OHC:n Turbotusta...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
OHC:n Turbotusta...
katselin tuossa haulla ja ei oikein tuntunut löytyvän oikeita hakusanoja, jotta olisin tietoa löytänyt... Siis minulle tuli hinku rakentaa turbo vekotin tuosta minun siebrosta... alun perin on dokkilainen johon vaihdettu IS ohc mitäs kaikkea minun pitää vaihtaa että minä sen saan toimimaan... tehoa olen ajatellut saavani noin 200 se riittää minulle (näin alkuun). Älyääkö EEC-IV jos vaihdan isommat suuttimet, riittäkö löpö v6 ruiskun pumpulla. Ja voiko tuon vakio is:n imusarjan ylipaineistaa... Ja mitä tarvitsee autolle muuten tehdä että sen saa myös kilpiin (toki tuo 200 taitaa olla liika tehoa sierraan, mutta voihan sitä ahdolla säätää silleen ettei ole liiaksi)
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
olisi vain ollut huomattavasti helpompaa jos joku olisi tähän vastannutZimi Da Guitara kirjoitti:Kannattaa lukee ainakin noita projektipuolen juttuja. Siellä taitaa olla useampikin samanmoinen väkästys menossa.
Ja kyllä niitä yksittäisiä aiheitakin pitäisi aikamoinen läjä olla.

Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kannattaa harkita vakavasti eec-iv:n korvausta esim. megasquirtilla, saa kuitenkin samalla vaivalla muutettua sille kuin alkaa kötystään mitään lisärikastuspiirejä (johdotusta ja iat-anturia vaille lähes bolt-on). Pääsee samalla esim. MAF:sta eroon ja huonosta imuilmanlämpötila-anturista. Extrana voi vielä tehdä samaan ohjaukseen lisätä sytytyksenohjauksenkin
Niin vakio imusarjan tietenkin voi paineistaa
Niin vakio imusarjan tietenkin voi paineistaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
tuota MSsää olen miettinytkin että se varmaankin kannattaisi laittaa siihen.fsohc kirjoitti:Kannattaa harkita vakavasti eec-iv:n korvausta esim. megasquirtilla, saa kuitenkin samalla vaivalla muutettua sille kuin alkaa kötystään mitään lisärikastuspiirejä (johdotusta ja iat-anturia vaille lähes bolt-on). Pääsee samalla esim. MAF:sta eroon ja huonosta imuilmanlämpötila-anturista. Extrana voi vielä tehdä samaan ohjaukseen lisätä sytytyksenohjauksenkin
Niin vakio imusarjan tietenkin voi paineistaa
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
tarkoitus oli ainakin avata tuo kone ja katsella mitä sinne pitäisi tehdä. Kun edelinen omistaja on poruuttanut koneen seuraavaan ylikokoon. Olisi kiva tietää mitkä männät se sinne on tunkenut. mikähän muuten olisi noin suunnilleen riittävä suutin koko tuohon, siinä on dohc ruiskun vakiot kiinniJari H kirjoitti:Ehjästä vakio koneesta tulee se 200 kopukkaa kohtuullisilla ahdoilla. Vaihdat vaan sen EEC:n Megaruutaksi ja laitat isommat suuttimet.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Just laskeskelin kaverille tuota koneen tekemistä niin tuolla 3000 tekee jo laadukkaan koneen kun osat vain sattuvat tulemaan sopivasti kohdalleen.Rasmus kirjoitti:2000-3000e ylimääräistä taskunpohjalla on hyvä alku tai oikeastaan välttämättömyys.
Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole halpaa vaikka yrittäisikin pihistellä ja tehdä kaikki itse jne...
männät 250
m-renkaat250
veivit 250
tiivisteet/laakerit 300
turbo 350
cuuleri 400
ruiskut/sytkä 500
kytkin 350
yht.2650
Kannelle ei alle 300hv tarvitse muuta tehdä kuin kanavat käydä läpi. Nokka ja venat toimivat oikein mallikkaasti viellä +250hv kohdilla.
Jos alle 300 on hakusessa niin nokkaa on ainan turha ruveta edes ajattelemaan vaihtaa,itse penkitin vakionokalla +300 kun alakerta oli tehty kunnolliseksi ja kansi kotona fiksattu kuntoon.
Ja jos kaikki natsaa kohdalleen niin tuollaisesta koneesta tulee päivittäisessä käytössä aivan ihanteellinen,vetää alhaalta ja Potkaisee (kävi vain kierroksilla jo liian laihalla)tarvittaessa ilman kieroksilla kiusaamista.Tuo oli jo liiankin kiukkuinen tuolla keski kierroksilla nais väen käyttöön,vesikelillä yllätti välillä itsellekin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
näin arvelinkin että kyllä se vie kaiken rahan mitä talven aikana kerkeää hankkimaan (ei sitten ryyppäillä)... minulle saa kaupata kaikkea turbo ohari osaa...Aksu kirjoitti:Just laskeskelin kaverille tuota koneen tekemistä niin tuolla 3000 tekee jo laadukkaan koneen kun osat vain sattuvat tulemaan sopivasti kohdalleen.Rasmus kirjoitti:2000-3000e ylimääräistä taskunpohjalla on hyvä alku tai oikeastaan välttämättömyys.
Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole halpaa vaikka yrittäisikin pihistellä ja tehdä kaikki itse jne...
männät 250
m-renkaat250
veivit 250
tiivisteet/laakerit 300
turbo 350
cuuleri 400
ruiskut/sytkä 500
kytkin 350
yht.2650
Kannelle ei alle 300hv tarvitse muuta tehdä kuin kanavat käydä läpi. Nokka ja venat toimivat oikein mallikkaasti viellä +250hv kohdilla.
Jos alle 300 on hakusessa niin nokkaa on ainan turha ruveta edes ajattelemaan vaihtaa,itse penkitin vakionokalla +300 kun alakerta oli tehty kunnolliseksi ja kansi kotona fiksattu kuntoon.
Ja jos kaikki natsaa kohdalleen niin tuollaisesta koneesta tulee päivittäisessä käytössä aivan ihanteellinen,vetää alhaalta ja Potkaisee (kävi vain kierroksilla jo liian laihalla)tarvittaessa ilman kieroksilla kiusaamista.Tuo oli jo liiankin kiukkuinen tuolla keski kierroksilla nais väen käyttöön,vesikelillä yllätti välillä itsellekin.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Juu ei ohari turboa saa ilmaiseksi tehtyä. Itsellä palanut pelkästään esim. polttoainepuoleen ja sytkään yht. n.500-600€. Turbo taisi olla jotain 350€. Putkistoon meni just 150-200€, cooleri 150€ jne.. Moottori, voimasiirto, kori, jarrut & alusta vielä pitäis tehdä, eli jos helpolla haluaisi päästä niin kannattaisi varmaan ostaa suoraan cossu 
Noihin liittimiin, letkuihin yms. pikkusälään tuntuu menevän aivan tolkuttomasti rahaa vaikka kuinka budjettiratkaisuja yrittää tehdä
Mutta harrastukset maksaa, harmi vaan että menot ylittää tulot

Noihin liittimiin, letkuihin yms. pikkusälään tuntuu menevän aivan tolkuttomasti rahaa vaikka kuinka budjettiratkaisuja yrittää tehdä
Mutta harrastukset maksaa, harmi vaan että menot ylittää tulot

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
caddy kirjoitti:ei sulla sattus löytymään konehuoneesta kuvia niin voisin ihmetellä mitä kaikkea siellä makaa...mikimikkola kirjoitti:tosiaan vakio efillä ei kannata edes suunnitella. mä leikin sen kanssa puolivuotta ja tuloksetta. ms ja edis4 samaan pakettiin.



niin ja efin imusarja on aivan toimiva vaihtoehto. myös itsellä semmoinen.
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Tossa on nykyinen ohari, saa väistyä kutvosen tieltä ens kesään mennessä. Toivottavasti.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Koneessa on Cossun männät, isoventtiili kansi Cranen nokalla, Edis sytty Megalla, Grand National Buickin Garretti, kilon pintaan ahtoja, 390cc/min suuttimet. Kytkin on jousittamaton sintteri AP:n race asetelmalla.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Koneessa on Cossun männät, isoventtiili kansi Cranen nokalla, Edis sytty Megalla, Grand National Buickin Garretti, kilon pintaan ahtoja, 390cc/min suuttimet. Kytkin on jousittamaton sintteri AP:n race asetelmalla.
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
katos niitä kuvia ihan vaan sen tautta että näkee miten noi lutkuttimet menee siihen sarjaan kiinni...mikimikkola kirjoitti:caddy kirjoitti:ei sulla sattus löytymään konehuoneesta kuvia niin voisin ihmetellä mitä kaikkea siellä makaa...mikimikkola kirjoitti:tosiaan vakio efillä ei kannata edes suunnitella. mä leikin sen kanssa puolivuotta ja tuloksetta. ms ja edis4 samaan pakettiin.
![]()
sitä konehuonetta ei halua kukaan nähdä
ei ole kameraa tällä hetkellä itsellä että voin jossain vaiheessa laittaa tonne potopukettiin. tosiaan konehuonetta ei ole maalattu vielä korinväriin ja jne...
niin ja efin imusarja on aivan toimiva vaihtoehto. myös itsellä semmoinen.

Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... sc&start=0
http://www.riceracing.net/autot/tanari/Taneli.html
Tuossa oma versioni oharin turbottamisesta, konetta ei vielläkään käytetty mutta kunhan saan ton cossuni taas pelittämään niin alkaa sitten olemaan aikaa tuolle tanelille.
http://www.riceracing.net/autot/tanari/Taneli.html
Tuossa oma versioni oharin turbottamisesta, konetta ei vielläkään käytetty mutta kunhan saan ton cossuni taas pelittämään niin alkaa sitten olemaan aikaa tuolle tanelille.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
- Paikkakunta: P-Pohj.
Minkä auton tulpanjohdot sulla on tuossa? Näyttäisi olevan oikeenki sopivan mittaiset.Jari H kirjoitti:Tossa on nykyinen ohari, saa väistyä kutvosen tieltä ens kesään mennessä. Toivottavasti.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Koneessa on Cossun männät, isoventtiili kansi Cranen nokalla, Edis sytty Megalla, Grand National Buickin Garretti, kilon pintaan ahtoja, 390cc/min suuttimet. Kytkin on jousittamaton sintteri AP:n race asetelmalla.
Pitäs hommailla jotkut sopivat, kun nuo escortin johdot on vähä huonon mittaiset jos meinaa puolan laittaa imusarjan puolelle.
#976
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Ihan tavalliset 8mm Championin piuhat paikallisesta varaosa puodista. Tais olla 110 ja 120 pitkiä.LasseK kirjoitti:Minkä auton tulpanjohdot sulla on tuossa? Näyttäisi olevan oikeenki sopivan mittaiset.Jari H kirjoitti:Tossa on nykyinen ohari, saa väistyä kutvosen tieltä ens kesään mennessä. Toivottavasti.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... attila.JPG
Koneessa on Cossun männät, isoventtiili kansi Cranen nokalla, Edis sytty Megalla, Grand National Buickin Garretti, kilon pintaan ahtoja, 390cc/min suuttimet. Kytkin on jousittamaton sintteri AP:n race asetelmalla.
Pitäs hommailla jotkut sopivat, kun nuo escortin johdot on vähä huonon mittaiset jos meinaa puolan laittaa imusarjan puolelle.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill