Lisävalojen kytkentä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Syyskuu 28. 22:05:10 2011

Mites noi lisäpitkät pitää johdottaa että ne syttyy auton omien pitkien kanssa mutta sit olis vielä kytkin mistä ne saa pois käytöstä kokonaan?
Pitääkö mun vetää se herätepiuha nyt sen nappulan kautta eli auton oma pitkä=>kytkin=>lisävalojen rele?
Ei oo noi sähköhommat oikein mun juttu :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 28. 22:37:12 2011

Akulta päävirta johto sulakkeen kautta normi kytkentäreleen nastaan 30.
Releen nastalta 87 virtajohto lisävaloille.
Releen nasta 85 kytkimen kautta maihin.
Releen nasta 86 auton omaan pitkien johtoon.
Viimeksi muokannut MouTine, To Syyskuu 29. 7:17:38 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja lilaOl » Ke Syyskuu 28. 22:39:01 2011

Yksitapa on omastapitkästä ottaa ohjaus suoraan releelle ja releen maadoitus piuha vetää ohjaamoon kytkimelle ja kytkimeltä runkoon hytinpuolella. silloin ei tarvi kun yks johto vetää hyttiin :wink:

EDIT: hidas
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Syyskuu 29. 2:21:41 2011

Tarviiko tonne jonkun diodin tai jotain kun noi valot ei sammu viiksestä, vai onko noi nyt vaan kytketty ihan päin vittuja :lol: :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 29. 7:16:42 2011

vauhtipete kirjoitti:Tarviiko tonne jonkun diodin tai jotain kun noi valot ei sammu viiksestä, vai onko noi nyt vaan kytketty ihan päin vittuja :lol: :lol:
Ei tarvi diodia. Oot kytkenyt päin vituja.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja pablo » To Syyskuu 29. 15:22:00 2011

Tai rele jumittaa..

EDIT: siis jos kytkin ei ole maan välissä

-Anssi
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 29. 21:19:00 2011

Lainaan vähän topicia, en viiti tän takia uutta tehdä!

Mersussa kun lyhyet sammuu kun kytkee pitkät. Meinaan poistaa umpioiden omat pitkät käytöstä kun on nuo lisävalot xenoneilla keulilla. Haluisin nyt niin että lyhyet ei sammu (jotka nekin xenonit) niin mitenkä tuo on paras toteuttaa? En kuitenkaan halua lisävaloja erillisen napin taakse, vaan toimimaan ihan viiksestä normaalisti.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 29. 22:05:48 2011

Sultzi kirjoitti:Lainaan vähän topicia, en viiti tän takia uutta tehdä!

Mersussa kun lyhyet sammuu kun kytkee pitkät. Meinaan poistaa umpioiden omat pitkät käytöstä kun on nuo lisävalot xenoneilla keulilla. Haluisin nyt niin että lyhyet ei sammu (jotka nekin xenonit) niin mitenkä tuo on paras toteuttaa? En kuitenkaan halua lisävaloja erillisen napin taakse, vaan toimimaan ihan viiksestä normaalisti.
Mustangissa aikoinaan sama tilanne, kun tein ne projktorivalot. Ratkaisu on tuoda viikseltä / kytkimeltä suoraan uusi johto, josta ei jännite katkea kun vetää pitkät päälle.

Voi sen teoriassa myös toteuttaa erillisellä releellä umpion takana mutta mielestäni koo'oo kytkentä on epäammattimainen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Syyskuu 29. 22:10:37 2011

Sultzi kirjoitti:Lainaan vähän topicia, en viiti tän takia uutta tehdä!

Mersussa kun lyhyet sammuu kun kytkee pitkät. Meinaan poistaa umpioiden omat pitkät käytöstä kun on nuo lisävalot xenoneilla keulilla. Haluisin nyt niin että lyhyet ei sammu (jotka nekin xenonit) niin mitenkä tuo on paras toteuttaa? En kuitenkaan halua lisävaloja erillisen napin taakse, vaan toimimaan ihan viiksestä normaalisti.
Ehkä offia, mutta ainakin VAG autoissa kun vaihdetaan H4 -> H1 tai H7 umpioihin pistetään releestä jotkut navat vaan yhteen.

Sitä en tiedä saako muissa autoissa, enkä tiedä auttaako mitään tämän kertominen... :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Syyskuu 29. 22:41:39 2011

MouTine kirjoitti:Akulta päävirta johto sulakkeen kautta normi kytkentäreleen nastaan 30.
Releen nastalta 87 virtajohto lisävaloille.
Releen nasta 85 kytkimen kautta maihin.
Releen nasta 86 auton omaan pitkien johtoon.
Piuhat on just noin ja rele naksuu kun napista laittaa on/off mut silti vaan palaa aina kun napista on virrat päällä, viiksi kytkee vaan auton omat pitkät.
What the shit is going on? :lol: :lol: :lol:
E: lisävalot sammuu kyllä kun auton oman valokytkimen kääntää nollaan tai parkki asentoon.
Voiko toi valoautomatiikka sotkea jollain kierolla tavalla ton?
Ja heräte on siis auton omasta erillisestä lisäpitkästä että pitäs ainakin olla oikea piuha herätteelle :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja dexta » To Syyskuu 29. 23:04:51 2011

Olisko tuo mahollista et on miinusohjattu nuo orkinaalivalot?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lisävalojen kytkentä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Syyskuu 29. 23:33:43 2011

dexta kirjoitti:Olisko tuo mahollista et on miinusohjattu nuo orkinaalivalot?
E: Olihan ne, otin releen ohjauksen lampun molemmista piuhoista ja nyt pelaa :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin