Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Ma Marraskuu 19. 12:01:23 2007
eli kumpaan syylärinpäätyyn kannattaisi sijoittaa flektiä ohjaava anturi
ja kuinka toteuttaa ahtimen vedenkierto kun autoon ei tule paisunta säiliötä, jos se nyt muutenkaan olisi sinne tullut. ja syyläri on tuommoinen
http://s3.photobucket.com/albums/y87/ta ... 007150.jpg
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ma Marraskuu 19. 16:32:46 2007
Koneena ilmeisesti ohc? Ite otin termarinkopan siitä ylimääräisestä pienestä lähdöstä ahtimelle menon ja sun tapauksessa sitten paluu syyläriin vaan.
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Ti Marraskuu 20. 10:35:00 2007
joo ohc mutta onko merkitystä kumpaan syylärin päätyyn laittaa paluun ja mille korkeudelle
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Marraskuu 20. 18:15:01 2007
Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 20. 19:30:04 2007
jeddah kirjoitti:Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
Ehdottomasti ylävesiletkuun, jos haluat flektin huutavan kokoajan ja varsinkin käynnistyvän itsekseen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. Riippuu toki kytkennästä.
Perus-setti on joku 8-kymppinen termari ja yleisin 87/92-asteinen M22x1.5 anturi alavesiletkussa tai alavesitilassa. Jos näillä vielä lämmöt nousee on jäähdytin liian pieni (kuvan kenno ei ainakaan ole) taikka flekti tehoton.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Ke Marraskuu 21. 12:38:04 2007
Sultzi kirjoitti:Koneena ilmeisesti ohc? Ite otin termarinkopan siitä ylimääräisestä pienestä lähdöstä ahtimelle menon ja sun tapauksessa sitten paluu syyläriin vaan.
ja ilmeisesti paluu syylärin kuumalle puolelle
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 22. 19:42:49 2007
MouTine kirjoitti:jeddah kirjoitti:Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
Ehdottomasti ylävesiletkuun, jos haluat flektin huutavan kokoajan ja varsinkin käynnistyvän itsekseen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. Riippuu toki kytkennästä.
Perus-setti on joku 8-kymppinen termari ja yleisin 87/92-asteinen M22x1.5 anturi alavesiletkussa tai alavesitilassa. Jos näillä vielä lämmöt nousee on jäähdytin liian pieni (kuvan kenno ei ainakaan ole) taikka flekti tehoton.
Cossussa esim. on flektin anturi syylärin alareunassa samallapuolella missä ylävesiletku tulee yläreunaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » La Marraskuu 24. 2:17:55 2007
MouTine kirjoitti:jeddah kirjoitti:Flektin anturi ainakin on laitettava ylävesiletkuun/putkeen tai syylärissä sen lähelle...
Ehdottomasti ylävesiletkuun, jos haluat flektin huutavan kokoajan ja varsinkin käynnistyvän itsekseen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. Riippuu toki kytkennästä.
Njoo, kun nyt toisenkin kerran vilkaisin noiden pihalla lojuvien autojen konehuoneisiin.... ehkäpä se joo sittenkin kannattaa laittaa lähemmäksi alavesiletkua...

Muistelin vain noita Mazdan ruppanoita, joissa ne anturit toimii hapettumien takia vähän satunnaisesti ja sijaitsevat termarikotelossa tai lohkossa.