ohc coswortin sähköillä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipi
Viestit: 2
Liittynyt: La Tammikuu 21. 14:20:47 2006
Paikkakunta: Lehtimäki

ohc coswortin sähköillä

Viesti Kirjoittaja siipi » Ke Joulukuu 20. 21:20:24 2006

onko han kellään kokemusta.olisi tarkoitus laittaa cossun koneen kaikki koneeseen liittyvät sähkö osat ohc turbo koneeseen.onko mitään järkeä :?:
Ford Sierra 2,0 Turbo ic -84
Ford Sierra 2,4 TD ic -85
honda cbr 1000 f-98

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: ohc coswortin sähköillä

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Joulukuu 20. 21:31:58 2006

siipi kirjoitti:onko han kellään kokemusta.olisi tarkoitus laittaa cossun koneen kaikki koneeseen liittyvät sähkö osat ohc turbo koneeseen.onko mitään järkeä :?:
Mun mielestä ei oo järkeä, kun Mega+Edis on olemassa.
Aksulla on varmaan eri näkemys..?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Joulukuu 21. 7:10:54 2006

No eipä kannata tehä, mettiksen autoon tehtiin joskus moinen viritys mutta ei liene enää järkeä kun pudjetti ruiskuja saa jo halvalla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: ohc coswortin sähköillä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 22. 17:40:17 2006

Jari H kirjoitti:
siipi kirjoitti:onko han kellään kokemusta.olisi tarkoitus laittaa cossun koneen kaikki koneeseen liittyvät sähkö osat ohc turbo koneeseen.onko mitään järkeä :?:
Mun mielestä ei oo järkeä, kun Mega+Edis on olemassa.
Aksulla on varmaan eri näkemys..?
:) Juu,siis jos haluaa helpolla päästä niin 4wd:n aivoilla pääsee kohtuullisen pitkälle. ja saa leima säädöt helposti.
Mutta sitten kun laitetaan kokoluokkaa +550cc suuttimia ja hieman "pirteämpää" nokkaa niin alkaa olemaan mega paikoillaan. Saa senkin toimimaan mutta jokin alue tulee hieman kärsimään seoksista.
Ei cossun ruutassa yksinkertaisesti riitä säätövara ellei käy lastuttamassa pirssi kohtaisesti. 390cc,3bar,lastu,To3 toimii viellä hienosti ja riittää useimmalle.
Mut ihan kelvollinen laite tuonne +300 puolelle ja helppo toteuttaa. Senkun "heittää" palikat kiinni ja laittaa kampuran asentotunnistimen erikohtaan niin se on neljän johdon kytkennän jälkeen käynnistys valmis.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ma Kesäkuu 30. 23:22:48 2008

Itselle tulee ohc turbokoneeseen juurikin tämä 4wd cossun ruisku. Osat ovat jo melkeimpä hankittu. Nyt tarvitsisin pätevän ohjeen tuon kampiakselin asentotunnistin anturin telineelle, ja sen siivapyörään tulevan pyöreän levyn (johon tulee 90asteen välein nastat) tekoon. Myös kaikki muut vinkit mitä tulee ottaa huomioon, ovat tarpeen.

Imusarjana ohc is:n vakio, mutta cossun kaasuläppä sovitetaan siihen kiinni, kuulemma saa sopimaan suht helposti, kunhan kiinnityslaipan tekee!?
"Mieluiten ihan sama."

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 1. 0:23:05 2008

Artery kirjoitti:Itselle tulee ohc turbokoneeseen juurikin tämä 4wd cossun ruisku. Osat ovat jo melkeimpä hankittu. Nyt tarvitsisin pätevän ohjeen tuon kampiakselin asentotunnistin anturin telineelle, ja sen siivapyörään tulevan pyöreän levyn (johon tulee 90asteen välein nastat) tekoon. Myös kaikki muut vinkit mitä tulee ottaa huomioon, ovat tarpeen.

Imusarjana ohc is:n vakio, mutta cossun kaasuläppä sovitetaan siihen kiinni, kuulemma saa sopimaan suht helposti, kunhan kiinnityslaipan tekee!?
Ei niitä anturisysteemeitä suoraan cossusta vois ottaa? Varmaan löytyy joltain ylimääränen cossun alapyörä, niin paljon niitä on vaihdeltu alumiinisiin vastaaviin täälläkin...
Jäsen #606

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Heinäkuu 1. 11:16:23 2008

Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
"Mieluiten ihan sama."

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 1. 12:04:00 2008

Artery kirjoitti:Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Heinäkuu 1. 13:51:07 2008

jjs kirjoitti:
Artery kirjoitti:Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
?
Samaa mietin minä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Heinäkuu 2. 13:47:58 2008

Tarkoitin, että passaahan se cossun omakin pyörä ohc:n? koneeseen Mutta jokatapauksessahan joudun tekemään tuon anturitelineen itse ja saada vielä oikeaan asentoon oikealle paikalle?

Oisin vain mielelläni kuullut, tai nähnyt jotain kuvia, miten toiset ovat tehneet sen pyörän, mistä se anturi sitten lukee kampiakselin asennon.
"Mieluiten ihan sama."

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Heinäkuu 2. 15:01:26 2008

Artery kirjoitti:Niin tosiaan, sehän on yks vaihtoehto että laittaa suoraa cossun oman. Alapyörän pitäisi mennä, mutta jos cossun oman öljypohjan laittaa, tulee tuo anturi väärään kohtaan, eli sen teline pitää ainakin itse soveltaa.
Tästä kyse ihmettelyissä:

Cossun öljypohja, cossun siivapyörä, cossun anturi -> menee luonnollisesti -oikeaan paikkaan- . Kaikki on silloin kuin cossussa.

Jos tarkoitit asentoanturin jalkaa (ö-pohjan ja anturin välissä), sen tekeminen ei ole paha rasti.
Lisäksi tarvitset pidemmän pultin siivapyörään; ohc:n kampura on lyhyempi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipi
Viestit: 2
Liittynyt: La Tammikuu 21. 14:20:47 2006
Paikkakunta: Lehtimäki

Viesti Kirjoittaja siipi » Ke Heinäkuu 2. 23:41:16 2008

mihinkä suuntaan anturia pitää viedä että se on kohdallaan :?:
Ford Sierra 2,0 Turbo ic -84
Ford Sierra 2,4 TD ic -85
honda cbr 1000 f-98

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » To Heinäkuu 3. 1:16:28 2008

Pitäisi varmaankin olla ihan 4wd:n öljypohja? Mitä eroa 2wd öljypohjaan?
"Mieluiten ihan sama."

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Heinäkuu 3. 7:29:25 2008

4wd öljypohjassa on luonnollisesti kiinnitys etuperälle, sekä toinen vetari menee pohjan läpi, ei oikein järkevä valinta 2wd autoon.

Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Heinäkuu 3. 14:56:12 2008

Skorppi kirjoitti:4wd öljypohjassa on luonnollisesti kiinnitys etuperälle, sekä toinen vetari menee pohjan läpi, ei oikein järkevä valinta 2wd autoon.

Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Virranjakajaakin täytyy varmaan muistaa jo kääntää tollasen muutoksen jälkeen, ettei tuu huteja...
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 4. 21:12:57 2008

olafu kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:4wd öljypohjassa on luonnollisesti kiinnitys etuperälle, sekä toinen vetari menee pohjan läpi, ei oikein järkevä valinta 2wd autoon.

Ohc tarvitsee ennakkoa enemmä, eli anturia pitää siirtää vastapäivään. Cossussa yksi milli kehällä on noin yksi aste ennakkoa. Tästä on jo 2-3v ainakin aikaa kun virittelin cossun ruiskun ohariin, mutta muistaisin että noin 16 astetta oli sopiva, eli siirrät anturia 16mm vastapäivään ja teet siihen jalustaan säädön.
Virranjakajaakin täytyy varmaan muistaa jo kääntää tollasen muutoksen jälkeen, ettei tuu huteja...
Aika varma kohta on kun laittaa cossun sytkän merkin yläkuolokohtaa ja tekee anturin jalan niin että nasta on juuri kohdalla.
Nyt kyllä hieman pätkii mutta muistaakseen jakaja sai olla ihan normaalisti yläkuolokohdan mukaan. Vai oliko sekin tuon sytkä merkin mukaan :-s vai mihin se nyt olikaan... No ei se väärässä kohdassa kyllä lähde edes käymään on sen verran tarkka kohdastaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin