Hydraulinostajista.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Hydraulinostajista.

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Joulukuu 13. 13:46:05 2006

Kauanko hydraulinostajien täyttymiseen pitäis mennä aikaa käynnistyksestä.
10sekkaa? 30 sekkaa? pidempään ???
Nyt on kyseessä käytettyt nostajat, kone purettu ja kasattu samoilla nostajilla.
Onko tarvetta esitäyttää niitä, ainakin jossain topikeista jäänyt mieleen että niitä olisi injektioruiskulla täytetty.

konetta käytettiiin ehkä 10 sekkaa mutta outo ääni pakotti sammuttaamaan. Öljynpaine valo kuitenkin sammui juuri ennen sammuttamista mutta ääni ei loppunut.
Venat ei ota mäntiin, kyyseessä 24v v6, ei kuitenkaan ford.
#6
Escort -75

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Joulukuu 13. 13:57:33 2006

Kyllä jo nostajat on vajaat, öljykierrot tyhjät niin menee pitkälti yli 10 s, Siitä kun öljypainevalo sammuu menee jonkin aikaa. Tarkkaa aikaa ei kukaan pysty sanomaan, mutta sanotaan 30s----->
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Joulukuu 13. 14:39:55 2006

Ne olis hyvä esitäyttää, kaverilla kävi bemarissa hassusti kun ei esitäyttäny. Otti vena mäntään just remontoidussa kannessa :x
Ford Fiesta ST 2013
#727

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 13. 14:41:16 2006

uudet nostajat saattavat nakuttaa pitempäänkin ja Öljynvaihon jälkeen
nostajat voivat nakuttaa minutinkin.
kauan sitten cossun moottorissa nakutti nostajat niin kauan että moottorin jäähdytys flekti oli käynyt n.10 kertaa.
auto oli kyllä seissyt muutamia kuukausia.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Joulukuu 13. 16:39:19 2006

No mitä on omia kokemuksia parista sarjasta cossun ultraäänipestyjä nostajia, jotka on sitten kasattu tyhjänä niin naputus ei loppunut vielä puolen tunnin käytönkään jälkeen (kierroksia maksimissaan kolme tonnia), mutta sitten kun nosti kierrokset pari kertaa välille 5-6 tonnia niin hiljenivät melkein hiirenhiljaisiksi.
Toisella kerralla ei jaksanut varttia pitempään kuunnella sitä naputusta niin eikun lämää koneelle :wink:

Tästä oli joskus aikaisemminkin keskustelua täällä ja tais olla silloin aika yleinen mielipide, että tyhjäkäynnin öljynpaine ei välttämättä riitä noiden nostajien kunnolla täyttymiseen.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 13. 16:50:26 2006

Pientä ratsastusta topikilla; omassa sierrassa on hassu juttu, nostajat naputtaa kylmänä, lämpimänäkin välillä. Kerran polkaisee rajoittajalle niin on pitkään hiljaiset. Eikö mulla riitä öljynpaine kanteen asti normiajossa, vai mistä mahtaa johtua? Öljyt 10w40 valvoline maxlife
Pedal tu tö metal!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Joulukuu 13. 17:44:21 2006

Ville K kirjoitti:Pientä ratsastusta topikilla; omassa sierrassa on hassu juttu, nostajat naputtaa kylmänä, lämpimänäkin välillä. Kerran polkaisee rajoittajalle niin on pitkään hiljaiset. Eikö mulla riitä öljynpaine kanteen asti normiajossa, vai mistä mahtaa johtua? Öljyt 10w40 valvoline maxlife
Sama mulla tänään. Vaihdoin eilen öljyt (samat öljyt oli ja on) ja oli heti hiljaiset mutta tänään aamulla kylmänä nakutti niin prkl:sti. Kun lämpes lopetti mutta välillä kuului 2-3sek jaksoissa nakutusta. Ei oo vaarallista....?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 13. 18:40:58 2006

mvla kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Pientä ratsastusta topikilla; omassa sierrassa on hassu juttu, nostajat naputtaa kylmänä, lämpimänäkin välillä. Kerran polkaisee rajoittajalle niin on pitkään hiljaiset. Eikö mulla riitä öljynpaine kanteen asti normiajossa, vai mistä mahtaa johtua? Öljyt 10w40 valvoline maxlife
Sama mulla tänään. Vaihdoin eilen öljyt (samat öljyt oli ja on) ja oli heti hiljaiset mutta tänään aamulla kylmänä nakutti niin prkl:sti. Kun lämpes lopetti mutta välillä kuului 2-3sek jaksoissa nakutusta. Ei oo vaarallista....?
esim tuttu vaihtoi ralliastraansa oisko ollut jotkut castrolit niin joutui laskemaan pois ja laittamaan mobilit takaisinkin niin jo hiljeni.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Joulukuu 13. 18:44:24 2006

SamiH kirjoitti:Ne olis hyvä esitäyttää, kaverilla kävi bemarissa hassusti kun ei esitäyttäny. Otti vena mäntään just remontoidussa kannessa :x
Olisiko kuitenkin olleet jo tehtaalla esitäytetyt ja kaverisi ei pyörittänyt konetta ensin muutamia kertoja käsin ympäri ja antanut sitten paininten asettua muutamia tunteja? Mieluusti vaikka yön yli.

Tuohon volkkariini tein nokkarempan ja siinä oli juuri tuollaiset esitäytetyt originaali painimet. Muutama vena jäi kantamaan heti asennuksen jälkeen mutta siitä ne asettuivat pikkuhiljaa. Amusella ei enää mikään vena kantanut.

Tyhjillä painimilla ei venat liiku liian paljoa vaan liian vähän.

Mutta alkuperäiseen..

CVH koneessa kesti hieman reilu 30 sekkaa ennenkuin välykset olivat kohdillaan. Sitä ennen raplatti niin maan perkuleesti vaikka olinkin painimia esitäyttänyt ja antanut niiden olla öljykylvyssä. Kyseessä oli tarvikepainimet joissa ei ollut ostettaessa öljyä sisällä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Joulukuu 13. 21:15:36 2006

Alfamerin Escort mk5 oppaassa kerrotaan: ensin bensapumpun sulake/rele pois, sytytystulpat irti ja puolan johto myös. Sitten pyöritetään konetta startilla jonkin aikaa, jotta öljy leviää kaikkiin voitelukohteisiin. Romut takaisin moottoriin kiinni ja starttia. Öljynpainevalo saattaa palaa paljon pidempään kuin normaalisti.

--

CVH uuden nokkasarjan (Febi Bilstein Germany = tarvike) mukana tulivat ohjeet, että konetta pitäisi käyttää seuraavasti kierroksilla

1. minuutti 2000 rpm
2. minuutti 1500 rpm
3. minuutti 3000 rpm
4. minuutti 2000 rpm

Toisessa lapussa sanotaan hydraulisista nostajista, että konetta pitäisi käyttää 2500 prm tai 2000-3000 rpm välillä kierroksilla neljä minuuttia. Sitten kone pitäisi jättää tyhjäkäynnille ainakin 30 sekunniksi. 90% tapauksiin riittää yksi kerta. Jos tämä ei auttanut, niin uudestaan samaa kierrosten antoa. Tätä saattaa joutua tekemään 5-6 kertaa. Konetta ei saa jättää tyhjäkäynnille näiden ensimmäisten minuuttien aikana, vaan kierrosta pitää antaa. Näissä CVH:n painimissa ei näyttänyt olevan öljyä sisällä.
Viimeksi muokannut Sine, To Joulukuu 14. 1:02:49 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 13. 22:21:29 2006

älkä´ähän sitten esitäyttäkö niintä nostajia ,jos ette tiedä tarkkaa määrää.
ja edellisessä ohjeessa huomatkaa että puolan johdolla tarkoitetaan ohjaus johtoa
tulpat jos irroittaa ja jättää puolan "kellumaan " niin vahvistin vaurio on varma.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin