Mikä turbo olisi hyvä 2.5l riisseli pataan?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Mikä turbo olisi hyvä 2.5l riisseli pataan?
Kysymyshän oli että minkähän kokoinen rusetti olisi hyvä tuollaiseen 2.5l dieseli koneeseen? Tietenkin pitäisi melkein saman tien alkaa ahtaa..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Samaa mieltä. Muistaakseni kaverin 2.5 diesel bemarissakin oli vakiona juuri t03 tai kuitenkin hyvin lähelle sen kokoinen ja hyvin sopi mielestäni siihen.tumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
mielenkiinstoistatumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.
hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Niin joku guru varmasti nykäisee hatusta kaikki tarvittavat parametrit, ilman tietoa tehotavoitteista, pumpusta jne.
Lähinnä itse viittasinkin tuohon bmw 2.5td koneisen ahtimeen. Se mistä sellaisen hyväkuntoisen käytettynä löytää on eri asia jos uuteen ei halua panostaa. Oli vain villi veikkaus, että voisi sopia ihan hyvin tuohonkin 2.5 dieseliin. Vielä käytettyä ahdin ostaessa pitää olla pätevä tyyppi tietääkseen onko ahdin vielä lätkien mukainen...
Lähinnä itse viittasinkin tuohon bmw 2.5td koneisen ahtimeen. Se mistä sellaisen hyväkuntoisen käytettynä löytää on eri asia jos uuteen ei halua panostaa. Oli vain villi veikkaus, että voisi sopia ihan hyvin tuohonkin 2.5 dieseliin. Vielä käytettyä ahdin ostaessa pitää olla pätevä tyyppi tietääkseen onko ahdin vielä lätkien mukainen...
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No, vittu ei toi mitään ruudinkeksijää tarvi että tajuaa että alle t03 ahtimella ei oo mitään tekoa yli 2.0 bensa tai diesel koneessa, ensinnäkin siksi että noi t02 nyrkin kokoset paskakokkareet huutaa ja viheltää jo tyhjäkäynnillä, no kauanko kestää jos ne ulvoo kokoajan käyttöauton keulassa? "sopivan" kokonen ahdin olis sellanen joka ei viheltele niitä paineita heti 1000rpm, niin se ei oo niin kovalla rasituksellakaan ja kestää mahdollisesti pidempään...sierra friikki kirjoitti:mielenkiinstoistatumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.
hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Suoraan hx40tumppe kirjoitti:No, vittu ei toi mitään ruudinkeksijää tarvi että tajuaa että alle t03 ahtimella ei oo mitään tekoa yli 2.0 bensa tai diesel koneessa, ensinnäkin siksi että noi t02 nyrkin kokoset paskakokkareet huutaa ja viheltää jo tyhjäkäynnillä, no kauanko kestää jos ne ulvoo kokoajan käyttöauton keulassa? "sopivan" kokonen ahdin olis sellanen joka ei viheltele niitä paineita heti 1000rpm, niin se ei oo niin kovalla rasituksellakaan ja kestää mahdollisesti pidempään...sierra friikki kirjoitti:mielenkiinstoistatumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.
hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.

Tässä just riippuu paljoltakin mihin se on tulossa ja millaiseen käyttöön. Turhaan sinne mitään cossun to3 laittaa jos kone käy alle 2000rpm ja pitäs painavaa vaunua vetää.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No, ei mua tarvi kuunnellakkaan, laittaa sit vaikka hiusten kuivaajan jos siltä tuntuu.
Toinen vaihtoehto olis kysyä alan ammatti liikkeestä apua, mutta ammattimiehet on sit mitä on...
Toinen vaihtoehto olis kysyä alan ammatti liikkeestä apua, mutta ammattimiehet on sit mitä on...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Joo eli siis ahdin on tulossa traktoriinytte kirjoitti:Suoraan hx40tumppe kirjoitti:No, vittu ei toi mitään ruudinkeksijää tarvi että tajuaa että alle t03 ahtimella ei oo mitään tekoa yli 2.0 bensa tai diesel koneessa, ensinnäkin siksi että noi t02 nyrkin kokoset paskakokkareet huutaa ja viheltää jo tyhjäkäynnillä, no kauanko kestää jos ne ulvoo kokoajan käyttöauton keulassa? "sopivan" kokonen ahdin olis sellanen joka ei viheltele niitä paineita heti 1000rpm, niin se ei oo niin kovalla rasituksellakaan ja kestää mahdollisesti pidempään...sierra friikki kirjoitti: mielenkiinstoista
no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.
hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.![]()
Tässä just riippuu paljoltakin mihin se on tulossa ja millaiseen käyttöön. Turhaan sinne mitään cossun to3 laittaa jos kone käy alle 2000rpm ja pitäs painavaa vaunua vetää.



Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Jos traktoriin on tulos puhallin, niin kyl se sit vois olla joku pienempikin ku T03, mut kyllä pieni T03.kin sielä hörpöttäis kivasti... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella
lähetään nyt ihan perus jutuista.
1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.
Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä

lähetään nyt ihan perus jutuista.
1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.
Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä

-
- Ylläpitäjä
Tässä vähän mallia siitä miten majoristakin vähän pukkaa tuota usvaa putkesta..näyttäs olevan ihan kohtuu hätänen peli traktoriksi 
http://www.youtube.com/watch?v=OQvikmrxZQM

http://www.youtube.com/watch?v=OQvikmrxZQM
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
No totta kai tuollainen vanhempi kone nyt jotain pukkaaytte kirjoitti:Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella![]()
lähetään nyt ihan perus jutuista.
1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.
Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä

Joo eli juuri noin sen ajattelinki menevän.. mutta piti viellä kysellä tuosta pumpusta..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Vanhemmissa vehkeissä on onnes kunnon rivipumput että saa niihin sit sitä jerkuakin. Scanian pumppu menee valmiis isoilla elementeillä pikku sovituksella. Tosin kutoskone kannattaa ensin laittaa<siipicossu> kirjoitti:No totta kai tuollainen vanhempi kone nyt jotain pukkaaytte kirjoitti:Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella![]()
lähetään nyt ihan perus jutuista.
1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.
Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä![]()
Joo eli juuri noin sen ajattelinki menevän.. mutta piti viellä kysellä tuosta pumpusta..

-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
No joo eiköhän pidetä se pikku kone viellä toistaiseksiytte kirjoitti:Vanhemmissa vehkeissä on onnes kunnon rivipumput että saa niihin sit sitä jerkuakin. Scanian pumppu menee valmiis isoilla elementeillä pikku sovituksella. Tosin kutoskone kannattaa ensin laittaa<siipicossu> kirjoitti:No totta kai tuollainen vanhempi kone nyt jotain pukkaaytte kirjoitti:Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella![]()
lähetään nyt ihan perus jutuista.
1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.
Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä![]()
Joo eli juuri noin sen ajattelinki menevän.. mutta piti viellä kysellä tuosta pumpusta..

Oisko kenelläkään jääny nurkkii pyörimään sellasta muuttuva siipistä tai jotain pientä rusettia. joka ei olisi hirveen hinnakas. Itelläni ei ole noin pieniä kikkareita jotka sinne sopisi..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.
vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.
menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.
kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.
kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.
ugh
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.
vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.
menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.
kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.
kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.
ugh
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No kyllähän tuolla 2000rpm tulee 2.5 litrasen traktorin putkestakin hiukan enemmän painetta ym. paskaa kun 1.6 litrasen vw diesselin putkesta 2000rpm, eli tiedätkö ite mistä puhut?sierra friikki kirjoitti:no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.
vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.
menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.
kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.
kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.
ugh
ugh!
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Tässä voimme ottaa huomioon että to3 siipikoko erot eivät nyt sentään vaihtele 40mm-60mm. Kaikki on aika yleisesti 42/48 siipisiä (volvo saab) sitten on 44.5,tai 46/48 (cossu). Pilkun nussiminen on hyvästä koska mutu hommat vähenee, mutta joku raja sentään muuten menee jutun taso liian tylsäs.sierra friikki kirjoitti:no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.
vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.
menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.
kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.
kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.
ugh
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Naulankantaan ja kysehän oli jostain vanhasta traktorin reppanasta, joka tuskin on mikään hitec vehje ja sinne soveltuva puhallin ois oltava ilmeisesti myös edullinen, jonka perusteella ajattelin juurikin jotain 240 turbo Volvon tai 9000 turbo Saabin perus T03 ahdinta joka tuskin on liian suuri...ytte kirjoitti:Tässä voimme ottaa huomioon että to3 siipikoko erot eivät nyt sentään vaihtele 40mm-60mm. Kaikki on aika yleisesti 42/48 siipisiä (volvo saab) sitten on 44.5,tai 46/48 (cossu). Pilkun nussiminen on hyvästä koska mutu hommat vähenee, mutta joku raja sentään muuten menee jutun taso liian tylsäs.sierra friikki kirjoitti:no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.
vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.
menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.
kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.
kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.
ugh

Sitten taas noi alle T03 kokoiset tahtoo aina olla ihan romurauta kuosissa ku niitä jossain myynnissä näkee, eli tämä kertoo jo hiukan ehkä niiden kestävyydestäkin jotain...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)