Pakopesän vaihdosta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Pakopesän vaihdosta

Viesti Kirjoittaja power control » Pe Toukokuu 11. 17:18:50 2007

Sain käsiini huolletun turbon jostai vanhasta mersun kuorma-autosta.
Eli ahdistin on kkk- merkkinen..
Pakopesä on "hivenen" liian suuri, joten onko tietoa mistä toisesta turbosta sais sopivan
pesän? Ja kuulin huhua ettei välttämättä tarvitsis vaihtaa edes muuta kuin pesä? Ja nyt en kaipaa sellaista vastausta että soita pro turbolle tms... :wink:
Kunhan ehdin (ja jaksan) ni voin laittaa kyseisestä ahtimesta kuvan ja numeroita.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 11. 18:29:57 2007

Mutta sanon joka tapauksessa sen että soita johonki turbopajaan koska ite et kuitenkaan pysty tekemään niitä mahdollisia muutoksia mitä se pakopesän vaihto vaatii.

KKK:ta on käytetty ainakin Vaginoissa joten sieltä vois löytyä joku passeli pesä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja power control » Pe Toukokuu 11. 19:40:55 2007

kuten kirjoitin, kuulin ettei tarvitse välttämättä tehdä muuta kuin vaihtaa se pesä.. Oliko se väärää tietoa? Vai meneekö siinä aina muutkin vaihtoon?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 11. 19:46:38 2007

Pistä jotain dödöä (vaikka CRC:tä) muhimaan reilusti pakopesän ja rungon saumaan hyvissä ajoin. Kun irroittelet, todennäköisesti naputtelemalla (varovasti vasaralla...), varo irtoamisvaiheessa ettei kampea sivuttain ja paina turbiinipyörää/akselia vinoon.
Jos löydät sopivan KKK:n pienemmän pesän samalle turbiinipyörälle, eikun "kiinni vaan". Mutta -varmista- vaikka pahvisapluunalla että pyörä sopii myös poikkileikkausmuodoltaan pesään.
Itse ahtimeen ei pesän vaihto oikein tehtynä vaikuta, se on huono tai hyvä tai jotain siltä väliltä kuten ennenkin :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja power control » Pe Toukokuu 11. 20:03:54 2007

jjs kirjoitti: Itse ahtimeen ei pesän vaihto oikein tehtynä vaikuta, se on huono tai hyvä tai jotain siltä väliltä kuten ennenkin :)
Eli tarkoitat ilmeisesti ahtimen kuntoa?
Vai käyttäytymistä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 11. 23:03:50 2007

Kuntoa. Viive pienenee mitä varmimmin :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja power control » La Toukokuu 12. 11:29:31 2007

No niinhän sen pitäisikin :lol: Ahdin on ilmeisesti lds:n kunnostama joskus vuosia sitten.. ollut varastossa pölyttymässä..
turbo1
turbo2

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Pakopesän vaihdosta

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 12. 22:30:46 2007

power control kirjoitti:Pakopesä on "hivenen" liian suuri
Olkoon sitaatit tai ei, mutta palkinto vuoden toistaiseksi parhaasta vähättelystä :shock:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja power control » Su Toukokuu 13. 9:53:43 2007

:lol:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Toukokuu 13. 10:30:06 2007

no lag, no power :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Toukokuu 18. 17:45:42 2007

Pari vuotta sitten sorvailin Garretin GT37:aan pienemmän pakopesän shwitzerin S2B:stä otetusta pesästä. Tarvi kylläkin tehdä laakeripesän ja uuden pakopesän väliin noin 20mm:in "väliholkin" että sai siivet oikeaan kohtaan. Aikas kova homma mutta kannatti ja toimikin hyvin.

Vastaa Viestiin