ihan ok, mitä sen ilmamäärämittari hässäkän jälkeen kerkesin ajaa, ennen ku toi ääni ilmaantu.. Ja mistä muuten tiesit siitä?

Ja laittaa uuden nokan öjyputken.
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » To Heinäkuu 6. 14:07:11 2006
KtK kirjoitti:Wanha about erittäin väsynyt fraasi pätee edelleen ohc kanteen.
Nokkageometria mahdollisimman hyvin kohdalleen ja saattaa kestää hiukan pitempään.
Seuraavaksi ne "kovametalli" seuraajat syö sitten nokan vituiksi 3000km kohdalla ja silleen.
Vai oletko tsekannut nokan ja keinuvipujen laahauspinnan asennot kohdalleen tohon hajonneeseen nokkaan.
Vain vakio pituisilla venttiileillä ,nokalla ja keinuvivuilla homma on kondiksessa plug&play periaatteella.
Saman olen itsekkin todennut... et mielummin käytän "pehmeitä" burtonin tms. seuraajia jotka ovat pehmeämpiä kuin nokka, joten nokka saastyy vaurioilta mahdollisesti öljy putken tukkeutuessa tai paineiden laskiessa niin alas ettei voitelu riitä.
CinZano ...et kai ole viimeaikoina vaihtanut koneeseen öljyjä ja ääni alkoi miltei heti sen jälkeen?
Itellä tuo seuraajan kuluminen ihan paskaks(eli tuollanen äänihän siitä lähtee) on pari kertaa päässy tapahtuu mut suurimmaksi syyksi epäilisen et molemmilla kerroilla olen vähän aikaisemmin vaihtanut öljyt. Epäilen että uusi öljy on irroittanut jostain jotain epäpuhtauksia joka on tukkinut nokan öljypytken. Aina olen selvinny sen seuraajan vaihdolla + uudella öljyputkella tai sen huolellisella puhdistuksella, jos nokka ei ole vioittunut.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Mikke
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikke » To Heinäkuu 6. 14:37:50 2006
Tuttu ääni kanssa

Ite vaihdoin kaikki yläkerran osat uusiin eikä sillon loppunu vieläkään... mutta kannen otin ylös ja katoin seeti pinnat niin yks veenttiili oli hakannu ittensä syvemmälle ja luutavasti nakutti sen takia, koska ei kannen vaihdon jälkeen ollut taas mitään.. kannessa oli kyllä tosi jäykät venttiilin jouset että voi olla senkin takia miksi oli menny seeti pinta..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
cinZano
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja cinZano » Pe Heinäkuu 21. 14:25:21 2006
Nyt ollaanki sitten siinä vaiheessa et vois kannen nostaa takas paikoilleen.. Yks juttu vaan vähän ihmetyttää. Ostin siihen nyt fordin alkuperäiset seuraajat. Niitä oli 2 eri pussissa, kummassaki 4kpl. Mutta niissä on jotain eroja. Toiset ovat selvästi tummemman väriset. ja niissä on aavistuksen lyhyemmät liukupinnat, sekä jonkin sortin monttu liukupinnan alapäässä...
www.putfile.com/s0b199
Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 21. 14:52:02 2006
cinZano kirjoitti:Nyt ollaanki sitten siinä vaiheessa et vois kannen nostaa takas paikoilleen.. Yks juttu vaan vähän ihmetyttää. Ostin siihen nyt fordin alkuperäiset seuraajat. Niitä oli 2 eri pussissa, kummassaki 4kpl. Mutta niissä on jotain eroja. Toiset ovat selvästi tummemman väriset. ja niissä on aavistuksen lyhyemmät liukupinnat, sekä jonkin sortin monttu liukupinnan alapäässä...
www.putfile.com/s0b199
Kuvan seuraajat on eri pusseista. Onkohan noi silti ihan oikeenlaiset? Luulis ainaki ku pusseissa oli sama varaosanumero..
Siis ihan Fordin omat alkuperäiset?? vaiko ihan Federal mogulin tuotteita?
Federalilla ainakin saattaa olla useaita eri valmistajia samalla osalla ja samalla numerolla joten pienet erot on mahdollisia.
Sanoisin et jos niissä niil liukupinnalla ja venan paikoilla on sama geometria/samoissa tasoissa, niin ei muuta kuin paikoilleen vain.
P.S. Tuolta Federalilta sai ennen myös niitä pitkäpintasia seuraajia. Nauratti naamaa ku kysy varaosa putkasta ensin Burtonin seuraajia ->110€ setti ja sitten federaleja ->60€ setti. Seuraajat tismalleen samanlaisia jopa valunumeroita myöten.

Tulee pahvilaatikolle turhan paljo hintaa.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
cinZano
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja cinZano » Pe Heinäkuu 21. 15:20:48 2006
Ihan fordilta noi hain ja pusseissa on fordin logotki.. Maksoivat noin 180e.
-
Rebo
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 5. 20:46:08 2004
- Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Rebo » La Heinäkuu 22. 17:31:29 2006
cinZano kirjoitti:Ihan fordilta noi hain ja pusseissa on fordin logotki.. Maksoivat noin 180e.

-
kynsi
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kynsi » Ma Heinäkuu 24. 18:03:29 2006
Tuttua touhua. Säätötappi jos vaan joudutaan ruuvaamaan ylös, niin voi ruveta jo etsimään uutta nokkaa. Ja uudessa nokassa saisi olla suurempi perusympyrä, taikka venttiileitä tulisi jatkaa. Mulla hiottu nokka ei kauaa kestänyt.
Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ti Heinäkuu 25. 2:50:48 2006
kynsi kirjoitti:Tuttua touhua. Säätötappi jos vaan joudutaan ruuvaamaan ylös, niin voi ruveta jo etsimään uutta nokkaa. Ja uudessa nokassa saisi olla suurempi perusympyrä, taikka venttiileitä tulisi jatkaa. Mulla hiottu nokka ei kauaa kestänyt.
Saakos muuten niitä camtecin seuraajia enää mistään. Niissä näyttää tuo profiili auttavan lyhykäisiin venoihin.
Tuos mun kannes oli ennen camtecit ja lashcapit viel lisäksi jatkamassa venaa. Nyt niitä ei enää saanu niin tulikohan sinne jotku CZ merkkiset jois oli samanlainen geometria ku camtekeis ja mahdollista leventää sitä uraa niille capeille.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
cinZano
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja cinZano » Ma Heinäkuu 31. 20:38:56 2006
No toivotaan että on nyt oikeenlaiset osat että kestäs.

Lähes 800km on nyt tullu kasaamisen jälkeen rullattua. Ja ainaki tähän saakka tuntunut ihan ok pelaavan. Toivottavasti pelaa jatkossakin...
Kanteen tuli vähän parannuksia samassa rytäkässä. Imupuolelle tuli vakio venojen tilalle 46mm gp1 venat. Ja kanavan loput tehtiin isommille venoille. Homman teki Kansiset.. Nyt virtausta löytyy 207hp (ennen 179hp)..
Pari kuvaa pesun jäljiltä.
etuvino
takavino
konehuone