
ohc coswortin sähköillä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Tammikuu 21. 14:20:47 2006
- Paikkakunta: Lehtimäki
ohc coswortin sähköillä
onko han kellään kokemusta.olisi tarkoitus laittaa cossun koneen kaikki koneeseen liittyvät sähkö osat ohc turbo koneeseen.onko mitään järkeä 

Ford Sierra 2,0 Turbo ic -84
Ford Sierra 2,4 TD ic -85
honda cbr 1000 f-98
Ford Sierra 2,4 TD ic -85
honda cbr 1000 f-98
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: ohc coswortin sähköillä
Mun mielestä ei oo järkeä, kun Mega+Edis on olemassa.siipi kirjoitti:onko han kellään kokemusta.olisi tarkoitus laittaa cossun koneen kaikki koneeseen liittyvät sähkö osat ohc turbo koneeseen.onko mitään järkeä
Aksulla on varmaan eri näkemys..?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: ohc coswortin sähköillä
Jari H kirjoitti:Mun mielestä ei oo järkeä, kun Mega+Edis on olemassa.siipi kirjoitti:onko han kellään kokemusta.olisi tarkoitus laittaa cossun koneen kaikki koneeseen liittyvät sähkö osat ohc turbo koneeseen.onko mitään järkeä
Aksulla on varmaan eri näkemys..?

Mutta sitten kun laitetaan kokoluokkaa +550cc suuttimia ja hieman "pirteämpää" nokkaa niin alkaa olemaan mega paikoillaan. Saa senkin toimimaan mutta jokin alue tulee hieman kärsimään seoksista.
Ei cossun ruutassa yksinkertaisesti riitä säätövara ellei käy lastuttamassa pirssi kohtaisesti. 390cc,3bar,lastu,To3 toimii viellä hienosti ja riittää useimmalle.
Mut ihan kelvollinen laite tuonne +300 puolelle ja helppo toteuttaa. Senkun "heittää" palikat kiinni ja laittaa kampuran asentotunnistimen erikohtaan niin se on neljän johdon kytkennän jälkeen käynnistys valmis.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Itselle tulee ohc turbokoneeseen juurikin tämä 4wd cossun ruisku. Osat ovat jo melkeimpä hankittu. Nyt tarvitsisin pätevän ohjeen tuon kampiakselin asentotunnistin anturin telineelle, ja sen siivapyörään tulevan pyöreän levyn (johon tulee 90asteen välein nastat) tekoon. Myös kaikki muut vinkit mitä tulee ottaa huomioon, ovat tarpeen.
Imusarjana ohc is:n vakio, mutta cossun kaasuläppä sovitetaan siihen kiinni, kuulemma saa sopimaan suht helposti, kunhan kiinnityslaipan tekee!?
Imusarjana ohc is:n vakio, mutta cossun kaasuläppä sovitetaan siihen kiinni, kuulemma saa sopimaan suht helposti, kunhan kiinnityslaipan tekee!?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ei niitä anturisysteemeitä suoraan cossusta vois ottaa? Varmaan löytyy joltain ylimääränen cossun alapyörä, niin paljon niitä on vaihdeltu alumiinisiin vastaaviin täälläkin...Artery kirjoitti:Itselle tulee ohc turbokoneeseen juurikin tämä 4wd cossun ruisku. Osat ovat jo melkeimpä hankittu. Nyt tarvitsisin pätevän ohjeen tuon kampiakselin asentotunnistin anturin telineelle, ja sen siivapyörään tulevan pyöreän levyn (johon tulee 90asteen välein nastat) tekoon. Myös kaikki muut vinkit mitä tulee ottaa huomioon, ovat tarpeen.
Imusarjana ohc is:n vakio, mutta cossun kaasuläppä sovitetaan siihen kiinni, kuulemma saa sopimaan suht helposti, kunhan kiinnityslaipan tekee!?
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
?Artery kirjoitti:Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Samaa mietin minä.jjs kirjoitti:?Artery kirjoitti:Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Tarkoitin, että passaahan se cossun omakin pyörä ohc:n? koneeseen Mutta jokatapauksessahan joudun tekemään tuon anturitelineen itse ja saada vielä oikeaan asentoon oikealle paikalle?
Oisin vain mielelläni kuullut, tai nähnyt jotain kuvia, miten toiset ovat tehneet sen pyörän, mistä se anturi sitten lukee kampiakselin asennon.
Oisin vain mielelläni kuullut, tai nähnyt jotain kuvia, miten toiset ovat tehneet sen pyörän, mistä se anturi sitten lukee kampiakselin asennon.
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tästä kyse ihmettelyissä:Artery kirjoitti:Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
Cossun öljypohja, cossun siivapyörä, cossun anturi -> menee luonnollisesti -oikeaan paikkaan- . Kaikki on silloin kuin cossussa.
Jos tarkoitit asentoanturin jalkaa (ö-pohjan ja anturin välissä), sen tekeminen ei ole paha rasti.
Lisäksi tarvitset pidemmän pultin siivapyörään; ohc:n kampura on lyhyempi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
4wd öljypohjassa on luonnollisesti kiinnitys etuperälle, sekä toinen vetari menee pohjan läpi, ei oikein järkevä valinta 2wd autoon.
Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Virranjakajaakin täytyy varmaan muistaa jo kääntää tollasen muutoksen jälkeen, ettei tuu huteja...Skorppi kirjoitti:4wd öljypohjassa on luonnollisesti kiinnitys etuperälle, sekä toinen vetari menee pohjan läpi, ei oikein järkevä valinta 2wd autoon.
Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Aika varma kohta on kun laittaa cossun sytkän merkin yläkuolokohtaa ja tekee anturin jalan niin että nasta on juuri kohdalla.olafu kirjoitti:Virranjakajaakin täytyy varmaan muistaa jo kääntää tollasen muutoksen jälkeen, ettei tuu huteja...Skorppi kirjoitti:4wd öljypohjassa on luonnollisesti kiinnitys etuperälle, sekä toinen vetari menee pohjan läpi, ei oikein järkevä valinta 2wd autoon.
Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Nyt kyllä hieman pätkii mutta muistaakseen jakaja sai olla ihan normaalisti yläkuolokohdan mukaan. Vai oliko sekin tuon sytkä merkin mukaan

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer