Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ti Joulukuu 8. 19:46:01 2009

Osaako Joku valaista asiaa, esimerkiksi kyseessä nyt tämä minun rojektini ja dokkilaisen palotila. http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/palotila.JPG <- palotila ja mäntä -> http://s382.photobucket.com/albums/oo26 ... CT5769.jpg Et voiko toi mäntä edes toimia tossa, vai aiheuttaako toi epäkeskeinen kuoppa jonkinsorttista harmia, itse kun en tälläisestä tiedä vielä mitään. Asennosta en ole vielä varma, kumminkopäin mäntä nyt sitten tulee vielä koneeseen.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Joulukuu 8. 20:24:46 2009

Varmanahan se jotenkin toimii.

Männän palotila ei näytä olevan läheskään sen muotoinen kuin kannen palotila, se ei nyt itsessään mitään vielä tarkoita. Tuleeko männän palotila tulpan kohdalle, koska siellä ja kannen palotilassa seos ykk kodalla on pakkaantunut. Jos tulppa jää piiloon palotilan sivuun joutuu käyttämään varmana suurempia ennakkoja että palorintama kerkeää edetä oikeassa ajassa koko tilaan. Samalla toki nakutusvaara suurenee. Paljonko puristussuhde olisi tuolla paketilla? Ei oikein mukava paketti tule jos puristus on alle 7 ja joutuu vielä käyttämään isoja ennakkoja. Paljealuettahan tuossa onneksi vielä tulee joka kyllä sekoittaa seosta melko hyvin.

Cossun YB mäntä ja ohc kansi kombinaatioitakin on tehty paljon ja ne toimii, mutta siinä männän palotila on iso ja sytytys tapahtuu aika lailla keskeltä.

Varmuuden tähänkin asiaan saat vain kokeilemalla, ellet omista simulaattoria :)

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ti Joulukuu 8. 20:27:42 2009

puristukset on jotain noin 9:1 riippuu nyt siitä kannentiivisteestä. Juteltiin jeddahin kanssa vähän tosta ja ainakin alkuperäisessä vehkeessä mistä noi männät on, venttiilien ja tulpan soiuttuminen osuis aikalailla samalla lailla dokissa kuin pontiacin kannessa, kait ne siis jotenkin toimii :)

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ti Joulukuu 8. 20:32:34 2009

kiitoksia asiallisesta vastauksesta muutes! :green:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 8. 21:17:00 2009

Osuisi aika hyvin kohdalleen jos männän kääntää 180 väärinpäin. Onko tuossa tappi epäkeskosti?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Joulukuu 8. 21:20:19 2009

Kysymyshän Jontun kanssa oli, että miten päin tuon männän asentaisi tuonne, monttu imupuolelle vai pakopuolelle. Jotenkin tuli tosiaan mieleen, että imupuolelle sijoitettuna voisi olla hyödyllisempi, silloin tulpan ja imuvenan alle jäisi suurin ilmatilavuus. Hyödyttänee ainakin palamista..? Pakopuolelle sijoitettuna taitaa lisäksi mennä monttu tuon kannen paljealueen kanssa päällekäin, aiheuttaneeko jotain merkillistä tapahtumaa siellä?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Joulukuu 8. 21:40:52 2009

Onkos noissa männissä minkälainen ainevahvuus laen alapuolella? Tuli vaan äkkiseltään mieleen, että jos laen alapuoli on suunnilleen samassa tasossa koko matkalta, niin ei ois omasta mielestäni mahdoton ajatus isontaa tuota männän kuoppaa eli lähtis sorvaamaan keskeltä ulkoreunaan päin, jolloin sais männän palotilan muodon yhtenäisemmäksi. Ainakin, jos mäntien oikea sijoitus on kuppi pakopuolelle, niin tuota sorvausta kannattaa ainakin miettiä. Jos meinaa puristukset pudota liiaksi, niin tässä vaiheessa on vielä mahdollista pelata dekkikorkeudella ja kannentiivisteellä niitä takaisin päin.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 9. 0:17:15 2009

MikkoT kirjoitti:Jos meinaa puristukset pudota liiaksi, niin...
...ainahan sen voi ahtaa 8)
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja xsx » Ke Joulukuu 9. 0:27:31 2009

vauhtipete kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:Jos meinaa puristukset pudota liiaksi, niin...
...ainahan sen voi ahtaa 8)
Taitaa ahdin koneesta olla kyse.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Joulukuu 9. 0:31:09 2009

Ai niimpäs olikin, ei millään muista mikä auto kelläkin on :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Ke Joulukuu 9. 18:44:33 2009

Aivan, mietin tota yksiköllä jyrsimistäkin ja täytyneen varmaan se tehdäkkin vielä, koska ainevahvuuttahan noissa on kun turbo mäntä kyseessä. Jos muotoilis upotuksen tasaisesti ja laskeskelin että kyseisen toimenpieen jälkeen puristukset olisi mennyt vasta 8.7:1 tienoille, että ei haittaisi vielä mitään. En vielä tänään kerennyt mittailemaan tapin epäkeskeisyyttä. :S Osaisko muutes kukaan sanoo mistä vois saada jotai ARP pultteja tohon dokkiin, alakertahan on sama kuin rs2000 et kait siihen jotain vois löytyä? ja mitenkähän liene noi vakio kannenpultit? Sitten viel, et onko kellään mittoja kokoonpuristuneesta dokin vakiokansipahvista, tai sit siitä 3kerros metallisesta? kiitos! :green:

Niin muutes jos ois clubilaisia kuopion seudulta joka vois hioa kampiakselin kaulat n. 0.1mm pitäs ottaa veivien kauloista ja runkolaakerikauloista ehkä kiillotus, tai sitten ekaan ali/ylikokoon hiominen..

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!

Viesti Kirjoittaja koskar » To Joulukuu 10. 15:04:47 2009

Jonttu88 kirjoitti:Osaisko muutes kukaan sanoo mistä vois saada jotai ARP pultteja tohon dokkiin, alakertahan on sama kuin rs2000 et kait siihen jotain vois löytyä? ja mitenkähän liene noi vakio kannenpultit? Sitten viel, et onko kellään mittoja kokoonpuristuneesta dokin vakiokansipahvista, tai sit siitä 3kerros metallisesta? kiitos! :green:
eBayn kautta tilasin jenkeistä omaan vessaan pultit. Kalliit ku perkele, mutta jäi muistaakseni toimitettuna ja tullattunakin alle Burtonin listahinnan. Mitäs vakio kannenpulteissa on ihmettelemistä? Ainakaan parempia/muita ei oo toistaiseksi vastaan tullut? 2.3 metallipahvi oli puristettuna 1,3mm luokkaa, mutta joku muu varmaan osaa kertoa juuri 2.0 pahvin mittoja.
Escort Mk4 "RS2300i"

Vastaa Viestiin