1.6 ohc kaasariturbo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Pe Marraskuu 28. 23:46:20 2008

Tuli hommattua tuommoinen talvikäyttis, löytyis hiluja ahtamiseen mutta mikähän kaasutin olisi järkevä vaihtoehto kun mielessä ei ainakaa ensinmäisenä ollut laittaa ruiskua..eli tarkotus olisi vaan saada sinne se turbo toimintaan ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Marraskuu 28. 23:52:41 2008

weberin 32 dat sinne
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Marraskuu 28. 23:54:59 2008

tai yksi tupla joka kestää painetta.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja wekku » La Marraskuu 29. 11:52:29 2008

timppaanen kirjoitti:weberin 32 dat sinne
Onko nää 1.6 stokkerit vielä yks kurkkusella?
Jos on niin toi 32DAT ja imusarja on ihan hyvä alku.
Tietty cooleria keulalle 8)
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Marraskuu 29. 12:44:35 2008

Mikitic kirjoitti:tai yksi tupla joka kestää painetta.
Tälläisestä juteltin erään koneistajan kanssa joka aikoinaan teki noita stokkaturboja.
Kyseistä laitetta eivät saanette toimimaa(siis oli imusarjalla joka oli tehty yhdelle "vaakatuplalle"),sitä oli st-motorin penkissä ajeltu ja säädelty mutta ei toiminut kuin jomalla kummalla aluella kunnolla(ylä tai ala). Sitten vaihtoivat paikalle tuon dat:n ja sillä toimi huomattavasti paremmin. Tuplilla sitten taas saa tiety lisää mutta kulutuskin kasvaa samassa suhteessa.
Tuon imusarjan kanavisto ilmeisesti teetti tuon ettei sitä saanut kunnolla toimimaan ahdetussa,ainakin niin luulivat(ko. oli valmis valettu sarja)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 29. 13:10:29 2008

Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Jäsen #606

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja wekku » La Marraskuu 29. 13:19:34 2008

olafu kirjoitti:Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Täh, ny ei tajunnu??
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 29. 18:57:11 2008

wekku kirjoitti:
olafu kirjoitti:Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Täh, ny ei tajunnu??
nääs välipalikka alkup imusarjasta tuplalle. 12 tunnin tbo fiestassa oli näin strömberggi mulla lopussa

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Marraskuu 29. 18:58:39 2008

olafu kirjoitti:Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Juu tiedän mitä tarkoitat mutta olivat kokeilleet juuri tuollaista valmista sarjaa joka on tehty tuplalle. Noita sarjoja näkyy muutenkin kohtuu harvakseltaan liikkeellä olevan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 30. 13:21:58 2008

Juu, eikun oon vaan kuullu ettei ne oikeen oo tohtinu toimia, mitkä on tehty esim. niin että 1-4 samaan ja 2-3 samaan. Ite en oo koittanu, tiedä vaikka niillä olis siellä ollut väärän kokoset sisäkurkut tai jotain...
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 30. 13:52:33 2008

Just tuon mallinen on se valettu sarja (1,4-2,3). Olivat silloin hakeneet eri kurkuillakin mutta aina meni jompi kumpi pää vituralleen. Jos sai yläpään kuntoon niin alapää ei toiminut enään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Joulukuu 1. 13:25:36 2008

Aksu kirjoitti:Olivat silloin hakeneet eri kurkuillakin mutta aina meni jompi kumpi pää vituralleen. Jos sai yläpään kuntoon niin alapää ei toiminut enään.
Eiks tää oo ihan tavallista näis turbo jutuis... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

veeqs
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 12. 22:42:55 2004
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja veeqs » Ma Joulukuu 8. 23:26:28 2008

Orkkis pakosarjaan mutkaputki mihin turbo kiinni. Seosmittarin anturille myös hitsataan paikka.
Turbosta talvella suoraan putki kaasarin painekoteloon (32/36 DGAV). Kesällä välijäähyn kautta.

Kaasariin ensiöpuoli vakioksi, suurin neulaventtiili ja kiihdytyspumpun suutin.
Toisiopuolelle pääsuutin 170-180 ja lisäilmasuutin 140-160. Ja muutama varasuutin että on mistä vaihdella.
Seosputkiin ei välttämättä tarvi koskea.

Polttoainepumpuksi joku ruiskuvehkeen pumppu ja bensapaineen säätimeksi turbomalli.
Paluulinja rakennetaan isommaksi kuin imu.

Virranjakaja jätetään vakioksi ja rukataan tarvittaessa jos nakuttaa.

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tk88 » Su Tammikuu 4. 20:05:13 2009

Onkos tuota weberin dat kaasaria ollu muissakin sierroissa vakiona kuin noissa stocka turboissa?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Tammikuu 4. 22:37:56 2009

tk88 kirjoitti:Onkos tuota weberin dat kaasaria ollu muissakin sierroissa vakiona kuin noissa stocka turboissa?
Noup.

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ma Tammikuu 5. 17:36:24 2009

pystyykös sierran vakio kaasaria (vaikka 2.0 kakskurkkunen weber) käyttämään ahtimen kanssa ilman painekoteloa? kuinkahan paljon pystyy ahtamaan?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 5. 19:29:26 2009

tk88 kirjoitti:pystyykös sierran vakio kaasaria (vaikka 2.0 kakskurkkunen weber) käyttämään ahtimen kanssa ilman painekoteloa? kuinkahan paljon pystyy ahtamaan?
Häh, siis miten meinasit ilman painekoteloo kytkee ahtimen ja kaasarin?
Kyllähän siinä on pakko jonkunlainen kansi olla kaasarin päällä, mihin ahtoletku/putki tulee kiinni ja se palikka on se ns. painekotelo.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Tammikuu 5. 19:37:39 2009

kaasari ennen turboa mutta ei järkeä mutta pystyy siis joo kyllä :lol:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 5. 19:46:23 2009

Mikitic kirjoitti:kaasari ennen turboa mutta ei järkeä mutta pystyy siis joo kyllä :lol:
No niin tietysti, mut kyseinen tapaus ei kuulostanu ihan ton tyylin rakentelulta... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ma Tammikuu 5. 20:56:40 2009

ahaa joo, miule on selitetty joskus ihan tohkeissaan että se painekotelo ympäröisi koko kaasarin :oops: , mutta nyt asia on jo selvempi. paljonkas paineita vois sierraan suunnilleen laittaa jos on vakio kaasari?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 6. 0:35:12 2009

tk88 kirjoitti:ahaa joo, miule on selitetty joskus ihan tohkeissaan että se painekotelo ympäröisi koko kaasarin :oops: , mutta nyt asia on jo selvempi. paljonkas paineita vois sierraan suunnilleen laittaa jos on vakio kaasari?
Kai voit koittaa max jotain 0.3-0.4bar, mutta nuokin vaatii mahdollisesti jo suuttimien vaihtelua, hyvät tiivisteet ja jonkun verran säätämistä ja tuskin toimii kovin hyvin sittenkään...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Tammikuu 6. 9:26:18 2009

Voihan siihen rakentaa sellasen painekotelon että koko kaasari on sen sisällä :lol:

Jenkeissä on tollasta sarjaa tarjolla johonkin pickuppiin tms.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Tammikuu 6. 16:59:46 2009

jos jollain on kuva tämmöisestä koko kaasarin koteloimisesta niin todellakin haluaisin nähdä sen :lol: kovasti aina puhetta näistä mutta yhtään en ole nähnyt.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja J » Ti Tammikuu 6. 17:48:59 2009

Mikitic kirjoitti:jos jollain on kuva tämmöisestä koko kaasarin koteloimisesta niin todellakin haluaisin nähdä sen :lol: kovasti aina puhetta näistä mutta yhtään en ole nähnyt.
V8 lehessä oli pari vuotta sitten kuva tuollaisesta, mustangia rakentelivat mekaanisen ahtimen kanssa ja holley istui kirstussa.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Tammikuu 6. 18:47:27 2009

Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Tammikuu 6. 19:05:14 2009

tuostakaan kuvasta ei selviä polttoainelinjojen läpiviennit + kaasuvaijerin. onko oikeasti noin vaikeankautta lähtenyt joku tekemään :lol:

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Tammikuu 6. 19:14:29 2009

Mikitic kirjoitti:tuostakaan kuvasta ei selviä polttoainelinjojen läpiviennit + kaasuvaijerin. onko oikeasti noin vaikeankautta lähtenyt joku tekemään :lol:
Siinä on mun mielestä jokin idea miks koko kaasari laitetaan pakettiin. Jos oikein muistan niin toimi isommilla ahdoilla kun jotain.... :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Tammikuu 6. 19:16:45 2009

A fuel line fitting kit is included.
tollanen ainakin lukee pienel tekstil alhaal
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Tammikuu 6. 19:21:58 2009

Ei tarvii olla ns. paineistettu kaasari kun heittää tollasen kitin kiinni.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Tammikuu 6. 19:26:37 2009

wekku kirjoitti:Ei tarvii olla ns. paineistettu kaasari kun heittää tollasen kitin kiinni.
Noni, jotain hyötyä siitä laatikosta oli. Ei kukaan pistä tommost hermotonta laatikkoa jos vois pistää pienemmänkin. :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 2. 22:48:05 2009

Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 3. 16:41:18 2009

olafu kirjoitti:Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Eikös kaasuvaijerin läpivienti ois helppo liimata jollain sikafleksillä tms, kun ei oo ulkoisesti liikkuva osa?
Kun taas joku vivuston läpivienti ei oo niin helppo saada tiiviiks, niin että vipu tai vivut liikkuu vielä helposti... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 3. 17:59:22 2009

tumppe kirjoitti:
olafu kirjoitti:Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Eikös kaasuvaijerin läpivienti ois helppo liimata jollain sikafleksillä tms, kun ei oo ulkoisesti liikkuva osa?
Kun taas joku vivuston läpivienti ei oo niin helppo saada tiiviiks, niin että vipu tai vivut liikkuu vielä helposti... :wink:
Ei se läppäakseli muutenkan niin kovin tiivis ole. tietysti toi vaijerin liimaaminen sikafleksillä houkuttelis sikälikin, että se tulis samalla painevoideltua kuskin kenkään asti kun ahtimesta vähän aina tulee öljyä läpi :)
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 3. 18:08:43 2009

olafu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
olafu kirjoitti:Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Eikös kaasuvaijerin läpivienti ois helppo liimata jollain sikafleksillä tms, kun ei oo ulkoisesti liikkuva osa?
Kun taas joku vivuston läpivienti ei oo niin helppo saada tiiviiks, niin että vipu tai vivut liikkuu vielä helposti... :wink:
Ei se läppäakseli muutenkan niin kovin tiivis ole. tietysti toi vaijerin liimaaminen sikafleksillä houkuttelis sikälikin, että se tulis samalla painevoideltua kuskin kenkään asti kun ahtimesta vähän aina tulee öljyä läpi :)
No siinähän tulis sopivasti samalla vaijerikin voideltua... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Helmikuu 6. 19:23:08 2009

Eihän siinä vivussa mitään sen vaikeampaa ole. Vähän paksumpi (vaikka 8mm) akseli ja sorvaten sellanen holkki jossa sisällä o-renkaat, kierteet vielä holkin puolikkaisiin niin saa kiristää toisiaan vasten kotelon molemmin puolin ja o-rengasuratkin helppo tehdä väliin. Akselille vaan laakeroitu tuki kotelon ulkopuolelle ja vaijeri kiinni

Nojoo, tietysti jos se pitää olla viikossa tehty ja työkaluina lenkit ja rälläkkä niin ehkä se 5e sikatuubi ja puristin tuntuu ihan hyvältä :roll: :D

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ti Maaliskuu 17. 12:11:06 2009

No nyt vähän aihetta sivuten, olis pihassa sierra ja tarkotus ois siihen joskus heittää turbo kylkeen. Kone on 1.8 kaasari. Kävi mielessä että oisko se parempi ahtaa tuolla vakio kannela vai laittaa 2.0 kansi+cossun tiiviste? tulisko siitä miten rupu yhdistelmä? ja oisko puristukset suunnillen mitä luokkaa?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 17. 17:04:44 2009

tk88 kirjoitti:No nyt vähän aihetta sivuten, olis pihassa sierra ja tarkotus ois siihen joskus heittää turbo kylkeen. Kone on 1.8 kaasari. Kävi mielessä että oisko se parempi ahtaa tuolla vakio kannela vai laittaa 2.0 kansi+cossun tiiviste? tulisko siitä miten rupu yhdistelmä? ja oisko puristukset suunnillen mitä luokkaa?
Foorumilla löytyy kohtuullisen paaaljon ohc.n turbottamis aiheita, suositeltavaa on että perehdyt niihin ensin muutaman illan ja sit jos jää joku vielä epäselväksi, niin sit kyseleen lisää.

Oma mielipide on että vakio 1.8.n alakerralla en lähtis turboa tekemään.
2.0 ohc olis edullisempi vaihtoehto, jos pienellä budjetilla meinaat rakentaa ja niin että se jotain kestääkin, mutta kaikenlaiset asiat selviää aika pitkälle kun luet noita ohc turbotus juttuja.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ti Maaliskuu 17. 17:40:18 2009

Juu on noita tullu jo jokunen ilta luettuu, 2.0 siihen kyllä tulee paikalle, ajattelin vaan kysästä miten semmonen turaus ois toiminu :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 18. 0:04:22 2009

Eiks se 1.8 alakerta saman kestä mitä 2.0 alakertakin, ainoo että siinä on mäntä vaan vähän pienempi = ei tu voimaa niin helposti :)
Jäsen #606

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Maaliskuu 18. 1:01:46 2009

olafu kirjoitti:Eiks se 1.8 alakerta saman kestä mitä 2.0 alakertakin, ainoo että siinä on mäntä vaan vähän pienempi = ei tu voimaa niin helposti :)
Ainahan sen 1,8 voi räjäyttä ensin kun ei sillä muutakaan virkaa ole vai mitä :wink:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Maaliskuu 18. 7:43:36 2009

Itsellä oli aikaa sitten tuollainen Stocman turbo 1.6 ohc mk1 caprissa. Juurikin tuollaisella DAT-kaasarilla. Toimi ihan mukavasti. Silloin ei ollut vielä tietoa laajakaista-labdoista yms. mutta kasassa kesti. Puristusta tuossa oli laskettu kahdella kannentiivisteellä ja välilevyllä. Kesti max. 0.6bar ilman nakutusta ilman välijäähyä, mutta kuljetti silloisen mittapuun mukaan ihan kivasti kevyttä autoa. Nyt on tietysti näkemys toinen. :lol:

Jos nyt lähtisi rakentamaan, ja jos oikeaa turbokaasaria ei ole saatavilla, niin helpoin tapa on varmaan rakentaa is:n ruiskulla ja megalla. Nykyisin nuo on niin halpoja ja koneen saa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Säädettävät bensat ja ennakot yms. Tietysti jos saa toimimaan jollain koteloinnilla ja näkee kaiken sen vaivan, niin varmasti palkitsee sekin! Lähinnä sitten sääätöjen hakemisen kanssa tulee tekemistä. Hintaahan tulee megalle jonkin verran kaikkineen, että ollaan siinä vaiheessa, että koneet käy ja kukkuu. Mutta kyllä ruiskut on nykyaikaa ja tuollaisen toimivan megapaketin voi sitten värkätä muuhunkin tai vaikkapa myydä, jos ei käyttöä keksi. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 18. 19:02:15 2009

Ite lähtisin "pienellä" budjetilla kasaamaan stanukoon 205 alakerralla, Cossun mukit (ja veivit), korkeapaine ö.pumppu, ohc kampura ja vauhtipyörä, sit IS.n vakio kansi & imusarja ja sit siihen päälle mega... :roll: :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: 1.6 ohc kaasariturbo

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Huhtikuu 7. 1:24:36 2009

mulla ois halpa is:n imusarja^^ ja suutin tukit ym
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Vastaa Viestiin