Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Mestari
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mestari » Ti Heinäkuu 3. 17:18:26 2007
Noniin nyt olis tarkoitus tehdä jostain hieman uudemmasta moottorista taunukseen pata, vaihtoehdot:
- 2.0 16V Zetec
- RS2000 16V
- Galaxy/Scorpio 2.3 16V
Moottoreiden lähtökohtaiset plussat ja miinukset ahtamiskäyttöön, koskien lähinnä alakertaa sekä kantta, moottorinohjaus tulee muuttumaan alkuperäisestä. Kokemusperäistä tietoa jos edes jonkinlaista löytyisi niin olis hyvä
Saa ehdottaa myös jotain muuta villiä?
EDIT: Cosworth on rajattu ulos vaihtoehdoista mm. kustannuspoliittisista syistä

Viimeksi muokannut
Mestari, Ti Heinäkuu 3. 17:48:03 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
lappis
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja lappis » Ti Heinäkuu 3. 17:32:44 2007
Ehdottomasti toi eka eli 2.0 zetec... Turbo käyttöön saatavilla eniten osia.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 3. 17:37:23 2007
tornihuhuna muistan kuulleeni joskus että 2,3-16V koneita on remmiahtimen kera käytetty jossain kilpa-autoissa.. googlella lisätietoa.
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Heinäkuu 3. 17:50:22 2007
Itse laittasin zetecin. Sama perustelu kun lappiksellakin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 3. 22:27:05 2007
Onko tuossa tosiaan listattuna ainoat vaihtoehdot!?!?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Mestari
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mestari » Ti Heinäkuu 3. 22:51:06 2007
MouTine kirjoitti:Onko tuossa tosiaan listattuna ainoat vaihtoehdot!?!?
V6/V8 ei ole tässä tilanteessa vaihtoehto.. pysytään neloskoneissa
Mutta ehdota ihmeessä jos on jotaki mielessä?
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 3. 23:11:49 2007
Mestari kirjoitti:MouTine kirjoitti:Onko tuossa tosiaan listattuna ainoat vaihtoehdot!?!?
V6/V8 ei ole tässä tilanteessa vaihtoehto.. pysytään neloskoneissa
Mutta ehdota ihmeessä jos on jotaki mielessä?
Ei ole mitään muuta mielessä, sori.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Heinäkuu 3. 23:16:10 2007
Ohc antaa vakio-osilla ja ahdettuna enemmin vääntöä ja pienemmillä kierroksilla kuin esim tuo koopra mustang, niin miksipä ei.....

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 3. 23:23:02 2007
Arska kirjoitti:Ohc antaa vakio-osilla ja ahdettuna enemmin vääntöä ja pienemmillä kierroksilla kuin esim tuo koopra mustang, niin miksipä ei.....

Mahdollisesti, mutta vain hetken verran. Pysykääpä aiheessanne.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Heinäkuu 3. 23:30:06 2007
Pysytään toki, minä vaan suosittelin ja perustelin. Niin jos ei tykkää huudattaa kun mitäkin hondaa

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » Ti Heinäkuu 3. 23:50:35 2007
2.3 duratec olis mahtava aihio.
Tossa on muutama esimerkki tehoista mitä saa jo aivan pikku muutoksilla vaparista
http://www.mambamotorsport.co.uk/duratec/engines.html
Aatelkaa miten sen saa räyhäämään ahettuna

-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ke Heinäkuu 4. 1:05:22 2007
Itse ehdotan 2.3 16V dohc konetta ahdettuna, ku niitä ei vielä oo missään suomessa näkyny ja siitä saattas saada karmivan motivaation omalle tanari rojektille

-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ke Heinäkuu 4. 2:52:14 2007
kun hankettasi rajoittaa kustannuspoliittiset syyt, niin en näe edellämainituista muita vaihtoehtoja kuin zetec.
Aihiota on eniten tarjolla, ja kun sen halvalla turbotat, ja se hajoaa, niin kustannuspoliittisista syistä löydät helposti uuden aihion

-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » To Heinäkuu 5. 21:23:36 2007
Brenda kirjoitti:kun hankettasi rajoittaa kustannuspoliittiset syyt, niin en näe edellämainituista muita vaihtoehtoja kuin zetec.
Aihiota on eniten tarjolla, ja kun sen halvalla turbotat, ja se hajoaa, niin kustannuspoliittisista syistä löydät helposti uuden aihion

JUURI NÄIN!!!
Eli jos hinta/laatu suhde pitäis olla hyvä, niin kannattaa ehkä nöyrtyä siihen ohc vaihtoehtoon, jos taas rahaa on vaikka muille jakaa, niin kyl tommonen 2.3 ois varmaan ihan jees, siitä vois saada hyvän turbo koneen esim. hyvän Cossun koneen hinnalla...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Pe Heinäkuu 6. 5:40:30 2007
Jos saat jostain RS2000 kannen sopurahaan niin minä suosittelisin 2.0L konetta, DOHC alakertoja on vähän joka tallin nurkassa, kun kannet on hajonneet. Scorpion 16-v kansi on helpompi kyllä asennella pitkittäin kuin RS-kansi.
Vakioilla kangilla ja männillä ei tietenkäään pitkälle pötkitä, mutta 86-88mm muiden moottoreiden turbo-mäntiä on aika paljon saatavilla.
2.0 16-v koneessa taitaa olla 9.8 puristukset sillä voisi onnistua joku matalapaine systeemikin, onhan niitä yli 10 puristuksia uusissa turbo-moteissa.
Öljyruiskujen rakentaminen/mäntien jäähdytys on kysymysmerkki.
Häikäilemätön mainos perään: mulla on halvat Carrillo H-profiilikanget ylimääräisenä 2.0 koneeseen.
Kireitä Zetec turboja on maailma pullollaan ei voi sekään huono vaihtoehto olla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Pe Heinäkuu 6. 10:02:57 2007
Kelta pörssissä on ollu halpa 16tkm ajettu 2.5L ST Focuksen kone myynnissä jo hetken. Tais olla 1995E 6-v lootan kera. Eikös tuossa olisi hyvä "aihio"?

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Mestari
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mestari » Ke Heinäkuu 11. 17:08:48 2007
SLEI kirjoitti:Jos saat jostain RS2000 kannen sopurahaan niin minä suosittelisin 2.0L konetta, DOHC alakertoja on vähän joka tallin nurkassa, kun kannet on hajonneet. Scorpion 16-v kansi on helpompi kyllä asennella pitkittäin kuin RS-kansi.
Meinaat siis tätä 8-venttiilisen (Sierra) Dohcin alakertaa, sekö on siis yhteensopiva RS2000 kannen kanssa?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Heinäkuu 11. 18:07:16 2007
"Meinaat siis tätä 8-venttiilisen (Sierra) Dohcin alakertaa, sekö on siis yhteensopiva RS2000 kannen kanssa?"
Kyllä, ei niillä muuta eroa ole kuin: DOHC männissä on pienet venttiilikolot, RS2000 lohkossa on matalammat lisälaitteiden hihnapyörät, RS lohko vaatii 16-v 36-1 triggeripyörän ja DOHC sitten 8-v triggerin.
Jos RS kansi laitetaan mitään modaamatta pitkittäin vesilähdöt tulee tulipellin puolelle ja tila käy vähiin, mutta Tanessa sitä konehuonetta taitaa piisata?
Scorpin 16-v kannessa vedet lähtee imusarjan etupäästä eli helpompi laittaa pitkittäin.
Vedet voi vetää ulos kannesta myös kannen päältä kahdesta tulpasta nokka-akseleiden välistä, tulee askartelua, mutta jakatuu ja lähtee lämpö kannesta turbo-masiinassa paremmin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Mestari
- Viestit: 180
- Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mestari » Ke Heinäkuu 11. 20:38:10 2007
SLEI kirjoitti:Kyllä, ei niillä muuta eroa ole kuin: DOHC männissä on pienet venttiilikolot, RS2000 lohkossa on matalammat lisälaitteiden hihnapyörät, RS lohko vaatii 16-v 36-1 triggeripyörän ja DOHC sitten 8-v triggerin.
Jos RS kansi laitetaan mitään modaamatta pitkittäin vesilähdöt tulee tulipellin puolelle ja tila käy vähiin, mutta Tanessa sitä konehuonetta taitaa piisata?
Scorpin 16-v kannessa vedet lähtee imusarjan etupäästä eli helpompi laittaa pitkittäin.
Vedet voi vetää ulos kannesta myös kannen päältä kahdesta tulpasta nokka-akseleiden välistä, tulee askartelua, mutta jakatuu ja lähtee lämpö kannesta turbo-masiinassa paremmin.
Ahaa.. mielenkiintoista. Jakopääkin käy siis ilman suurempaa jumppaamista?
Ei tanarissakaan siellä moottorin takapuolella kauheasti tilaa ole, riippuu miten korkealle se vesilähtö tulee..
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Heinäkuu 11. 20:57:00 2007
Jostapa tulikin mieleen, että miten tuo käynnistyksenesto saadaan eliminoitua noiden uudempien koneiden ohjausjärjestelmistä?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Krisse
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 12. 5:35:47 2007
Laitetaan joku harrastetyylinen moottorinohjausjärjestelmä?