WEBER DGAV kuvia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
WEBER DGAV kuvia
räjäytyskuvia jollain?
Kuulostaako suuttimet oikeilta:
Kaasarin päällä, 160 ja 120
Kohokammion sisällä, vinosti 120 ja 125
Kumpi mahtaa olla tossa webrussa ensiokurkku? Ajatellaan näin että se on jo ohc koneessa kiinni, eli jakopään puoleinen vain takapuskurin puoleinen kurkku.
Kuuluuko toimia seuraavasti:
Vedät vaijerista ns läpät selälleen. Alemmat läpät aukeavat kokonaan, 90 astetta mutta ylemmät(ne neliskanttiset) aukeavat noin 60 astetta !? meneekö loput paineella vai?
Paljonko pitäisi olla ylempien läppien ja kurkun välinen ilmarako vivuston liikuttelun jälkeen? Mulla menee 2e kolikko (paksuus) väliin.
Kuulostaako suuttimet oikeilta:
Kaasarin päällä, 160 ja 120
Kohokammion sisällä, vinosti 120 ja 125
Kumpi mahtaa olla tossa webrussa ensiokurkku? Ajatellaan näin että se on jo ohc koneessa kiinni, eli jakopään puoleinen vain takapuskurin puoleinen kurkku.
Kuuluuko toimia seuraavasti:
Vedät vaijerista ns läpät selälleen. Alemmat läpät aukeavat kokonaan, 90 astetta mutta ylemmät(ne neliskanttiset) aukeavat noin 60 astetta !? meneekö loput paineella vai?
Paljonko pitäisi olla ylempien läppien ja kurkun välinen ilmarako vivuston liikuttelun jälkeen? Mulla menee 2e kolikko (paksuus) väliin.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Ne kaasarin "päällä" olevat suuttimet ovat lisäilmasuuttimia ja niiden alta löytyy seosputket (saattaa olla hyvin tiukassa mutta jollain rautalankakoukulla saa nypittyä pois), ne kohokammiossa vinossa olevat ovat pääsuuttimet. Joissain malleissa on vielä kohokammion pohjalla keskellä joku täyskaasurikastus yms
Muistaakseni kurkut ovat kyllä niin päin että toinen kurkku on lähempänä konetta ja toinen lähempänä kylkeä eli jos kaasaria katsoo auton keulasta niin toinen oikealla ja toinen vasemmalla. Ellen väärin muistaisi niin edestä katsottuna ensiökurkku olisi vasemmalla
Ensiokurkku aukeaa tuossa kaasarissa ensin ja kun ensiöläppä on melkeen auki niin mukana alkaa aueta toisiokurkun läppä
Ne päällä olevat neliskanttiset läpät ovat ryyppyläpät (rikastus) joka taitanee tuossa DGAV mallissa toimia veden lämpötilan mukaan. Eli kun kone on lämmin niin ne ryyppyläpät pitäisi olla kokonaan auki. Ne aukeavat kuitenkin kylmälläkin koneella kaasuläppien mukana jonkun verran
Tuolla jotain suuntaa antavaa suutinkokoa ensiasennuskaasareista sekalaisissa autoissa
http://www.gracieland.org/cars/techtalk/weboem.html
Ja tuolla räjäytyskuvia
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
(tuo sinun kaasarisi taitaa olla tuo "32/36 DGAV/EV Auto Choke")
Muistaakseni kurkut ovat kyllä niin päin että toinen kurkku on lähempänä konetta ja toinen lähempänä kylkeä eli jos kaasaria katsoo auton keulasta niin toinen oikealla ja toinen vasemmalla. Ellen väärin muistaisi niin edestä katsottuna ensiökurkku olisi vasemmalla
Ensiokurkku aukeaa tuossa kaasarissa ensin ja kun ensiöläppä on melkeen auki niin mukana alkaa aueta toisiokurkun läppä
Ne päällä olevat neliskanttiset läpät ovat ryyppyläpät (rikastus) joka taitanee tuossa DGAV mallissa toimia veden lämpötilan mukaan. Eli kun kone on lämmin niin ne ryyppyläpät pitäisi olla kokonaan auki. Ne aukeavat kuitenkin kylmälläkin koneella kaasuläppien mukana jonkun verran
Tuolla jotain suuntaa antavaa suutinkokoa ensiasennuskaasareista sekalaisissa autoissa
http://www.gracieland.org/cars/techtalk/weboem.html
Ja tuolla räjäytyskuvia
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
(tuo sinun kaasarisi taitaa olla tuo "32/36 DGAV/EV Auto Choke")
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
kitn
VesQ
Kiitos!
Vielä kun joku kertois että pitäisikö dgavissa jäädä ryyppyläpät raolleen vai ei kun kaasari on ns pöydällä.
Elikkä mulla on ryyppyläpät pesun ja öljyjen jälkeen noin 2mm raollaan kun lämpötila on noin 0
Ristus että oli muuten paskainen...
Onko kukaan koittanu laittaa dgaviin toista kiihd. pumppua? Kokemuksia?
Kiitos!
Vielä kun joku kertois että pitäisikö dgavissa jäädä ryyppyläpät raolleen vai ei kun kaasari on ns pöydällä.
Elikkä mulla on ryyppyläpät pesun ja öljyjen jälkeen noin 2mm raollaan kun lämpötila on noin 0
Ristus että oli muuten paskainen...
Onko kukaan koittanu laittaa dgaviin toista kiihd. pumppua? Kokemuksia?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Parissa viiatin TC koneessa olen nähnyt tuollaisen DGAV missä myös toisiokurkulle kiihdytyspumppu alipaineella. Tosin noissa Fiat/Lada webereissä se kaasarin kansi ja ryyppyläpät ovat erilaiset, eli se putsarin reikä on soikea kun "länsi-webereissä" se on kulmikas, ryyppyläpät myös fiatilla muistaakseni pyöreät/soikeat
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio