Mittareista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Mittareista

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Elokuu 15. 20:51:17 2006

Minkä merkkisiä lisämittareita olette käyttäneet?
Eli mitkä toimii ja mitkä ei...

Kokemuksia...

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Elokuu 15. 20:57:53 2006

Autometerin halpamallia autogaugea on itse tullut käytettyä. Kaverilla oli triscon joku jenkamittarin tekele, mutta se päätyi romukoppaan koska näytti useammalla sadalla kierroksella väärin ja oli kyllä muutenkin karkean näköistä tekoa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Elokuu 15. 21:03:53 2006

Autogagee on itekkin tullu käytettyy mut ei oo kovin laatusia... Näyttää vähän mitä sattuu...

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Elokuu 15. 21:10:32 2006

^ Eipä noista ole itsellä suuremmin kokemusta, mutta tuo oma ahtomittari näyttää just samaa kun squirtin arvo, eli se ainakin on hyvä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Elokuu 15. 21:10:51 2006

eikös autogage ole autometerin halpamalli, ja autogauge on joku ihan oma kiinalainen mittari merkki missä vain nimi on kopioitu autometerin autogagesta.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Elokuu 15. 21:13:39 2006

JP kirjoitti:eikös autogage ole autometerin halpamalli, ja autogauge on joku ihan oma kiinalainen mittari merkki missä vain nimi on kopioitu autometerin autogagesta.
Juu muistaakseni kummatkin on made in "taiwalkoski" tai joku muu vastaava
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ti Elokuu 15. 22:35:40 2006

fsohc kirjoitti:^ Eipä noista ole itsellä suuremmin kokemusta, mutta tuo oma ahtomittari näyttää just samaa kun squirtin arvo, eli se ainakin on hyvä
Ahtomittari se mullakin toimii mut muut on vähän nii ja näin...
Seosmittari ei ainakaan toimi ja lämpömittari näyttää liikaa...
Pitäis löytää tilalle joku toimiva merkki :roll:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Elokuu 15. 23:08:00 2006

Autometer, Autogage ja Apexi Noi ainakin on hyväksi todettuja merkkejä!

Autogauge, Trisco ja Equus.. noista pysyn itse tulevaisuudessa kaukana! :?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ti Elokuu 15. 23:46:16 2006

vdo:t toimii eikä maksa mansikoita. ja uskaltaa luottaa.
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » Ti Elokuu 15. 23:46:29 2006

jepjep,autogaugen mittarit taunuksessa,öljynpainemittari toimi 3viikkoa,öljynlämpö päivän,jenkamittari toimi 2viikkoa,ahtomittari :shock: testattu ja toimii..ikävä sanoo mutta paskaa ostin :?
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Elokuu 16. 0:03:44 2006

Oma autokauke lämpömittari näytti näppituntumalta 10 astetta liikaa, sen rohkaisema kytkin öljynpainemittariin vain valon :-)

VDO:ta aijon seuraavaksi ostaa vaikkei niissä juurin tuningfactoria olekaan.

Garrett
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Garrett » Ke Elokuu 16. 0:44:43 2006

VDO;n ahtopainemittari ainakin osas toimia moitteita!

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Elokuu 16. 8:18:37 2006

Garrett kirjoitti:VDO;n ahtopainemittari ainakin osas toimia moitteita!
Ja paskat! Näytti 0,2 bar yläkanttiin.. :D

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Elokuu 16. 15:25:08 2006

JP kirjoitti:eikös autogage ole autometerin halpamalli, ja autogauge on joku ihan oma kiinalainen mittari merkki missä vain nimi on kopioitu autometerin autogagesta.
Jep.

Autogage by Autometer. Ja ihan jenkin maalta taitaa tulla.
Tuos ite vertailin autogagen 5" kelloa ja Meterin 5" SportComppia ja runko ja vaihtovalo ainaki oli samat molemmissa. Eipä tullu avattua et mitenkähän koneistot olis sitten poikennu.

Autogauge kait jostain riisipellon laitamilta.

VDO tuntunu kans kyl ihan luotettavalta muuten mut aika herkästi reagoivat jännitteen vaihteluihin. Esim. öp mittari pitkät(5x100W) päällä laskee melkee baarin.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Elokuu 16. 15:38:06 2006

pehkos69 kirjoitti:
Garrett kirjoitti:VDO;n ahtopainemittari ainakin osas toimia moitteita!
Ja paskat! Näytti 0,2 bar yläkanttiin.. :D
Verrattuna mihin, NASAn ahtopainemittariin? ;)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Elokuu 16. 15:42:22 2006

Kaiken maailman romuja: equusit triskot ja autogauget kokeilleena totesin halvemmaksi ostaa Autometerin mittarit.
Maksaa vähän enemmän mutta uskaltaapahan luottaakkin mittariin, halpa henkivakuutus moottorille.

Eikä ole loppupeleissä edes mitään huippu kalliita. Esim. sähköinen vedenlämpö mittari 60 eskoa sis anturin.
#6
Escort -75

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ke Elokuu 16. 17:59:41 2006

TaunusTomi kirjoitti:jepjep,autogaugen mittarit taunuksessa,öljynpainemittari toimi 3viikkoa,öljynlämpö päivän,jenkamittari toimi 2viikkoa,ahtomittari :shock: testattu ja toimii..ikävä sanoo mutta paskaa ostin :?
Sama juttu...Seittemäst mittarist yks toimi :shock:
Ja joka kello mätänettiin takas (paitsi ahto) :lol:


Mistä vdo:ta/autometrii saa ostaa?

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Elokuu 16. 20:37:04 2006

Autogaget taitaa olla autometereitä jotka on kasattu taiwanissa ja laatua ei ole tupla varmistettu.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Elokuu 16. 20:53:52 2006

Ei autogaugen itse mittareissa niin vikaa ole ollut jossei lattialle tiputa tms mutta ne prkl anturit ei kestä montaa viikkoa. Etenkin öp-anturia saa vaihtaa apaut kerran kuussa... :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Elokuu 16. 21:14:58 2006

Eikös toi autogage ole autometerin ns malli.. Niinkuin esim sport-comp ja pro-compit jne..Muinoin oli ainakin myynnissä muistaakseni autogage 2300 joka oli musta muovikuorinen vähän pienempi kuin noi 5" monsterit.. Ja niitä tosiaan myytiin autometerinä...Eikös siel lasin takana reunassa pitäs lukea by autometerin lisäksi myös valmistusmaa :roll: ..Täytyy kattoa omasta mittarista kun pääsee autolle..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 16. 23:10:57 2006

pablo kirjoitti:Eikös toi autogage ole autometerin ns malli.. Niinkuin esim sport-comp ja pro-compit jne..
On,autogage on ns. katumallisto kun taas sport comp ym. sarjat on enemmän kilpa käyttöön tarkoitettuja jossa laatu on tuplatarkastettu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Elokuu 16. 23:36:46 2006

Maahantuojan mukaan autometer tehdään jenkkilässä ja jokainen mittari kalibroidaan ja tarkistetaan käsin. (autometer on saanut laadun tasaisuudesta ISO 9001 luokituksen. (numerosarja saattaa heittää, ei muista)
Autogaget suunnitellaan jenkkilässä automerillä josta tuote tilataan itämaiselta alihankkijalta. Masiinat kalibroidaan tuotantolinjalla (koneellisesti?)ja auditointi tarkistaa muutaman prosentin tuotteista.
#6
Escort -75

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 17. 7:22:08 2006

Mulla on tuollanen Autogagen lämpömittari ja ihan tyytyväinen oon ollut. Näyttää ainakin samoille lukemille kuin esim. flektin anturin käynnistys. Mitään tarkenpaa tutkimusta en ole tehnyt.

Juu ja tosiaan, se ei ole mittarin vika jos heittelee kun jännite tippuu. Kun se mittaustapa yleensä perustuu jännitteen mittaamiseen ja anturin vastusarvo muuttaa jännitettä. Itse tuohon kyllästyneenä, hommasin mekaanisen lämpömittarin. Ainoa sähkö menee taustavaloon. Muuten mittarista kulkee ohut kupariputki, jossa elohopeaa tms sisällä, syylärin ylävesitilaan ruuvattuun anturiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Elokuu 17. 8:52:24 2006

MouTine kirjoitti:Juu ja tosiaan, se ei ole mittarin vika jos heittelee kun jännite tippuu. Kun se mittaustapa yleensä perustuu jännitteen mittaamiseen ja anturin vastusarvo muuttaa jännitettä.
No se on juuri paskan suunnittelun merkki, että viisari heittelee jos käyttösähkö heiluu. Ei niin saa olla missään nimessä...

Ja toi ISO9001 ( tai 1400xx) ei kerro mitään tavaranvalmistajan tuotteiden laadusta, se kertoo vain että prosessit ( siis paperit ) on kunnossa. Monilla komponenttitoimittajilla Kiinassa und sielläpäin on jo kaikki noi ISO sertifikaatit, eli niillä voi pyyhkiä sanonko.... jep, öljyn pois sormista ;)


p.

meen ostamaan autometerin, kerpele...
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 17. 12:26:35 2006

pau kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Juu ja tosiaan, se ei ole mittarin vika jos heittelee kun jännite tippuu. Kun se mittaustapa yleensä perustuu jännitteen mittaamiseen ja anturin vastusarvo muuttaa jännitettä.
No se on juuri paskan suunnittelun merkki, että viisari heittelee jos käyttösähkö heiluu. Ei niin saa olla missään nimessä...
Olen eri mieltä! Ei mittari voi ottaa sitä mitenkään huomioon jos joku OHC ja sen laturi hyytyy neljän lisäpitkän alle. Se on eriasia jos mittariin on rakennettu joku muuntaja ja regulaattori joka pyrkii pitämään anturijännitteen vaikka 5 voltissa kokoajan. Epäilen vahvasti että moista olisi missään kalliissakaan mittarissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Elokuu 17. 13:30:23 2006

Noh, niissä on kyllä se 5 voltin ( todennäköisimmin, 3,3 V jos on prosumalli kuten muutamat Autometerit ) regu jos ei nyt ihan sysikiinassa ole suunniteltu. Tollanen snadi regu maksaa sen 10 centtiä, niin ei se kustannuksista ole kiinni.

Helppo testata mittarin laatu, anturi kiinni ja powerilla kääntää vaikka 9 - 15 V alueen läpi, ja kattooko muuttuuko. Jos muuttuu -> auki ja korjataan ( pistää ite vaikka sen regun sinne )

p.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 17. 14:50:40 2006

pau kirjoitti:Noh, niissä on kyllä se 5 voltin ( todennäköisimmin, 3,3 V jos on prosumalli kuten muutamat Autometerit ) regu jos ei nyt ihan sysikiinassa ole suunniteltu. Tollanen snadi regu maksaa sen 10 centtiä, niin ei se kustannuksista ole kiinni.

Helppo testata mittarin laatu, anturi kiinni ja powerilla kääntää vaikka 9 - 15 V alueen läpi, ja kattooko muuttuuko. Jos muuttuu -> auki ja korjataan ( pistää ite vaikka sen regun sinne )

p.
Haa! Ostan välittömästi tällaisen mittarin. Hyvä, kiitos tiedosta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Elokuu 21. 16:38:54 2006

Otin tänään ohimennen selvää muutamasta Autometerin Sport-Comp sarjan mittarista.

Öljynpaine 85e, veden lämpö 60e, öljyn lämpö 72e ja seosmittari 85e.

Ihmettelin noita hintoja kun olivat mun mielestä huokeita siihen nähden mitä odotin, ja kaksi kertaa vielä varmistin että on varmasti verollisia hintoja ja näin kuulemma oli. Taitaa jäädä ne VDO:t mun osalta ainakin kauppaan kun Autometerit on saman hintaisia tai korkeintaan hyvin vähän kalliimpia.

Eniten hämmennystä herättää tuo seosmittarin hinta, kun Autokuakekin maksaa 89e... :-)

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ma Elokuu 21. 17:08:18 2006

Mulla makso ahtopaine mittari 77e, seosmittari 85e ja öljynpainemittari 93e :roll:

Edit: Niin siis kyseessähän on autometerin sport-comp sarjalaiset
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

juhak
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulukuu 16. 20:35:33 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja juhak » Ma Elokuu 21. 17:24:13 2006

Ei pahan hintasii jos vaan toimii niiko pitää :)

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Syyskuu 5. 21:24:10 2006

Krisse kirjoitti:Otin tänään ohimennen selvää muutamasta Autometerin Sport-Comp sarjan mittarista.

Öljynpaine 85e, veden lämpö 60e, öljyn lämpö 72e ja seosmittari 85e.

Ihmettelin noita hintoja kun olivat mun mielestä huokeita siihen nähden mitä odotin, ja kaksi kertaa vielä varmistin että on varmasti verollisia hintoja ja näin kuulemma oli. Taitaa jäädä ne VDO:t mun osalta ainakin kauppaan kun Autometerit on saman hintaisia tai korkeintaan hyvin vähän kalliimpia.

Eniten hämmennystä herättää tuo seosmittarin hinta, kun Autokuakekin maksaa 89e... :-)
Tuo autometerin seossuhdemittari vaatiin oikein toimiakseen autometerin valmistaman lambdan ja kokonaispaketin hinnaksi tulee reilu 200 euroa.
lampda oli noin 130 ekua kympintarkkuudella.
#6
Escort -75

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Syyskuu 5. 22:38:35 2006

Oletteko muuten huomanneet Haltechin uuden laajakaista lambda mittarin, ei taida olla mahdollista kopioida innovaten mittaria enempää :)
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 6. 7:48:37 2006

fsohc kirjoitti:Oletteko muuten huomanneet Haltechin uuden laajakaista lambda mittarin, ei taida olla mahdollista kopioida innovaten mittaria enempää :)
Tuskin sitä kopioitu on, sama kikkare haltekin tarrat vaan päällä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ke Syyskuu 6. 13:51:39 2006

Itselläni on FK:n laadukkaat mustalasimittarit ja hyvin toimii :D
Eikä maksa paljon

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Syyskuu 6. 18:55:41 2006

Ilkka_H kirjoitti:
Krisse kirjoitti:Otin tänään ohimennen selvää muutamasta Autometerin Sport-Comp sarjan mittarista.

Öljynpaine 85e, veden lämpö 60e, öljyn lämpö 72e ja seosmittari 85e.

Ihmettelin noita hintoja kun olivat mun mielestä huokeita siihen nähden mitä odotin, ja kaksi kertaa vielä varmistin että on varmasti verollisia hintoja ja näin kuulemma oli. Taitaa jäädä ne VDO:t mun osalta ainakin kauppaan kun Autometerit on saman hintaisia tai korkeintaan hyvin vähän kalliimpia.

Eniten hämmennystä herättää tuo seosmittarin hinta, kun Autokuakekin maksaa 89e... :-)
Tuo autometerin seossuhdemittari vaatiin oikein toimiakseen autometerin valmistaman lambdan ja kokonaispaketin hinnaksi tulee reilu 200 euroa.
lampda oli noin 130 ekua kympintarkkuudella.

autometerin seosuhdemittari toimii halvalla (29e) yxpiuhaisella lambdalla, jonka ostin samalla mittarin kanssa, joten ei tarvi kallista anturia :wink:

sierran alkuperäinen varvikello näyttää ihan tarpeeksi tarkasti kohti taivasta ja motonetin halvin öljynlämpömittari (aut) kelpaa myös, mutta öljynpainemittari on automet. sport comp samoin veden lämpömittari.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Syyskuu 6. 19:07:39 2006

vordson kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:
Krisse kirjoitti:Otin tänään ohimennen selvää muutamasta Autometerin Sport-Comp sarjan mittarista.

Öljynpaine 85e, veden lämpö 60e, öljyn lämpö 72e ja seosmittari 85e.

Ihmettelin noita hintoja kun olivat mun mielestä huokeita siihen nähden mitä odotin, ja kaksi kertaa vielä varmistin että on varmasti verollisia hintoja ja näin kuulemma oli. Taitaa jäädä ne VDO:t mun osalta ainakin kauppaan kun Autometerit on saman hintaisia tai korkeintaan hyvin vähän kalliimpia.

Eniten hämmennystä herättää tuo seosmittarin hinta, kun Autokuakekin maksaa 89e... :-)
Tuo autometerin seossuhdemittari vaatiin oikein toimiakseen autometerin valmistaman lambdan ja kokonaispaketin hinnaksi tulee reilu 200 euroa.
lampda oli noin 130 ekua kympintarkkuudella.

autometerin seosuhdemittari toimii halvalla (29e) yxpiuhaisella lambdalla, jonka ostin samalla mittarin kanssa, joten ei tarvi kallista anturia :wink:

sierran alkuperäinen varvikello näyttää ihan tarpeeksi tarkasti kohti taivasta ja motonetin halvin öljynlämpömittari (aut) kelpaa myös, mutta öljynpainemittari on automet. sport comp samoin veden lämpömittari.
Kyllähän se toimii perustarvike lambdallakin mutta ei niinkuin pitäisi. Autometerin mittarin calibrointi vaatii normaalista jännitearvoista poikkeavan lambdan. Ei paljoa eroa, taisi heittää reilun kymmenesosa voltin.
#6
Escort -75

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Syyskuu 7. 21:47:30 2006

Autometer ei taida itsekään tietää tuosta kun kirjottavat Sport-Comp seosmittarin yhteydessä että >> Will work with most factory narrow-band O2 sensors. << Tosin mainitsevat kyllä että >> may need 2244 << joka on AM:n oma lambda. Mun peruskouluenglannilla nuo ovat suomeksi että toimii useimmilla lambdoilla mutta saattavat vaatia AM:n oman.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Joulukuu 30. 17:36:07 2006

Mihin olette maadoittaneet lisämittarin takaa lähtevän maan? Ohjeissahan neuvotaan maadoittamaan mahdollisimman lähelle anturia. Kelpaako akun -napa? Eikös tuosta synny heittoa mittarin näyttämään, jos on kovasti isoa potentiaali eroa?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 30. 19:01:54 2006

Sultzi kirjoitti:Mihin olette maadoittaneet lisämittarin takaa lähtevän maan? Ohjeissahan neuvotaan maadoittamaan mahdollisimman lähelle anturia. Kelpaako akun -napa? Eikös tuosta synny heittoa mittarin näyttämään, jos on kovasti isoa potentiaali eroa?
Kyllä syntyy heittoa, anturin lähelle paras maadoittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Tammikuu 3. 18:03:25 2007

Huono idea laittaa öljylämpötila anturi tyhjennysproppuun? Kyseessä sierra, jossa proppu sivulle.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Tammikuu 4. 13:03:34 2007

Sultzi kirjoitti:Huono idea laittaa öljylämpötila anturi tyhjennysproppuun? Kyseessä sierra, jossa proppu sivulle.
Mulla oli tarkotus laittaa myös tolla tavalla escorttiin, mutta ei ainakaan toistaseksi ole löytynyt oikeella jengalla olevaa adapteria (tosin oon vaan kysynyt hiflexistä ja muistaakseni jostain muusta alan liikkeestä).
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 4. 16:56:46 2007

Itse aattelin vaan porata reiän proppuun ja oikea kierre vääntää sinne. Mutta ei luulis olevan mitään haittaa jos siihen laittaisi?

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Tammikuu 4. 18:33:14 2007

Sultzi kirjoitti:Itse aattelin vaan porata reiän proppuun ja oikea kierre vääntää sinne. Mutta ei luulis olevan mitään haittaa jos siihen laittaisi?
Tuuning mittareitten mukana on aina tullu sopivalla jenkalla oleva adapteri joka käy öljyropun tilalle. Autogaugeissa ainakin. Ja sopinut ainakin 2wd cosan öljypohjaan...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 4. 19:10:55 2007

Itellä ei ainakaan tullut sopivalla jengalla olevaa. Halppis autogauge. Molemmat oli liian isoja.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Tammikuu 4. 22:51:22 2007

Sultzi kirjoitti:Itellä ei ainakaan tullut sopivalla jengalla olevaa. Halppis autogauge. Molemmat oli liian isoja.
Outoa... Mulla noita mittareita "riittävästi" ja mielestäni jokaisen lämpö/paine anturin mukana on tullut sopiva adapteri. Ylimääräsiäkin pitäs olla jokunen kappale... Ja tarvikkeesta pitäs saada noita erikseenkin.
Viimeksi kun ostin AG öljynpainemittarin niin sisällä paketissa mukana oli nelireikänen haarotin palikka ja turhaan ostin senkin erikseen... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 4. 23:27:20 2007

Mulla tuli lämpö ja paine mittarin mukana anturi ja muutava muhvi. Öljyanturiin tuli mukana sopiva sovite. Tuollaista nelireikästä haarotinta tarvitsisin, että saisi vakiokellon, tuon mittarin kellon ja lähdön turbolle. Motonetistä en mistään bongannut että olisi ollut semmosia missään?

Tarvitsee hiflexistä käydä kysymässä.

Tai jos löytyy ylimääräsiä sovitteita niin sekin käy?

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Tammikuu 5. 13:27:13 2007

AkiS kirjoitti: Tuuning mittareitten mukana on aina tullu sopivalla jenkalla oleva adapteri joka käy öljyropun tilalle. Autogaugeissa ainakin. Ja sopinut ainakin 2wd cosan öljypohjaan...
Kyllä mullakin on noita adaptereita tullut mittareiden mukana (taitaa olla joku Motonetin mittari), mutta ei ole osunut kierre kohdalleen. En tiedä onko sitten escon proppu jollain ihme kierteellä, kun ei hiflexistäkään löytynyt.

Sellasen nelireikäsen haarottimen tarvisin myös, että saa tuon öljyvalon anturinkin kiinni. Meinas jo käydä kesällä huonosti, kun oli se irti ja öljypumppu hajos. Onneks satuin kattomaan mittaria, niin ei ehtinyt tulla tuhoja, mutta toisinkin olis voinu käydä. Eli kannattaa tosiaan se mittarin valokin pitää kytkettynä...
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Tammikuu 5. 18:57:31 2007

CD Cardic luettelo käsiin ja sieltä löytyy adapterit ja haarottimet. Ja niitä saa Atoy/Osaset jälleenmyyjiltä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Tammikuu 5. 19:14:41 2007

Onko maadoitus tarpeeksi lähellä antureita jos maadoitan molemmat mittarit venakopan yhteen pulttiin? Lohkosta en bongannut sopivaa paikkaa, kun yritin tihrustella konehuonetta.

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Mittareista

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » Su Marraskuu 18. 1:12:12 2012

Olisi tässä intressejä asentaa nelivetoiseen Cossu Sierraan ahtopainemittaria kun tuota ei vakiona löydy. Noitakin mittareita löytyy montaa sorttia. Tuleeko noissa mittareissa kaikki letkut yms. mukana, ja mihinkä se paineanturi pitäisi sitten Cossussa kiinnittää, imusarjassako on joku paikka valmiina sellaisen asennusta silmällä pitäen?
Sierra Cosworth 4x4 -91

Vastaa Viestiin