Nokan tunnistusta, OHC

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Nokan tunnistusta, OHC

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Heinäkuu 31. 12:26:06 2007

Eli kyseessä jokin OHC:n viritys nokka-akseli, mutta ei mitään hajua mikä. Ei kuitenkaan hiottu.

-nokan takapäädyssä epäselvä stanssaus AE? ja 71A1

-takapäädyssä myöskin jokin pyöreä logo jonka sisällä ehkä M ja vieressä luku 57

Kuva

-1 ja 2 sylinterin nokkien välissä lukee FP4-71 ja F 6

-1:sen imu ja pakonokan välissä lukee GMC ja CWG (C ja G kirjaimista ei osaa varmasti sanoa kumpia ovat)

Kuva
Kuva

-4:sen imu ja pakonokan välissä lukee D2 ja C2 + täplä punaista maalia

Kuva
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Heinäkuu 31. 17:28:05 2007

Ja viri nokka pitäis olla?

Minusta tuo vaikuttaa tavalliselta tarvike nenältä.
(tosin voin olla väärässäkin, joskus on niinkin käynyt) :oops:

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Heinäkuu 31. 18:15:19 2007

Normi nokkaan verrattuna reippaasti enemmän nostoa jo silmämääräisesti.

Ja norminokan "tunnistus palleroita" ei löydy. :wink:
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 31. 22:03:25 2007

Väittäisin että on hajua aiheesta stanssien perusteella, mutta "nokka ei ole hiottu" ; se ei taas täsmää :? Onko perusympyrä stanu vai mikä on huomion "hiomaton" takana ?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Elokuu 1. 17:52:17 2007

Oliskohan AE tuo Aare Erola eli nykyinen GT-Motors. mutta silloin tuo olis hiottu.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Elokuu 1. 19:31:36 2007

Itselläni on kans yks C.W.G:n nokka. Muistaakseni burtonin nokassakin on cwg leima että oisko vaan raaka-aihion valmistaja. Täytyy tutkia kun kerkee/muistaa.

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Lokakuu 2. 22:53:42 2007

Palataan sorvin ääreen, eli nokka on siis vielä tunnistamatta :wink:

Perusympyrästä siis päättelin, että ei ole hiottu.

Tönärillä mitattuna pakonokan halkaisija max noston kohdalta 38mm (vakio 2.0 nokka 36,5mm)
Imunokan vastaava 37,3mm (vakio 2.0 36,5mm)
jjs kirjoitti:Väittäisin että on hajua aiheesta stanssien perusteella, mutta "nokka ei ole hiottu" ; se ei taas täsmää :?
Eemeli kirjoitti:Oliskohan AE tuo Aare Erola eli nykyinen GT-Motors. mutta silloin tuo olis hiottu.
ytte kirjoitti:Itselläni on kans yks C.W.G:n nokka. Muistaakseni burtonin nokassakin on cwg leima että oisko vaan raaka-aihion valmistaja.
Eli, eli. Tämä nokka saattaa olla melko vanhakin. Olisiko sitten mahdollista että joku olisi joskus hionut tämän raaka-aihiosta? Minulle tämä nokka kantautui nummelan kupeesta erään ford harrastajan "arkistosta", jossa oli ilmeisesti jo vuosia majaillut.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Lokakuu 5. 15:29:26 2007

Minä epäilisin myös, että nokka on hiottu raaka-aihiosta ja aihion valmistaja on toi AE. Muistelen itelläni olleen joskus yhden tarvikenokan, jossa oli samanlainen merkintä päässä.

Joensuussa yhdessä firmassa hiottiin joskus 15-20 vuotta sitten OHC:n nokkia raaka-aihioista, jolloin asiakas sai päättää asteet/nostot itse ja perusympyrä säilyi myös vakiona.

Vastaa Viestiin