Hydraulinostajista.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hydraulinostajista.
Kauanko hydraulinostajien täyttymiseen pitäis mennä aikaa käynnistyksestä.
10sekkaa? 30 sekkaa? pidempään ???
Nyt on kyseessä käytettyt nostajat, kone purettu ja kasattu samoilla nostajilla.
Onko tarvetta esitäyttää niitä, ainakin jossain topikeista jäänyt mieleen että niitä olisi injektioruiskulla täytetty.
konetta käytettiiin ehkä 10 sekkaa mutta outo ääni pakotti sammuttaamaan. Öljynpaine valo kuitenkin sammui juuri ennen sammuttamista mutta ääni ei loppunut.
Venat ei ota mäntiin, kyyseessä 24v v6, ei kuitenkaan ford.
10sekkaa? 30 sekkaa? pidempään ???
Nyt on kyseessä käytettyt nostajat, kone purettu ja kasattu samoilla nostajilla.
Onko tarvetta esitäyttää niitä, ainakin jossain topikeista jäänyt mieleen että niitä olisi injektioruiskulla täytetty.
konetta käytettiiin ehkä 10 sekkaa mutta outo ääni pakotti sammuttaamaan. Öljynpaine valo kuitenkin sammui juuri ennen sammuttamista mutta ääni ei loppunut.
Venat ei ota mäntiin, kyyseessä 24v v6, ei kuitenkaan ford.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
uudet nostajat saattavat nakuttaa pitempäänkin ja Öljynvaihon jälkeen
nostajat voivat nakuttaa minutinkin.
kauan sitten cossun moottorissa nakutti nostajat niin kauan että moottorin jäähdytys flekti oli käynyt n.10 kertaa.
auto oli kyllä seissyt muutamia kuukausia.
nostajat voivat nakuttaa minutinkin.
kauan sitten cossun moottorissa nakutti nostajat niin kauan että moottorin jäähdytys flekti oli käynyt n.10 kertaa.
auto oli kyllä seissyt muutamia kuukausia.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No mitä on omia kokemuksia parista sarjasta cossun ultraäänipestyjä nostajia, jotka on sitten kasattu tyhjänä niin naputus ei loppunut vielä puolen tunnin käytönkään jälkeen (kierroksia maksimissaan kolme tonnia), mutta sitten kun nosti kierrokset pari kertaa välille 5-6 tonnia niin hiljenivät melkein hiirenhiljaisiksi.
Toisella kerralla ei jaksanut varttia pitempään kuunnella sitä naputusta niin eikun lämää koneelle
Tästä oli joskus aikaisemminkin keskustelua täällä ja tais olla silloin aika yleinen mielipide, että tyhjäkäynnin öljynpaine ei välttämättä riitä noiden nostajien kunnolla täyttymiseen.
Toisella kerralla ei jaksanut varttia pitempään kuunnella sitä naputusta niin eikun lämää koneelle

Tästä oli joskus aikaisemminkin keskustelua täällä ja tais olla silloin aika yleinen mielipide, että tyhjäkäynnin öljynpaine ei välttämättä riitä noiden nostajien kunnolla täyttymiseen.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Sama mulla tänään. Vaihdoin eilen öljyt (samat öljyt oli ja on) ja oli heti hiljaiset mutta tänään aamulla kylmänä nakutti niin prkl:sti. Kun lämpes lopetti mutta välillä kuului 2-3sek jaksoissa nakutusta. Ei oo vaarallista....?Ville K kirjoitti:Pientä ratsastusta topikilla; omassa sierrassa on hassu juttu, nostajat naputtaa kylmänä, lämpimänäkin välillä. Kerran polkaisee rajoittajalle niin on pitkään hiljaiset. Eikö mulla riitä öljynpaine kanteen asti normiajossa, vai mistä mahtaa johtua? Öljyt 10w40 valvoline maxlife
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
esim tuttu vaihtoi ralliastraansa oisko ollut jotkut castrolit niin joutui laskemaan pois ja laittamaan mobilit takaisinkin niin jo hiljeni.mvla kirjoitti:Sama mulla tänään. Vaihdoin eilen öljyt (samat öljyt oli ja on) ja oli heti hiljaiset mutta tänään aamulla kylmänä nakutti niin prkl:sti. Kun lämpes lopetti mutta välillä kuului 2-3sek jaksoissa nakutusta. Ei oo vaarallista....?Ville K kirjoitti:Pientä ratsastusta topikilla; omassa sierrassa on hassu juttu, nostajat naputtaa kylmänä, lämpimänäkin välillä. Kerran polkaisee rajoittajalle niin on pitkään hiljaiset. Eikö mulla riitä öljynpaine kanteen asti normiajossa, vai mistä mahtaa johtua? Öljyt 10w40 valvoline maxlife
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Olisiko kuitenkin olleet jo tehtaalla esitäytetyt ja kaverisi ei pyörittänyt konetta ensin muutamia kertoja käsin ympäri ja antanut sitten paininten asettua muutamia tunteja? Mieluusti vaikka yön yli.SamiH kirjoitti:Ne olis hyvä esitäyttää, kaverilla kävi bemarissa hassusti kun ei esitäyttäny. Otti vena mäntään just remontoidussa kannessa
Tuohon volkkariini tein nokkarempan ja siinä oli juuri tuollaiset esitäytetyt originaali painimet. Muutama vena jäi kantamaan heti asennuksen jälkeen mutta siitä ne asettuivat pikkuhiljaa. Amusella ei enää mikään vena kantanut.
Tyhjillä painimilla ei venat liiku liian paljoa vaan liian vähän.
Mutta alkuperäiseen..
CVH koneessa kesti hieman reilu 30 sekkaa ennenkuin välykset olivat kohdillaan. Sitä ennen raplatti niin maan perkuleesti vaikka olinkin painimia esitäyttänyt ja antanut niiden olla öljykylvyssä. Kyseessä oli tarvikepainimet joissa ei ollut ostettaessa öljyä sisällä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Alfamerin Escort mk5 oppaassa kerrotaan: ensin bensapumpun sulake/rele pois, sytytystulpat irti ja puolan johto myös. Sitten pyöritetään konetta startilla jonkin aikaa, jotta öljy leviää kaikkiin voitelukohteisiin. Romut takaisin moottoriin kiinni ja starttia. Öljynpainevalo saattaa palaa paljon pidempään kuin normaalisti.
--
CVH uuden nokkasarjan (Febi Bilstein Germany = tarvike) mukana tulivat ohjeet, että konetta pitäisi käyttää seuraavasti kierroksilla
1. minuutti 2000 rpm
2. minuutti 1500 rpm
3. minuutti 3000 rpm
4. minuutti 2000 rpm
Toisessa lapussa sanotaan hydraulisista nostajista, että konetta pitäisi käyttää 2500 prm tai 2000-3000 rpm välillä kierroksilla neljä minuuttia. Sitten kone pitäisi jättää tyhjäkäynnille ainakin 30 sekunniksi. 90% tapauksiin riittää yksi kerta. Jos tämä ei auttanut, niin uudestaan samaa kierrosten antoa. Tätä saattaa joutua tekemään 5-6 kertaa. Konetta ei saa jättää tyhjäkäynnille näiden ensimmäisten minuuttien aikana, vaan kierrosta pitää antaa. Näissä CVH:n painimissa ei näyttänyt olevan öljyä sisällä.
--
CVH uuden nokkasarjan (Febi Bilstein Germany = tarvike) mukana tulivat ohjeet, että konetta pitäisi käyttää seuraavasti kierroksilla
1. minuutti 2000 rpm
2. minuutti 1500 rpm
3. minuutti 3000 rpm
4. minuutti 2000 rpm
Toisessa lapussa sanotaan hydraulisista nostajista, että konetta pitäisi käyttää 2500 prm tai 2000-3000 rpm välillä kierroksilla neljä minuuttia. Sitten kone pitäisi jättää tyhjäkäynnille ainakin 30 sekunniksi. 90% tapauksiin riittää yksi kerta. Jos tämä ei auttanut, niin uudestaan samaa kierrosten antoa. Tätä saattaa joutua tekemään 5-6 kertaa. Konetta ei saa jättää tyhjäkäynnille näiden ensimmäisten minuuttien aikana, vaan kierrosta pitää antaa. Näissä CVH:n painimissa ei näyttänyt olevan öljyä sisällä.
Viimeksi muokannut Sine, To Joulukuu 14. 1:02:49 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi