Nokan tunnistusta, OHC
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Nokan tunnistusta, OHC
Eli kyseessä jokin OHC:n viritys nokka-akseli, mutta ei mitään hajua mikä. Ei kuitenkaan hiottu.
-nokan takapäädyssä epäselvä stanssaus AE? ja 71A1
-takapäädyssä myöskin jokin pyöreä logo jonka sisällä ehkä M ja vieressä luku 57
Kuva
-1 ja 2 sylinterin nokkien välissä lukee FP4-71 ja F 6
-1:sen imu ja pakonokan välissä lukee GMC ja CWG (C ja G kirjaimista ei osaa varmasti sanoa kumpia ovat)
Kuva
Kuva
-4:sen imu ja pakonokan välissä lukee D2 ja C2 + täplä punaista maalia
Kuva
-nokan takapäädyssä epäselvä stanssaus AE? ja 71A1
-takapäädyssä myöskin jokin pyöreä logo jonka sisällä ehkä M ja vieressä luku 57
Kuva
-1 ja 2 sylinterin nokkien välissä lukee FP4-71 ja F 6
-1:sen imu ja pakonokan välissä lukee GMC ja CWG (C ja G kirjaimista ei osaa varmasti sanoa kumpia ovat)
Kuva
Kuva
-4:sen imu ja pakonokan välissä lukee D2 ja C2 + täplä punaista maalia
Kuva
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Palataan sorvin ääreen, eli nokka on siis vielä tunnistamatta 
Perusympyrästä siis päättelin, että ei ole hiottu.
Tönärillä mitattuna pakonokan halkaisija max noston kohdalta 38mm (vakio 2.0 nokka 36,5mm)
Imunokan vastaava 37,3mm (vakio 2.0 36,5mm)

Perusympyrästä siis päättelin, että ei ole hiottu.
Tönärillä mitattuna pakonokan halkaisija max noston kohdalta 38mm (vakio 2.0 nokka 36,5mm)
Imunokan vastaava 37,3mm (vakio 2.0 36,5mm)
jjs kirjoitti:Väittäisin että on hajua aiheesta stanssien perusteella, mutta "nokka ei ole hiottu" ; se ei taas täsmää
Eemeli kirjoitti:Oliskohan AE tuo Aare Erola eli nykyinen GT-Motors. mutta silloin tuo olis hiottu.
Eli, eli. Tämä nokka saattaa olla melko vanhakin. Olisiko sitten mahdollista että joku olisi joskus hionut tämän raaka-aihiosta? Minulle tämä nokka kantautui nummelan kupeesta erään ford harrastajan "arkistosta", jossa oli ilmeisesti jo vuosia majaillut.ytte kirjoitti:Itselläni on kans yks C.W.G:n nokka. Muistaakseni burtonin nokassakin on cwg leima että oisko vaan raaka-aihion valmistaja.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Minä epäilisin myös, että nokka on hiottu raaka-aihiosta ja aihion valmistaja on toi AE. Muistelen itelläni olleen joskus yhden tarvikenokan, jossa oli samanlainen merkintä päässä.
Joensuussa yhdessä firmassa hiottiin joskus 15-20 vuotta sitten OHC:n nokkia raaka-aihioista, jolloin asiakas sai päättää asteet/nostot itse ja perusympyrä säilyi myös vakiona.
Joensuussa yhdessä firmassa hiottiin joskus 15-20 vuotta sitten OHC:n nokkia raaka-aihioista, jolloin asiakas sai päättää asteet/nostot itse ja perusympyrä säilyi myös vakiona.