WEBER DGAV kuvia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

WEBER DGAV kuvia

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Marraskuu 11. 13:23:43 2006

räjäytyskuvia jollain?


Kuulostaako suuttimet oikeilta:

Kaasarin päällä, 160 ja 120
Kohokammion sisällä, vinosti 120 ja 125

Kumpi mahtaa olla tossa webrussa ensiokurkku? Ajatellaan näin että se on jo ohc koneessa kiinni, eli jakopään puoleinen vain takapuskurin puoleinen kurkku.


Kuuluuko toimia seuraavasti:

Vedät vaijerista ns läpät selälleen. Alemmat läpät aukeavat kokonaan, 90 astetta mutta ylemmät(ne neliskanttiset) aukeavat noin 60 astetta !? meneekö loput paineella vai?

Paljonko pitäisi olla ylempien läppien ja kurkun välinen ilmarako vivuston liikuttelun jälkeen? Mulla menee 2e kolikko (paksuus) väliin.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Marraskuu 11. 15:18:12 2006

Ne kaasarin "päällä" olevat suuttimet ovat lisäilmasuuttimia ja niiden alta löytyy seosputket (saattaa olla hyvin tiukassa mutta jollain rautalankakoukulla saa nypittyä pois), ne kohokammiossa vinossa olevat ovat pääsuuttimet. Joissain malleissa on vielä kohokammion pohjalla keskellä joku täyskaasurikastus yms

Muistaakseni kurkut ovat kyllä niin päin että toinen kurkku on lähempänä konetta ja toinen lähempänä kylkeä eli jos kaasaria katsoo auton keulasta niin toinen oikealla ja toinen vasemmalla. Ellen väärin muistaisi niin edestä katsottuna ensiökurkku olisi vasemmalla

Ensiokurkku aukeaa tuossa kaasarissa ensin ja kun ensiöläppä on melkeen auki niin mukana alkaa aueta toisiokurkun läppä

Ne päällä olevat neliskanttiset läpät ovat ryyppyläpät (rikastus) joka taitanee tuossa DGAV mallissa toimia veden lämpötilan mukaan. Eli kun kone on lämmin niin ne ryyppyläpät pitäisi olla kokonaan auki. Ne aukeavat kuitenkin kylmälläkin koneella kaasuläppien mukana jonkun verran

Tuolla jotain suuntaa antavaa suutinkokoa ensiasennuskaasareista sekalaisissa autoissa
http://www.gracieland.org/cars/techtalk/weboem.html

Ja tuolla räjäytyskuvia
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
(tuo sinun kaasarisi taitaa olla tuo "32/36 DGAV/EV Auto Choke")

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

kitn

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Marraskuu 12. 3:05:33 2006

VesQ

Kiitos!


Vielä kun joku kertois että pitäisikö dgavissa jäädä ryyppyläpät raolleen vai ei kun kaasari on ns pöydällä.

Elikkä mulla on ryyppyläpät pesun ja öljyjen jälkeen noin 2mm raollaan kun lämpötila on noin 0

Ristus että oli muuten paskainen...


Onko kukaan koittanu laittaa dgaviin toista kiihd. pumppua? Kokemuksia?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Marraskuu 12. 17:01:28 2006

Eikös niitä jotain malleja ollut sillä toisella kiihdytys pumppulla.. Mutta toinen pumppu toimi alipaineella. Ei ollut mekaaninen.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Marraskuu 12. 20:46:56 2006

Parissa viiatin TC koneessa olen nähnyt tuollaisen DGAV missä myös toisiokurkulle kiihdytyspumppu alipaineella. Tosin noissa Fiat/Lada webereissä se kaasarin kansi ja ryyppyläpät ovat erilaiset, eli se putsarin reikä on soikea kun "länsi-webereissä" se on kulmikas, ryyppyläpät myös fiatilla muistaakseni pyöreät/soikeat

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ti Marraskuu 14. 18:12:14 2006

Eikös se toisen puolen alipainekiihdytyspumppu ole tyhjäkäyntiä varten siis tarkoituksena estää auton sammuminen? Siis kun alipaine laskee liian pieneksi niin pumppu ruuttaa lisää löpöä koneeseen joka ei toivottavasti sammu. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Su Maaliskuu 4. 11:46:18 2007

Muistaako kukaan mikä on bensapinnan korkeus 32/36 dgv:ssa?
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Vastaa Viestiin