1.6 ohc kaasariturbo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
1.6 ohc kaasariturbo
Tuli hommattua tuommoinen talvikäyttis, löytyis hiluja ahtamiseen mutta mikähän kaasutin olisi järkevä vaihtoehto kun mielessä ei ainakaa ensinmäisenä ollut laittaa ruiskua..eli tarkotus olisi vaan saada sinne se turbo toimintaan ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
weberin 32 dat sinne
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
tai yksi tupla joka kestää painetta.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Onko nää 1.6 stokkerit vielä yks kurkkusella?timppaanen kirjoitti:weberin 32 dat sinne
Jos on niin toi 32DAT ja imusarja on ihan hyvä alku.
Tietty cooleria keulalle

Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Tälläisestä juteltin erään koneistajan kanssa joka aikoinaan teki noita stokkaturboja.Mikitic kirjoitti:tai yksi tupla joka kestää painetta.
Kyseistä laitetta eivät saanette toimimaa(siis oli imusarjalla joka oli tehty yhdelle "vaakatuplalle"),sitä oli st-motorin penkissä ajeltu ja säädelty mutta ei toiminut kuin jomalla kummalla aluella kunnolla(ylä tai ala). Sitten vaihtoivat paikalle tuon dat:n ja sillä toimi huomattavasti paremmin. Tuplilla sitten taas saa tiety lisää mutta kulutuskin kasvaa samassa suhteessa.
Tuon imusarjan kanavisto ilmeisesti teetti tuon ettei sitä saanut kunnolla toimimaan ahdetussa,ainakin niin luulivat(ko. oli valmis valettu sarja)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Täh, ny ei tajunnu??olafu kirjoitti:Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
nääs välipalikka alkup imusarjasta tuplalle. 12 tunnin tbo fiestassa oli näin strömberggi mulla lopussawekku kirjoitti:Täh, ny ei tajunnu??olafu kirjoitti:Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Juu tiedän mitä tarkoitat mutta olivat kokeilleet juuri tuollaista valmista sarjaa joka on tehty tuplalle. Noita sarjoja näkyy muutenkin kohtuu harvakseltaan liikkeellä olevan.olafu kirjoitti:Paremmin olis varmaan toiminu kun olis käyrällä putkella kääntäny vakio kaasarin reiästä ja siihen molemmat kurkut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Juu, eikun oon vaan kuullu ettei ne oikeen oo tohtinu toimia, mitkä on tehty esim. niin että 1-4 samaan ja 2-3 samaan. Ite en oo koittanu, tiedä vaikka niillä olis siellä ollut väärän kokoset sisäkurkut tai jotain...
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Just tuon mallinen on se valettu sarja (1,4-2,3). Olivat silloin hakeneet eri kurkuillakin mutta aina meni jompi kumpi pää vituralleen. Jos sai yläpään kuntoon niin alapää ei toiminut enään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Eiks tää oo ihan tavallista näis turbo jutuis...Aksu kirjoitti:Olivat silloin hakeneet eri kurkuillakin mutta aina meni jompi kumpi pää vituralleen. Jos sai yläpään kuntoon niin alapää ei toiminut enään.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Elokuu 12. 22:42:55 2004
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Orkkis pakosarjaan mutkaputki mihin turbo kiinni. Seosmittarin anturille myös hitsataan paikka.
Turbosta talvella suoraan putki kaasarin painekoteloon (32/36 DGAV). Kesällä välijäähyn kautta.
Kaasariin ensiöpuoli vakioksi, suurin neulaventtiili ja kiihdytyspumpun suutin.
Toisiopuolelle pääsuutin 170-180 ja lisäilmasuutin 140-160. Ja muutama varasuutin että on mistä vaihdella.
Seosputkiin ei välttämättä tarvi koskea.
Polttoainepumpuksi joku ruiskuvehkeen pumppu ja bensapaineen säätimeksi turbomalli.
Paluulinja rakennetaan isommaksi kuin imu.
Virranjakaja jätetään vakioksi ja rukataan tarvittaessa jos nakuttaa.
Turbosta talvella suoraan putki kaasarin painekoteloon (32/36 DGAV). Kesällä välijäähyn kautta.
Kaasariin ensiöpuoli vakioksi, suurin neulaventtiili ja kiihdytyspumpun suutin.
Toisiopuolelle pääsuutin 170-180 ja lisäilmasuutin 140-160. Ja muutama varasuutin että on mistä vaihdella.
Seosputkiin ei välttämättä tarvi koskea.
Polttoainepumpuksi joku ruiskuvehkeen pumppu ja bensapaineen säätimeksi turbomalli.
Paluulinja rakennetaan isommaksi kuin imu.
Virranjakaja jätetään vakioksi ja rukataan tarvittaessa jos nakuttaa.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Onkos tuota weberin dat kaasaria ollu muissakin sierroissa vakiona kuin noissa stocka turboissa?
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Noup.tk88 kirjoitti:Onkos tuota weberin dat kaasaria ollu muissakin sierroissa vakiona kuin noissa stocka turboissa?
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
pystyykös sierran vakio kaasaria (vaikka 2.0 kakskurkkunen weber) käyttämään ahtimen kanssa ilman painekoteloa? kuinkahan paljon pystyy ahtamaan?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Häh, siis miten meinasit ilman painekoteloo kytkee ahtimen ja kaasarin?tk88 kirjoitti:pystyykös sierran vakio kaasaria (vaikka 2.0 kakskurkkunen weber) käyttämään ahtimen kanssa ilman painekoteloa? kuinkahan paljon pystyy ahtamaan?
Kyllähän siinä on pakko jonkunlainen kansi olla kaasarin päällä, mihin ahtoletku/putki tulee kiinni ja se palikka on se ns. painekotelo.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
kaasari ennen turboa mutta ei järkeä mutta pystyy siis joo kyllä 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
No niin tietysti, mut kyseinen tapaus ei kuulostanu ihan ton tyylin rakentelulta...Mikitic kirjoitti:kaasari ennen turboa mutta ei järkeä mutta pystyy siis joo kyllä

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
ahaa joo, miule on selitetty joskus ihan tohkeissaan että se painekotelo ympäröisi koko kaasarin
, mutta nyt asia on jo selvempi. paljonkas paineita vois sierraan suunnilleen laittaa jos on vakio kaasari?

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Kai voit koittaa max jotain 0.3-0.4bar, mutta nuokin vaatii mahdollisesti jo suuttimien vaihtelua, hyvät tiivisteet ja jonkun verran säätämistä ja tuskin toimii kovin hyvin sittenkään...tk88 kirjoitti:ahaa joo, miule on selitetty joskus ihan tohkeissaan että se painekotelo ympäröisi koko kaasarin, mutta nyt asia on jo selvempi. paljonkas paineita vois sierraan suunnilleen laittaa jos on vakio kaasari?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Voihan siihen rakentaa sellasen painekotelon että koko kaasari on sen sisällä
Jenkeissä on tollasta sarjaa tarjolla johonkin pickuppiin tms.

Jenkeissä on tollasta sarjaa tarjolla johonkin pickuppiin tms.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
jos jollain on kuva tämmöisestä koko kaasarin koteloimisesta niin todellakin haluaisin nähdä sen
kovasti aina puhetta näistä mutta yhtään en ole nähnyt.

-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
V8 lehessä oli pari vuotta sitten kuva tuollaisesta, mustangia rakentelivat mekaanisen ahtimen kanssa ja holley istui kirstussa.Mikitic kirjoitti:jos jollain on kuva tämmöisestä koko kaasarin koteloimisesta niin todellakin haluaisin nähdä senkovasti aina puhetta näistä mutta yhtään en ole nähnyt.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Tosta nyt pahimpaan vapinaan.
http://www.paxtonauto.com/systems_1001839.html
http://www.paxtonauto.com/systems_1001839.html
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
tuostakaan kuvasta ei selviä polttoainelinjojen läpiviennit + kaasuvaijerin. onko oikeasti noin vaikeankautta lähtenyt joku tekemään 

-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Siinä on mun mielestä jokin idea miks koko kaasari laitetaan pakettiin. Jos oikein muistan niin toimi isommilla ahdoilla kun jotain....Mikitic kirjoitti:tuostakaan kuvasta ei selviä polttoainelinjojen läpiviennit + kaasuvaijerin. onko oikeasti noin vaikeankautta lähtenyt joku tekemään

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
tollanen ainakin lukee pienel tekstil alhaalA fuel line fitting kit is included.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Ei tarvii olla ns. paineistettu kaasari kun heittää tollasen kitin kiinni.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Noni, jotain hyötyä siitä laatikosta oli. Ei kukaan pistä tommost hermotonta laatikkoa jos vois pistää pienemmänkin.wekku kirjoitti:Ei tarvii olla ns. paineistettu kaasari kun heittää tollasen kitin kiinni.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Eikös kaasuvaijerin läpivienti ois helppo liimata jollain sikafleksillä tms, kun ei oo ulkoisesti liikkuva osa?olafu kirjoitti:Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Kun taas joku vivuston läpivienti ei oo niin helppo saada tiiviiks, niin että vipu tai vivut liikkuu vielä helposti...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Ei se läppäakseli muutenkan niin kovin tiivis ole. tietysti toi vaijerin liimaaminen sikafleksillä houkuttelis sikälikin, että se tulis samalla painevoideltua kuskin kenkään asti kun ahtimesta vähän aina tulee öljyä läpitumppe kirjoitti:Eikös kaasuvaijerin läpivienti ois helppo liimata jollain sikafleksillä tms, kun ei oo ulkoisesti liikkuva osa?olafu kirjoitti:Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Kun taas joku vivuston läpivienti ei oo niin helppo saada tiiviiks, niin että vipu tai vivut liikkuu vielä helposti...

Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
No siinähän tulis sopivasti samalla vaijerikin voideltua...olafu kirjoitti:Ei se läppäakseli muutenkan niin kovin tiivis ole. tietysti toi vaijerin liimaaminen sikafleksillä houkuttelis sikälikin, että se tulis samalla painevoideltua kuskin kenkään asti kun ahtimesta vähän aina tulee öljyä läpitumppe kirjoitti:Eikös kaasuvaijerin läpivienti ois helppo liimata jollain sikafleksillä tms, kun ei oo ulkoisesti liikkuva osa?olafu kirjoitti:Läpiviennit on melko helpot tehdä, polttoainelinjat putkesta ja hitsaamalla koteloon kiinni, kaasun käyttö akselilla kotelon kyljen läpi, vaijeri vasta kotelon ulkopuolelle.
Kun taas joku vivuston läpivienti ei oo niin helppo saada tiiviiks, niin että vipu tai vivut liikkuu vielä helposti...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Eihän siinä vivussa mitään sen vaikeampaa ole. Vähän paksumpi (vaikka 8mm) akseli ja sorvaten sellanen holkki jossa sisällä o-renkaat, kierteet vielä holkin puolikkaisiin niin saa kiristää toisiaan vasten kotelon molemmin puolin ja o-rengasuratkin helppo tehdä väliin. Akselille vaan laakeroitu tuki kotelon ulkopuolelle ja vaijeri kiinni
Nojoo, tietysti jos se pitää olla viikossa tehty ja työkaluina lenkit ja rälläkkä niin ehkä se 5e sikatuubi ja puristin tuntuu ihan hyvältä

Nojoo, tietysti jos se pitää olla viikossa tehty ja työkaluina lenkit ja rälläkkä niin ehkä se 5e sikatuubi ja puristin tuntuu ihan hyvältä


-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
No nyt vähän aihetta sivuten, olis pihassa sierra ja tarkotus ois siihen joskus heittää turbo kylkeen. Kone on 1.8 kaasari. Kävi mielessä että oisko se parempi ahtaa tuolla vakio kannela vai laittaa 2.0 kansi+cossun tiiviste? tulisko siitä miten rupu yhdistelmä? ja oisko puristukset suunnillen mitä luokkaa?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Foorumilla löytyy kohtuullisen paaaljon ohc.n turbottamis aiheita, suositeltavaa on että perehdyt niihin ensin muutaman illan ja sit jos jää joku vielä epäselväksi, niin sit kyseleen lisää.tk88 kirjoitti:No nyt vähän aihetta sivuten, olis pihassa sierra ja tarkotus ois siihen joskus heittää turbo kylkeen. Kone on 1.8 kaasari. Kävi mielessä että oisko se parempi ahtaa tuolla vakio kannela vai laittaa 2.0 kansi+cossun tiiviste? tulisko siitä miten rupu yhdistelmä? ja oisko puristukset suunnillen mitä luokkaa?
Oma mielipide on että vakio 1.8.n alakerralla en lähtis turboa tekemään.
2.0 ohc olis edullisempi vaihtoehto, jos pienellä budjetilla meinaat rakentaa ja niin että se jotain kestääkin, mutta kaikenlaiset asiat selviää aika pitkälle kun luet noita ohc turbotus juttuja.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Juu on noita tullu jo jokunen ilta luettuu, 2.0 siihen kyllä tulee paikalle, ajattelin vaan kysästä miten semmonen turaus ois toiminu 

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Eiks se 1.8 alakerta saman kestä mitä 2.0 alakertakin, ainoo että siinä on mäntä vaan vähän pienempi = ei tu voimaa niin helposti 

Jäsen #606
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Ainahan sen 1,8 voi räjäyttä ensin kun ei sillä muutakaan virkaa ole vai mitäolafu kirjoitti:Eiks se 1.8 alakerta saman kestä mitä 2.0 alakertakin, ainoo että siinä on mäntä vaan vähän pienempi = ei tu voimaa niin helposti

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Itsellä oli aikaa sitten tuollainen Stocman turbo 1.6 ohc mk1 caprissa. Juurikin tuollaisella DAT-kaasarilla. Toimi ihan mukavasti. Silloin ei ollut vielä tietoa laajakaista-labdoista yms. mutta kasassa kesti. Puristusta tuossa oli laskettu kahdella kannentiivisteellä ja välilevyllä. Kesti max. 0.6bar ilman nakutusta ilman välijäähyä, mutta kuljetti silloisen mittapuun mukaan ihan kivasti kevyttä autoa. Nyt on tietysti näkemys toinen.
Jos nyt lähtisi rakentamaan, ja jos oikeaa turbokaasaria ei ole saatavilla, niin helpoin tapa on varmaan rakentaa is:n ruiskulla ja megalla. Nykyisin nuo on niin halpoja ja koneen saa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Säädettävät bensat ja ennakot yms. Tietysti jos saa toimimaan jollain koteloinnilla ja näkee kaiken sen vaivan, niin varmasti palkitsee sekin! Lähinnä sitten sääätöjen hakemisen kanssa tulee tekemistä. Hintaahan tulee megalle jonkin verran kaikkineen, että ollaan siinä vaiheessa, että koneet käy ja kukkuu. Mutta kyllä ruiskut on nykyaikaa ja tuollaisen toimivan megapaketin voi sitten värkätä muuhunkin tai vaikkapa myydä, jos ei käyttöä keksi.

Jos nyt lähtisi rakentamaan, ja jos oikeaa turbokaasaria ei ole saatavilla, niin helpoin tapa on varmaan rakentaa is:n ruiskulla ja megalla. Nykyisin nuo on niin halpoja ja koneen saa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Säädettävät bensat ja ennakot yms. Tietysti jos saa toimimaan jollain koteloinnilla ja näkee kaiken sen vaivan, niin varmasti palkitsee sekin! Lähinnä sitten sääätöjen hakemisen kanssa tulee tekemistä. Hintaahan tulee megalle jonkin verran kaikkineen, että ollaan siinä vaiheessa, että koneet käy ja kukkuu. Mutta kyllä ruiskut on nykyaikaa ja tuollaisen toimivan megapaketin voi sitten värkätä muuhunkin tai vaikkapa myydä, jos ei käyttöä keksi.

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
Ite lähtisin "pienellä" budjetilla kasaamaan stanukoon 205 alakerralla, Cossun mukit (ja veivit), korkeapaine ö.pumppu, ohc kampura ja vauhtipyörä, sit IS.n vakio kansi & imusarja ja sit siihen päälle mega...



MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: 1.6 ohc kaasariturbo
mulla ois halpa is:n imusarja^^ ja suutin tukit ym