Rautakannet + rosteriventtiilit?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Rautakannet + rosteriventtiilit?
Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?
Näitä ovat tehneet rautakansiin ilman k-lineria tai pronssiohjuria mm. rallivehkeisiin ja hyvin on toimineet yli 9000rpm koneissa. Samoin muutamissa jenkkivehkeissä. Tuntuu vaan löytyvän kahta koulukuntaa niin omakohtaisten kokemusten, kuin teoriankin pohjalta.
Venttiileinä stainless steel Milodonit (varsissa kovakromi) ja kansissa ohjurit vielä sen verran timmit, ettei välysten takia tarvitsisi k-linereita.
Kokemuksia?
Näitä ovat tehneet rautakansiin ilman k-lineria tai pronssiohjuria mm. rallivehkeisiin ja hyvin on toimineet yli 9000rpm koneissa. Samoin muutamissa jenkkivehkeissä. Tuntuu vaan löytyvän kahta koulukuntaa niin omakohtaisten kokemusten, kuin teoriankin pohjalta.
Venttiileinä stainless steel Milodonit (varsissa kovakromi) ja kansissa ohjurit vielä sen verran timmit, ettei välysten takia tarvitsisi k-linereita.
Kokemuksia?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
Re: Rautakannet + rosteriventtiilit?
Mulle on vanhat väkät sanonu et leipos rosteri venat kiinni jos ilman käyttää, käytännön kokemuksia ei oo itellä.jouni kirjoitti:Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?
-
mulle kerrottu samaahenu kirjoitti:Mulle on vanhat väkät sanonu et leipos rosteri venat kiinni jos ilman käyttää, käytännön kokemuksia ei oo itellä.jouni kirjoitti:Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viesti:
Riippuu vähän jos RST venttiilit ovat kromatulla varrella niin toimii kyllä valurauta ohjurilla. Näin esimerkiksi kohler racing ruotsissa aina rakentaa kannet (20v ajalta tehnyt huippumoottoreita ruotsissa).
Mulla on valurauta ohjurit ja RST venat uudessa koneessa.
Mulla on valurauta ohjurit ja RST venat uudessa koneessa.
-
- Viesti:
Samaa myös täällä suunnalla. Lisättiin viellä et ahdetussa vaikuttaa enemmän kun saattaa ohjuriin nousta bensasumu joka liottaa öljyn ohjurista ja helpottaa narahtamista lisää.henu kirjoitti:Mulle on vanhat väkät sanonu et leipos rosteri venat kiinni jos ilman käyttää, käytännön kokemuksia ei oo itellä.jouni kirjoitti:Kokemuksia, että tarviiko välttämättä k-linerit tai pronssiohjurit?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Mulla on tekeillä vaan tollanen vaikeasti hengittävä alle 9-litrainen low-tech malmikasa
Erityiskiitos TVR:lle vastauksesta!

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viesti:
Eipä mitiä, koitetaan jakaa tietoo parhaamme mukaan ettei tartte "pyörää" uusix keksiä, siksihän nää foorumit on että löytyis jotain "tippiä" omiin rojekteihinjouni kirjoitti:Mulla on tekeillä vaan tollanen vaikeasti hengittävä alle 9-litrainen low-tech malmikasa![]()
![]()
![]()

Kyllänä ton kokosesta "vaikeasti hengittävästäkin" yllättäviä teho lukemia irtoo

-
Mitenkä toi kuulostaa niiiiiin tutulleTVR kirjoitti: Eipä mitiä, koitetaan jakaa tietoo parhaamme mukaan ettei tartte "pyörää" uusix keksiä, siksihän nää foorumit on että löytyis jotain "tippiä" omiin rojekteihin![]()

Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
Cossu 4x4 x2