flektien anturi ja ahtimen vedenkierto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

flektien anturi ja ahtimen vedenkierto

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Marraskuu 19. 12:01:23 2007

eli kumpaan syylärinpäätyyn kannattaisi sijoittaa flektiä ohjaava anturi :?:
ja kuinka toteuttaa ahtimen vedenkierto kun autoon ei tule paisunta säiliötä, jos se nyt muutenkaan olisi sinne tullut. ja syyläri on tuommoinen
http://s3.photobucket.com/albums/y87/ta ... 007150.jpg
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Marraskuu 19. 16:32:46 2007

Koneena ilmeisesti ohc? Ite otin termarinkopan siitä ylimääräisestä pienestä lähdöstä ahtimelle menon ja sun tapauksessa sitten paluu syyläriin vaan.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ti Marraskuu 20. 10:35:00 2007

joo ohc mutta onko merkitystä kumpaan syylärin päätyyn laittaa paluun ja mille korkeudelle
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Marraskuu 20. 18:15:01 2007

Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 20. 19:30:04 2007

jeddah kirjoitti:Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
Ehdottomasti ylävesiletkuun, jos haluat flektin huutavan kokoajan ja varsinkin käynnistyvän itsekseen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. Riippuu toki kytkennästä.

Perus-setti on joku 8-kymppinen termari ja yleisin 87/92-asteinen M22x1.5 anturi alavesiletkussa tai alavesitilassa. Jos näillä vielä lämmöt nousee on jäähdytin liian pieni (kuvan kenno ei ainakaan ole) taikka flekti tehoton.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Marraskuu 21. 12:38:04 2007

Sultzi kirjoitti:Koneena ilmeisesti ohc? Ite otin termarinkopan siitä ylimääräisestä pienestä lähdöstä ahtimelle menon ja sun tapauksessa sitten paluu syyläriin vaan.
ja ilmeisesti paluu syylärin kuumalle puolelle
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 22. 19:42:49 2007

MouTine kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
Ehdottomasti ylävesiletkuun, jos haluat flektin huutavan kokoajan ja varsinkin käynnistyvän itsekseen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. Riippuu toki kytkennästä.

Perus-setti on joku 8-kymppinen termari ja yleisin 87/92-asteinen M22x1.5 anturi alavesiletkussa tai alavesitilassa. Jos näillä vielä lämmöt nousee on jäähdytin liian pieni (kuvan kenno ei ainakaan ole) taikka flekti tehoton.
Cossussa esim. on flektin anturi syylärin alareunassa samallapuolella missä ylävesiletku tulee yläreunaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Marraskuu 24. 2:17:55 2007

MouTine kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
Ehdottomasti ylävesiletkuun, jos haluat flektin huutavan kokoajan ja varsinkin käynnistyvän itsekseen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. Riippuu toki kytkennästä.
Njoo, kun nyt toisenkin kerran vilkaisin noiden pihalla lojuvien autojen konehuoneisiin.... ehkäpä se joo sittenkin kannattaa laittaa lähemmäksi alavesiletkua... :oops:
Muistelin vain noita Mazdan ruppanoita, joissa ne anturit toimii hapettumien takia vähän satunnaisesti ja sijaitsevat termarikotelossa tai lohkossa.

Vastaa Viestiin