Mikä turbo olisi hyvä 2.5l riisseli pataan?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Mikä turbo olisi hyvä 2.5l riisseli pataan?

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ke Huhtikuu 25. 22:26:05 2007

Kysymyshän oli että minkähän kokoinen rusetti olisi hyvä tuollaiseen 2.5l dieseli koneeseen? Tietenkin pitäisi melkein saman tien alkaa ahtaa..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Huhtikuu 25. 22:45:11 2007

Tulossa mihin, transittiin? Siihenhän ois varmaan paras vakio turbo. Muuten joku garrettin t02 tai vastaava pilleri.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 27. 0:15:47 2007

Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Huhtikuu 27. 0:46:38 2007

tumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
Samaa mieltä. Muistaakseni kaverin 2.5 diesel bemarissakin oli vakiona juuri t03 tai kuitenkin hyvin lähelle sen kokoinen ja hyvin sopi mielestäni siihen.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 27. 8:24:30 2007

tumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
mielenkiinstoista

no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.


hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Huhtikuu 27. 9:48:17 2007

Ja se varsinkin, kun noita to3:a on montaa eri variaatiota.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Huhtikuu 27. 11:35:14 2007

Niin joku guru varmasti nykäisee hatusta kaikki tarvittavat parametrit, ilman tietoa tehotavoitteista, pumpusta jne.

Lähinnä itse viittasinkin tuohon bmw 2.5td koneisen ahtimeen. Se mistä sellaisen hyväkuntoisen käytettynä löytää on eri asia jos uuteen ei halua panostaa. Oli vain villi veikkaus, että voisi sopia ihan hyvin tuohonkin 2.5 dieseliin. Vielä käytettyä ahdin ostaessa pitää olla pätevä tyyppi tietääkseen onko ahdin vielä lätkien mukainen...
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 27. 11:55:05 2007

sierra friikki kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
mielenkiinstoista

no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.


hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.
No, vittu ei toi mitään ruudinkeksijää tarvi että tajuaa että alle t03 ahtimella ei oo mitään tekoa yli 2.0 bensa tai diesel koneessa, ensinnäkin siksi että noi t02 nyrkin kokoset paskakokkareet huutaa ja viheltää jo tyhjäkäynnillä, no kauanko kestää jos ne ulvoo kokoajan käyttöauton keulassa? "sopivan" kokonen ahdin olis sellanen joka ei viheltele niitä paineita heti 1000rpm, niin se ei oo niin kovalla rasituksellakaan ja kestää mahdollisesti pidempään...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Huhtikuu 27. 16:18:50 2007

tumppe kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Kyl mä laittasin minimissään Garret t03 kokoisen, pienemmät kun pakkaa hajoomaan helpommin...
mielenkiinstoista

no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.


hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.
No, vittu ei toi mitään ruudinkeksijää tarvi että tajuaa että alle t03 ahtimella ei oo mitään tekoa yli 2.0 bensa tai diesel koneessa, ensinnäkin siksi että noi t02 nyrkin kokoset paskakokkareet huutaa ja viheltää jo tyhjäkäynnillä, no kauanko kestää jos ne ulvoo kokoajan käyttöauton keulassa? "sopivan" kokonen ahdin olis sellanen joka ei viheltele niitä paineita heti 1000rpm, niin se ei oo niin kovalla rasituksellakaan ja kestää mahdollisesti pidempään...
Suoraan hx40 :wink:

Tässä just riippuu paljoltakin mihin se on tulossa ja millaiseen käyttöön. Turhaan sinne mitään cossun to3 laittaa jos kone käy alle 2000rpm ja pitäs painavaa vaunua vetää.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 27. 16:54:51 2007

HOHOHIJJAAAA
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 27. 19:46:23 2007

No, ei mua tarvi kuunnellakkaan, laittaa sit vaikka hiusten kuivaajan jos siltä tuntuu.
Toinen vaihtoehto olis kysyä alan ammatti liikkeestä apua, mutta ammattimiehet on sit mitä on... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Huhtikuu 28. 18:21:36 2007

ytte kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: mielenkiinstoista

no minkähän kokoinen on sitten t 03 ahdin sitten.
käykös se esim cossuun sellaisenaan.
vai riittäääkö se vaan alle 1.5 litran koneisiin.


hei ihan totta älkää kommentoiko jos ette tiedä.
No, vittu ei toi mitään ruudinkeksijää tarvi että tajuaa että alle t03 ahtimella ei oo mitään tekoa yli 2.0 bensa tai diesel koneessa, ensinnäkin siksi että noi t02 nyrkin kokoset paskakokkareet huutaa ja viheltää jo tyhjäkäynnillä, no kauanko kestää jos ne ulvoo kokoajan käyttöauton keulassa? "sopivan" kokonen ahdin olis sellanen joka ei viheltele niitä paineita heti 1000rpm, niin se ei oo niin kovalla rasituksellakaan ja kestää mahdollisesti pidempään...
Suoraan hx40 :wink:

Tässä just riippuu paljoltakin mihin se on tulossa ja millaiseen käyttöön. Turhaan sinne mitään cossun to3 laittaa jos kone käy alle 2000rpm ja pitäs painavaa vaunua vetää.
Joo eli siis ahdin on tulossa traktoriin :lol: se jäi alussa kertomati.. mutta tarkoitus olisi juuri saada sellainen puhallin joka toimii melkein saman tien .. lähinnä hain ehkä jotain vinkkejä siipi kokoihin ja ahtimen tyyppiin. Ja eikös tämä clubi ole sitä varten keksitty että tääl voisi kanssa kysyä tietoa jos ei ole itse aivan varma asioista. Vaikka ei nyt liity niinkää autoihin, mutta turbo on kummiski kyseessä 8) ja tietääkseni täällä on huomattava määrä niistä tietäviä! :D
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Huhtikuu 28. 18:23:56 2007

Villi ajatus oli vaan alkaa turbottaa tuota meijän Dextaa :twisted: Jostain se voi ehkä kuullostaa tyhmältä.. Mutta kaikkea on aina hauska kokeilla :roll:
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Huhtikuu 28. 18:33:52 2007

Hei tää eka sivu oli ihan täyttä skeidaa. Mun oil vaan pakko sanoa se.

(Siteeratakseni erästäkin gurua)

Eikö se täällä ole meininki, ettei saa mitään kysyä jos ei kerran tiedä :wink: :lol:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Huhtikuu 28. 20:19:52 2007

Jos traktoriin on tulos puhallin, niin kyl se sit vois olla joku pienempikin ku T03, mut kyllä pieni T03.kin sielä hörpöttäis kivasti... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Huhtikuu 28. 21:20:30 2007

Eikös jossain toyotan puhaltimessa ollu kolme pulttinen turbon ja pakosarjan välinen kiinnitys.. Meinaa voisi melkein käydä suoraan tuohon pakosarjaan mikä siellä nyt on 8)
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Huhtikuu 28. 21:23:41 2007

Onkos täällä clubilla kuinka paljon noita diiseli miehiä? Meinasin vaan että kuinkahan paljon syöttö-pumpusta pitäisi ruuvata lisää soppaa ja joutuuko pumpusta muuttamaan ennakkoja.. Ei oo niin hirveesti tietoa noista diiseleistä.. :?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 29. 17:44:48 2007

Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella :roll:


lähetään nyt ihan perus jutuista.

1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.

Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä :)

ford85
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ford85 » Su Huhtikuu 29. 19:53:56 2007

Tässä vähän mallia siitä miten majoristakin vähän pukkaa tuota usvaa putkesta..näyttäs olevan ihan kohtuu hätänen peli traktoriksi :lol:


http://www.youtube.com/watch?v=OQvikmrxZQM

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Huhtikuu 29. 20:57:19 2007

ytte kirjoitti:Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella :roll:


lähetään nyt ihan perus jutuista.

1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.

Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä :)
No totta kai tuollainen vanhempi kone nyt jotain pukkaa 8)
Joo eli juuri noin sen ajattelinki menevän.. mutta piti viellä kysellä tuosta pumpusta..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 29. 23:21:31 2007

Joku muuttuvapesäinen ahdin on tollaseen aika sopiva. Esim vnt20 tai joku muu vastaava. Mihin käyttöön menossa?
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 29. 23:24:19 2007

<siipicossu> kirjoitti:
ytte kirjoitti:Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella :roll:


lähetään nyt ihan perus jutuista.

1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.

Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä :)
No totta kai tuollainen vanhempi kone nyt jotain pukkaa 8)
Joo eli juuri noin sen ajattelinki menevän.. mutta piti viellä kysellä tuosta pumpusta..
Vanhemmissa vehkeissä on onnes kunnon rivipumput että saa niihin sit sitä jerkuakin. Scanian pumppu menee valmiis isoilla elementeillä pikku sovituksella. Tosin kutoskone kannattaa ensin laittaa :twisted:

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Huhtikuu 30. 8:49:11 2007

ytte kirjoitti:
<siipicossu> kirjoitti:
ytte kirjoitti:Liekköhä tuota uskaltaa enää mitään kirjotella :roll:


lähetään nyt ihan perus jutuista.

1.Savuttaako se (työntääkö mustaa) jo nytten?
2.Ennakkoihin ei tarvitse koskea jos ei muuteta elementin tai nestepään kokoa.
3.Vakio pumppua ei kannata liikaa ruuvata-->syöttöaika kasvaa liikaa ja tulee lämpörasitusta.

Laitat ahtimen kiinni ja kokeilet miten vetää, sitten vaan syöttöä pikkaisen aina lisää ja seuraat lämpöjä. Ahtoja ei kannata lisätä mahdottomiin ja eikä ne nousekkaan jos ei tule tarpeeksi soppaa. Helppoa kun mikä :)
No totta kai tuollainen vanhempi kone nyt jotain pukkaa 8)
Joo eli juuri noin sen ajattelinki menevän.. mutta piti viellä kysellä tuosta pumpusta..
Vanhemmissa vehkeissä on onnes kunnon rivipumput että saa niihin sit sitä jerkuakin. Scanian pumppu menee valmiis isoilla elementeillä pikku sovituksella. Tosin kutoskone kannattaa ensin laittaa :twisted:
No joo eiköhän pidetä se pikku kone viellä toistaiseksi :wink:
Oisko kenelläkään jääny nurkkii pyörimään sellasta muuttuva siipistä tai jotain pientä rusettia. joka ei olisi hirveen hinnakas. Itelläni ei ole noin pieniä kikkareita jotka sinne sopisi..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 30. 12:06:17 2007

no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.

vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.

menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.

kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.

kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.

ugh
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 30. 12:15:25 2007

sierra friikki kirjoitti:no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.

vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.

menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.

kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.

kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.

ugh
No kyllähän tuolla 2000rpm tulee 2.5 litrasen traktorin putkestakin hiukan enemmän painetta ym. paskaa kun 1.6 litrasen vw diesselin putkesta 2000rpm, eli tiedätkö ite mistä puhut?

ugh!
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Huhtikuu 30. 15:04:48 2007

sierra friikki kirjoitti:no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.

vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.

menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.

kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.

kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.

ugh
Tässä voimme ottaa huomioon että to3 siipikoko erot eivät nyt sentään vaihtele 40mm-60mm. Kaikki on aika yleisesti 42/48 siipisiä (volvo saab) sitten on 44.5,tai 46/48 (cossu). Pilkun nussiminen on hyvästä koska mutu hommat vähenee, mutta joku raja sentään muuten menee jutun taso liian tylsäs.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 30. 16:36:29 2007

ytte kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:no jos kerran ootte työntämässä t03 ahdinta joka paikkaan niin kertokaas minkäs kokoiset pesät siinä on ja kertokaas A/R luvusta ja onko niitä eri kokoisia.
minkäslaiset siivet olisi parhaat onko yksi riviset riittäviä vai oisko kaksi riviset parempia.
eli kun aloitatte tarjoamaan jotain ahdinta johonkin niin olisko hyvä olla itsellä selvää mistä oikein puhuu.

vai laittaisko tuohon hyllyssä olevaan t03 ahtimeen toisen paine puolen vaikka tuollainen A/R 80 ja siiven halkaisijalla 80mm.
mut tuohan on vieläki T03 ku tuossa rungossa nii lukee.

menkää heti aluks vaikka googlettamaan ja jos sattumalta löydätte jotain hyviä myynti sivuja jossa myydään erinlaisia T03 ahtimia niin huomaatte mistä on kyse.

kun on tässä tapauksessa kyse traktorista ja litra tilavuus jotain 2.5- 4.0
ja kierrosluku on maksimissaan 2000rpm.
silloin voisi kokeilla vaikka 1.6 litrasen vw diesselin ahdinta.
se voisi olla hieman pieni mutta ei tuo konekkaan kierrä paljoa.

kun alatte tulevaisuudessa kyseleen ahtimista ja ahtamisesta niin aloittakaa sillä tiedolla mitä olette tekemässä.
ennenkuin mietitte edes mitä tehoja ja paineita ajattelette niin kirjoittakaa paperille kaksi pää asiaa.
moottorin litratilavuus eli paljon kaasua menee läpi.
ja kierrosluku millä haluatte ahtimen toimivan.
myös lisäyksenä tähän se että miten paljon moottori pyörii.

ugh
Tässä voimme ottaa huomioon että to3 siipikoko erot eivät nyt sentään vaihtele 40mm-60mm. Kaikki on aika yleisesti 42/48 siipisiä (volvo saab) sitten on 44.5,tai 46/48 (cossu). Pilkun nussiminen on hyvästä koska mutu hommat vähenee, mutta joku raja sentään muuten menee jutun taso liian tylsäs.
Naulankantaan ja kysehän oli jostain vanhasta traktorin reppanasta, joka tuskin on mikään hitec vehje ja sinne soveltuva puhallin ois oltava ilmeisesti myös edullinen, jonka perusteella ajattelin juurikin jotain 240 turbo Volvon tai 9000 turbo Saabin perus T03 ahdinta joka tuskin on liian suuri... :roll:
Sitten taas noi alle T03 kokoiset tahtoo aina olla ihan romurauta kuosissa ku niitä jossain myynnissä näkee, eli tämä kertoo jo hiukan ehkä niiden kestävyydestäkin jotain... :?:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin