Rautakannet + rosteriventtiilit?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jouni

Rautakannet + rosteriventtiilit?

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Tammikuu 15. 18:42:21 2010

Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?

Näitä ovat tehneet rautakansiin ilman k-lineria tai pronssiohjuria mm. rallivehkeisiin ja hyvin on toimineet yli 9000rpm koneissa. Samoin muutamissa jenkkivehkeissä. Tuntuu vaan löytyvän kahta koulukuntaa niin omakohtaisten kokemusten, kuin teoriankin pohjalta.

Venttiileinä stainless steel Milodonit (varsissa kovakromi) ja kansissa ohjurit vielä sen verran timmit, ettei välysten takia tarvitsisi k-linereita.

Kokemuksia?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

henu

Re: Rautakannet + rosteriventtiilit?

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Tammikuu 15. 19:00:49 2010

jouni kirjoitti:Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?
Mulle on vanhat väkät sanonu et leipos rosteri venat kiinni jos ilman käyttää, käytännön kokemuksia ei oo itellä.

Rahtinalle

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Tammikuu 15. 19:42:57 2010

henu kirjoitti:
jouni kirjoitti:Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?
Mulle on vanhat väkät sanonu et leipos rosteri venat kiinni jos ilman käyttää, käytännön kokemuksia ei oo itellä.
mulle kerrottu samaa

"hei, onks sen verran yhdyssana"

TVR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Tammikuu 15. 21:20:04 2010

Riippuu vähän jos RST venttiilit ovat kromatulla varrella niin toimii kyllä valurauta ohjurilla. Näin esimerkiksi kohler racing ruotsissa aina rakentaa kannet (20v ajalta tehnyt huippumoottoreita ruotsissa).
Mulla on valurauta ohjurit ja RST venat uudessa koneessa.

Aksu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Tammikuu 15. 21:35:17 2010

henu kirjoitti:
Samaa myös täällä suunnalla. Lisättiin viellä et ahdetussa vaikuttaa enemmän kun saattaa ohjuriin nousta bensasumu joka liottaa öljyn ohjurista ja helpottaa narahtamista lisää.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jouni

Viesti Kirjoittaja jouni » La Tammikuu 16. 19:56:59 2010

Mulla on tekeillä vaan tollanen vaikeasti hengittävä alle 9-litrainen low-tech malmikasa :oops: :oops: :oops:

Erityiskiitos TVR:lle vastauksesta! :burn
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

TVR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Tammikuu 16. 21:34:15 2010

jouni kirjoitti:Mulla on tekeillä vaan tollanen vaikeasti hengittävä alle 9-litrainen low-tech malmikasa :oops: :oops: :oops:

Erityiskiitos TVR:lle vastauksesta! :burn
Eipä mitiä, koitetaan jakaa tietoo parhaamme mukaan ettei tartte "pyörää" uusix keksiä, siksihän nää foorumit on että löytyis jotain "tippiä" omiin rojekteihin :green:
Kyllänä ton kokosesta "vaikeasti hengittävästäkin" yllättäviä teho lukemia irtoo :wink:

ylimark

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Tammikuu 17. 2:29:20 2010

TVR kirjoitti: Eipä mitiä, koitetaan jakaa tietoo parhaamme mukaan ettei tartte "pyörää" uusix keksiä, siksihän nää foorumit on että löytyis jotain "tippiä" omiin rojekteihin :green:
Mitenkä toi kuulostaa niiiiiin tutulle ;)
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2

Vastaa Viestiin