sumppu ongelma (otsikko muutettu)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
sumppu ongelma (otsikko muutettu)
Kuivasumpun tiedän ja ymmärrän, mutta miten se eroaa mm.prätkien ulkoisella öljysäiliöllä varustettuun? Niissäkin on imu- ja painepumppu. Monesti on sanottu että se on märkäsumppu ja mm.porchen systeemi on sama. Viisaammat korjatkoon.
Asiaan, helpottaisi yhtä projektia kun sais öljy säiliön lokarin sisään, kuivasumppu ei kuulemma toimisi näin, sano myyjä.
Autosta tulee katu auto 5 henkilölle, enkä meinaa vetää öljyputkia ohjaamon läpi.
Asiaan, helpottaisi yhtä projektia kun sais öljy säiliön lokarin sisään, kuivasumppu ei kuulemma toimisi näin, sano myyjä.
Autosta tulee katu auto 5 henkilölle, enkä meinaa vetää öljyputkia ohjaamon läpi.
Viimeksi muokannut wex4, To Helmikuu 16. 18:40:12 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: ns. Märkäsumppu systeemi?
Kyllä se on kuivasumppu myös moottoripyörissä, jos on erillisessä säiliössä moottoriöljy.
Märkäsumpussa öljyä varastoidaan öljypohjassa.
Märkäsumpussa öljyä varastoidaan öljypohjassa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Re: ns. Märkäsumppu systeemi?
Eikös TVR:n escossakin ole öljysäiliö lokasuojassa...?
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ns. Märkäsumppu systeemi?
tuosta TVR rojekti sivulle
http://www.tvracing.net/?Kilpurin_tekniikka::Moottori
oisko siellä reilu tonni + kieppeillä hilppeineen riippuen paljonko tekee itse vai ostaako säiliöistä lähtien
http://www.tvracing.net/?Kilpurin_tekniikka::Moottori
oisko siellä reilu tonni + kieppeillä hilppeineen riippuen paljonko tekee itse vai ostaako säiliöistä lähtien
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Re: ns. Märkäsumppu systeemi?
tuota tarkoitin, mutta auton mittojen mukaan tehdyllä säiliöllä.
Täytyy kysellä joltain toiselta myyjältä,saatoihan hän sekoittaa asiat. On kuulemma ollut joku vanha mopo jossa öljyt "valu" ulkoiseen säilöön,josta pumppu imi, paine ongelmia oli yleisesti.
Täytyy kysellä joltain toiselta myyjältä,saatoihan hän sekoittaa asiat. On kuulemma ollut joku vanha mopo jossa öljyt "valu" ulkoiseen säilöön,josta pumppu imi, paine ongelmia oli yleisesti.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: ns. Märkäsumppu systeemi?
Se sumppu (sump) tarkoittaa öljypohjaa, jos se on märkä niin öljyt on siellä öljypohjassa jne.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Re: sumppu ongelma (otsikko muutettu)
vaihdoin otsikon koska ei palvellut tarkoitusta.
Olin ostamassa kuivasumppu sydeemiä, mut myyjä rupes sekoilee ettei toimisi, sen enempää selittelemättä ja hän sen märkäsumppu nimen heitti, eli unohdetaan se nimi.
Suunnittelin vastaavaa kuin tvr:n autossa, joko muokatulla tai itse tehdyllä säiliöllä.
Onko väliä säiliön pohjan ja pumpun koron kanssa, säiliö ylempänä vai valuuko öljy moottoriin.
Mitä muuta pitäis ottaa huomioon?
Olin ostamassa kuivasumppu sydeemiä, mut myyjä rupes sekoilee ettei toimisi, sen enempää selittelemättä ja hän sen märkäsumppu nimen heitti, eli unohdetaan se nimi.
Suunnittelin vastaavaa kuin tvr:n autossa, joko muokatulla tai itse tehdyllä säiliöllä.
Onko väliä säiliön pohjan ja pumpun koron kanssa, säiliö ylempänä vai valuuko öljy moottoriin.
Mitä muuta pitäis ottaa huomioon?
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...