Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Osaako Joku valaista asiaa, esimerkiksi kyseessä nyt tämä minun rojektini ja dokkilaisen palotila. http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/palotila.JPG <- palotila ja mäntä -> http://s382.photobucket.com/albums/oo26 ... CT5769.jpg Et voiko toi mäntä edes toimia tossa, vai aiheuttaako toi epäkeskeinen kuoppa jonkinsorttista harmia, itse kun en tälläisestä tiedä vielä mitään. Asennosta en ole vielä varma, kumminkopäin mäntä nyt sitten tulee vielä koneeseen.
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Varmanahan se jotenkin toimii.
Männän palotila ei näytä olevan läheskään sen muotoinen kuin kannen palotila, se ei nyt itsessään mitään vielä tarkoita. Tuleeko männän palotila tulpan kohdalle, koska siellä ja kannen palotilassa seos ykk kodalla on pakkaantunut. Jos tulppa jää piiloon palotilan sivuun joutuu käyttämään varmana suurempia ennakkoja että palorintama kerkeää edetä oikeassa ajassa koko tilaan. Samalla toki nakutusvaara suurenee. Paljonko puristussuhde olisi tuolla paketilla? Ei oikein mukava paketti tule jos puristus on alle 7 ja joutuu vielä käyttämään isoja ennakkoja. Paljealuettahan tuossa onneksi vielä tulee joka kyllä sekoittaa seosta melko hyvin.
Cossun YB mäntä ja ohc kansi kombinaatioitakin on tehty paljon ja ne toimii, mutta siinä männän palotila on iso ja sytytys tapahtuu aika lailla keskeltä.
Varmuuden tähänkin asiaan saat vain kokeilemalla, ellet omista simulaattoria
Männän palotila ei näytä olevan läheskään sen muotoinen kuin kannen palotila, se ei nyt itsessään mitään vielä tarkoita. Tuleeko männän palotila tulpan kohdalle, koska siellä ja kannen palotilassa seos ykk kodalla on pakkaantunut. Jos tulppa jää piiloon palotilan sivuun joutuu käyttämään varmana suurempia ennakkoja että palorintama kerkeää edetä oikeassa ajassa koko tilaan. Samalla toki nakutusvaara suurenee. Paljonko puristussuhde olisi tuolla paketilla? Ei oikein mukava paketti tule jos puristus on alle 7 ja joutuu vielä käyttämään isoja ennakkoja. Paljealuettahan tuossa onneksi vielä tulee joka kyllä sekoittaa seosta melko hyvin.
Cossun YB mäntä ja ohc kansi kombinaatioitakin on tehty paljon ja ne toimii, mutta siinä männän palotila on iso ja sytytys tapahtuu aika lailla keskeltä.
Varmuuden tähänkin asiaan saat vain kokeilemalla, ellet omista simulaattoria

-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
puristukset on jotain noin 9:1 riippuu nyt siitä kannentiivisteestä. Juteltiin jeddahin kanssa vähän tosta ja ainakin alkuperäisessä vehkeessä mistä noi männät on, venttiilien ja tulpan soiuttuminen osuis aikalailla samalla lailla dokissa kuin pontiacin kannessa, kait ne siis jotenkin toimii 

-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
kiitoksia asiallisesta vastauksesta muutes! 

-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Osuisi aika hyvin kohdalleen jos männän kääntää 180 väärinpäin. Onko tuossa tappi epäkeskosti?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Kysymyshän Jontun kanssa oli, että miten päin tuon männän asentaisi tuonne, monttu imupuolelle vai pakopuolelle. Jotenkin tuli tosiaan mieleen, että imupuolelle sijoitettuna voisi olla hyödyllisempi, silloin tulpan ja imuvenan alle jäisi suurin ilmatilavuus. Hyödyttänee ainakin palamista..? Pakopuolelle sijoitettuna taitaa lisäksi mennä monttu tuon kannen paljealueen kanssa päällekäin, aiheuttaneeko jotain merkillistä tapahtumaa siellä?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Onkos noissa männissä minkälainen ainevahvuus laen alapuolella? Tuli vaan äkkiseltään mieleen, että jos laen alapuoli on suunnilleen samassa tasossa koko matkalta, niin ei ois omasta mielestäni mahdoton ajatus isontaa tuota männän kuoppaa eli lähtis sorvaamaan keskeltä ulkoreunaan päin, jolloin sais männän palotilan muodon yhtenäisemmäksi. Ainakin, jos mäntien oikea sijoitus on kuppi pakopuolelle, niin tuota sorvausta kannattaa ainakin miettiä. Jos meinaa puristukset pudota liiaksi, niin tässä vaiheessa on vielä mahdollista pelata dekkikorkeudella ja kannentiivisteellä niitä takaisin päin.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
...ainahan sen voi ahtaaMikkoT kirjoitti:Jos meinaa puristukset pudota liiaksi, niin...

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Taitaa ahdin koneesta olla kyse.vauhtipete kirjoitti:...ainahan sen voi ahtaaMikkoT kirjoitti:Jos meinaa puristukset pudota liiaksi, niin...
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Ai niimpäs olikin, ei millään muista mikä auto kelläkin on 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
Aivan, mietin tota yksiköllä jyrsimistäkin ja täytyneen varmaan se tehdäkkin vielä, koska ainevahvuuttahan noissa on kun turbo mäntä kyseessä. Jos muotoilis upotuksen tasaisesti ja laskeskelin että kyseisen toimenpieen jälkeen puristukset olisi mennyt vasta 8.7:1 tienoille, että ei haittaisi vielä mitään. En vielä tänään kerennyt mittailemaan tapin epäkeskeisyyttä. :S Osaisko muutes kukaan sanoo mistä vois saada jotai ARP pultteja tohon dokkiin, alakertahan on sama kuin rs2000 et kait siihen jotain vois löytyä? ja mitenkähän liene noi vakio kannenpultit? Sitten viel, et onko kellään mittoja kokoonpuristuneesta dokin vakiokansipahvista, tai sit siitä 3kerros metallisesta? kiitos!
Niin muutes jos ois clubilaisia kuopion seudulta joka vois hioa kampiakselin kaulat n. 0.1mm pitäs ottaa veivien kauloista ja runkolaakerikauloista ehkä kiillotus, tai sitten ekaan ali/ylikokoon hiominen..

Niin muutes jos ois clubilaisia kuopion seudulta joka vois hioa kampiakselin kaulat n. 0.1mm pitäs ottaa veivien kauloista ja runkolaakerikauloista ehkä kiillotus, tai sitten ekaan ali/ylikokoon hiominen..
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Männän lakikuopan ja palotilan keskinen toimivuus?!
eBayn kautta tilasin jenkeistä omaan vessaan pultit. Kalliit ku perkele, mutta jäi muistaakseni toimitettuna ja tullattunakin alle Burtonin listahinnan. Mitäs vakio kannenpulteissa on ihmettelemistä? Ainakaan parempia/muita ei oo toistaiseksi vastaan tullut? 2.3 metallipahvi oli puristettuna 1,3mm luokkaa, mutta joku muu varmaan osaa kertoa juuri 2.0 pahvin mittoja.Jonttu88 kirjoitti:Osaisko muutes kukaan sanoo mistä vois saada jotai ARP pultteja tohon dokkiin, alakertahan on sama kuin rs2000 et kait siihen jotain vois löytyä? ja mitenkähän liene noi vakio kannenpultit? Sitten viel, et onko kellään mittoja kokoonpuristuneesta dokin vakiokansipahvista, tai sit siitä 3kerros metallisesta? kiitos!![]()
Escort Mk4 "RS2300i"