Ruisku kenttiläiseen?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Huhtikuu 23. 12:50:16 2009

Tuskin tässä mitään järkeä on, mutta kunhan nyt etsin itselleni jotain näperrettävää ensi talveksi. Niin ja kyseessä ei ole mikään viri-projekti.

Mutta itse asiaan. Ajattelin viihdyttää itseäni sellaisella projektilla, että asennan tuohon allekirjoituksessa näkyvään Escorttiin megan ja sen myötä vaihdan kaasarin pois ja ruisku tilalle. Tarkoitus ei ole hifistellä eikä polttaa euroja.

Mutta mistä ruisku? Ehdotuksia / ideoita? Eikös ainakin Ka:ssa ole periaatteessa samanlainen ratkaisu?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Huhtikuu 23. 13:31:18 2009

tätä olen ajatellut myös pitkään, sopisi hyvin johonkin käyttikseen.
zetecissä vois olla hyvä lähtökohta, mutta onhan fiestassa ja kaassa "kentti" mutta hieman muutettu vain.
kaverilla on 1,3 fiesta mk3 vissii ja hieman sitä tutkein niin tuskin siitä imusarja ym sopii vanhaan kunnon kenttiin, pakosarja oli ainaki erilainen ja todella huonon näköinen kun katti on varmaa 15 sentin päässä pakokanavista.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Huhtikuu 23. 13:35:43 2009

Tarkoitus tosiaan on, että itse moottoria ei vaihdeta / modata tässä vaiheessa (kokonaan uusi motti tekeillä, mutta siihen palataan sitten aikanaan).

Ruiskun pitäisi olla monipiste ja aivan loistavaa, jos imusarja olisi bolt-on. Tämän takia olemassa olevat "kenttiläiset" toteutukset kiinnostavat eniten - olikos ne nyt niitä Endura-tyyppisiä?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Huhtikuu 23. 13:38:41 2009

ne uudemmat "kentit" on itseasiassa valencioita, onhan se saman näköinen, mutta lyhempikin, eikä taida osat oikein sopia ristiin..
Pedal tu tö metal!

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Huhtikuu 23. 13:45:03 2009

Ville K kirjoitti:ne uudemmat "kentit" on itseasiassa valencioita, onhan se saman näköinen, mutta lyhempikin, eikä taida osat oikein sopia ristiin..
Ok, tätä en tiennytkään. Ei se imusatsin modaaminen nyt tietenkään pois laskuista ole, mutta kunhan selviäisi suht pienellä vaivalla. Mikä voisi olla kokonaisuuden kannalta toimivin aihio?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Huhtikuu 23. 13:46:25 2009

jos hitsaa kentin imusarjan alkupätkään holkit suuttimille ja siihen jatkoksi zetecin painekotelon.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Huhtikuu 23. 15:19:32 2009

Eipä tule ihan heti mieleen muuta kun joku tuplien imusarja ja siihen suuttimet kiinni..
Joskus täälläpäin pyöri mk1 esko saabin ruiskulla ja kenttikoneella, mutta ei sekään ihan pikkumuutoksilla ollut istunut.
Pedal tu tö metal!

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Huhtikuu 23. 17:16:20 2009

kentin ja zetecin imukanavat ovat lähes 100% samalla jaolla, eli siitä olis ainaki helppo muuttaa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 23. 19:30:37 2009

wanhat waakaweberit uuteen hyötykäyttöön.

purkaa ylimääräiset pois ja kaasuläppäkäyttöön.

imusarjaan leikkaa vaikka jostain ruiskusarjasta valmiit suuttimien paikat ja tigillä kiinni.

tai sit jos on mahdollisuus ne työstää tai ostaa valmiina.

äkkinäisempi ei edes hoksaa että ruisku peli.

siihen hyvä mega.

välisäiliön surge tank kun laitat niin vakio tankki käy mainiosti.

made in finland tekoa itsella yksi ja parempaa ei saa edes kaupasta jos työnjälkeä katsoo kyllä rosterissa on sauma komeeta.

sierra is pumppu kehiin ja filtteri.

muistaa vaan laittaa pumpun sen välisäiliön + filtterin alapuolelle bensapintaan nähden. kunhan ei yläpuolella niin hyvä.

bensalinjaan vaan paluu sitten välisäiliöön josta ylivuotoletku tankkiin.
käyttää sen anturijutskan irti ja poraa siihen peltiin reiän ja juottaa putken joka ulottuu lähes pohjaan niin ei tarvi lirinöitä kuunnella.

ja jos malttaa pysyä poissa niistä bensakumiletkuista jotka tuntuu murenevan käsiin niin hyvä.
teräspunos letkut voi siirtää seuraavaan rojektiin kun ottaa metrin ylimääräistä

täällä on ollut ja megan myyntipuolella myynnissä http://www.finsquirt.net/forum/
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 23. 19:34:37 2009

Fomococars kirjoitti:wanhat waakaweberit uuteen hyötykäyttöön.

purkaa ylimääräiset pois ja kaasuläppäkäyttöön.

imusarjaan leikkaa vaikka jostain ruiskusarjasta valmiit suuttimien paikat ja tigillä kiinni.

tai sit jos on mahdollisuus ne työstää tai ostaa valmiina.

äkkinäisempi ei edes hoksaa että ruisku peli.

siihen hyvä mega.

välisäiliön surge tank kun laitat niin vakio tankki käy mainiosti.

made in finland tekoa itsella yksi ja parempaa ei saa edes kaupasta jos työnjälkeä katsoo kyllä rosterissa on sauma komeeta.

sierra is pumppu kehiin ja filtteri.

muistaa vaan laittaa pumpun sen välisäiliön + filtterin alapuolelle bensapintaan nähden. kunhan ei yläpuolella niin hyvä.

siirtopumppuna pelaa ehkä oma vakiopumppu tai joku race sähköpumppu jolle kans perus filtteri.

bensalinjaan vaan paluu sitten välisäiliöön josta ylivuotoletku tankkiin.
käyttää sen anturijutskan irti ja poraa siihen peltiin reiän ja juottaa putken joka ulottuu lähes pohjaan niin ei tarvi lirinöitä kuunnella.

ja jos malttaa pysyä poissa niistä bensakumiletkuista jotka tuntuu murenevan käsiin niin hyvä.
teräspunos letkut voi siirtää seuraavaan rojektiin kun ottaa metrin ylimääräistä

täällä on ollut ja megan myyntipuolella myynnissä http://www.finsquirt.net/forum/
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 23. 20:57:01 2009

Mä en ole koskaan ymmätänyt tota välisäiliötä. Varsinkin noissa jokkis-Eskorteissa kun on pystymallinen tankki, ihanteellinen tehdä kunnon lähtö ulkoiselle ruiskupumpulle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Huhtikuu 23. 22:44:11 2009

Juu ei escorttiin tarvi välisäiliötä, pohja"roppuun" juottaen vaan niin iso putkenpätkä kun mahtuu (~16mm) ja siihen hydrauliikka helmikiristeinen 90 ast kulma ja siitä letkulla pumpulle, itsellä pumppu kontinpohjassa tankin alareunan kanssa tasan. Siellä kontin pohjassa on myös hyvin tilaa vaikka sierran ruiskun pa putsarille.

Joskus mitannut että on tasan 40l tuo tankki niin kun on ollut luokkaa 5l jäljellä niin on saattanut pumppu surahtaa tyhjää kun on kunnolla kantannut, 10l ei mitään ongelmia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Ruisku kenttiläiseen?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 23. 23:23:24 2009

VesQ kirjoitti:Joskus mitannut että on tasan 40l tuo tankki niin kun on ollut luokkaa 5l jäljellä niin on saattanut pumppu surahtaa tyhjää kun on kunnolla kantannut, 10l ei mitään ongelmia
Toisin kuin Mk-II / III Capreissa joissa 58ltr tankki, joka alkaa ilman laipiointeja taikka imusuppiloa horimaan ilmaa puolessa välissä kovasta kantaten. Tämä siis vain kaasari-mallin tankeilla joihin tehty iso lähtö alas kyleen. Tätä ongalmaahan ei esiinny aidossa 2.8i-mallin tankissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin