Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
power control
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja power control » Pe Toukokuu 11. 17:18:50 2007
Sain käsiini huolletun turbon jostai vanhasta mersun kuorma-autosta.
Eli ahdistin on kkk- merkkinen..
Pakopesä on "hivenen" liian suuri, joten onko tietoa mistä toisesta turbosta sais sopivan
pesän? Ja kuulin huhua ettei välttämättä tarvitsis vaihtaa edes muuta kuin pesä? Ja nyt en kaipaa sellaista vastausta että soita pro turbolle tms...
Kunhan ehdin (ja jaksan) ni voin laittaa kyseisestä ahtimesta kuvan ja numeroita.
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 11. 18:29:57 2007
Mutta sanon joka tapauksessa sen että soita johonki turbopajaan koska ite et kuitenkaan pysty tekemään niitä mahdollisia muutoksia mitä se pakopesän vaihto vaatii.
KKK:ta on käytetty ainakin Vaginoissa joten sieltä vois löytyä joku passeli pesä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
power control
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja power control » Pe Toukokuu 11. 19:40:55 2007
kuten kirjoitin, kuulin ettei tarvitse välttämättä tehdä muuta kuin vaihtaa se pesä.. Oliko se väärää tietoa? Vai meneekö siinä aina muutkin vaihtoon?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 11. 19:46:38 2007
Pistä jotain dödöä (vaikka CRC:tä) muhimaan reilusti pakopesän ja rungon saumaan hyvissä ajoin. Kun irroittelet, todennäköisesti naputtelemalla (varovasti vasaralla...), varo irtoamisvaiheessa ettei kampea sivuttain ja paina turbiinipyörää/akselia vinoon.
Jos löydät sopivan KKK:n pienemmän pesän samalle turbiinipyörälle, eikun "kiinni vaan". Mutta -varmista- vaikka pahvisapluunalla että pyörä sopii myös poikkileikkausmuodoltaan pesään.
Itse ahtimeen ei pesän vaihto oikein tehtynä vaikuta, se on huono tai hyvä tai jotain siltä väliltä kuten ennenkin

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
power control
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja power control » Pe Toukokuu 11. 20:03:54 2007
jjs kirjoitti:
Itse ahtimeen ei pesän vaihto oikein tehtynä vaikuta, se on huono tai hyvä tai jotain siltä väliltä kuten ennenkin

Eli tarkoitat ilmeisesti ahtimen kuntoa?
Vai käyttäytymistä?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 11. 23:03:50 2007
Kuntoa. Viive pienenee mitä varmimmin

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
power control
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja power control » La Toukokuu 12. 11:29:31 2007
No niinhän sen pitäisikin

Ahdin on ilmeisesti lds:n kunnostama joskus vuosia sitten.. ollut varastossa pölyttymässä..
turbo1
turbo2
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 12. 22:30:46 2007
power control kirjoitti:Pakopesä on "hivenen" liian suuri
Olkoon sitaatit tai ei, mutta palkinto vuoden toistaiseksi parhaasta vähättelystä

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Su Toukokuu 13. 10:30:06 2007
no lag, no power

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Colognevsa
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Viesti
Kirjoittaja Colognevsa » Pe Toukokuu 18. 17:45:42 2007
Pari vuotta sitten sorvailin Garretin GT37:aan pienemmän pakopesän shwitzerin S2B:stä otetusta pesästä. Tarvi kylläkin tehdä laakeripesän ja uuden pakopesän väliin noin 20mm:in "väliholkin" että sai siivet oikeaan kohtaan. Aikas kova homma mutta kannatti ja toimikin hyvin.