sumppu ongelma (otsikko muutettu)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

sumppu ongelma (otsikko muutettu)

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Helmikuu 7. 21:32:44 2012

Kuivasumpun tiedän ja ymmärrän, mutta miten se eroaa mm.prätkien ulkoisella öljysäiliöllä varustettuun? Niissäkin on imu- ja painepumppu. Monesti on sanottu että se on märkäsumppu ja mm.porchen systeemi on sama. Viisaammat korjatkoon.
Asiaan, helpottaisi yhtä projektia kun sais öljy säiliön lokarin sisään, kuivasumppu ei kuulemma toimisi näin, sano myyjä.
Autosta tulee katu auto 5 henkilölle, enkä meinaa vetää öljyputkia ohjaamon läpi.
Viimeksi muokannut wex4, To Helmikuu 16. 18:40:12 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: ns. Märkäsumppu systeemi?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 7. 21:50:49 2012

Kyllä se on kuivasumppu myös moottoripyörissä, jos on erillisessä säiliössä moottoriöljy.
Märkäsumpussa öljyä varastoidaan öljypohjassa.
Jäsen #606

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: ns. Märkäsumppu systeemi?

Viesti Kirjoittaja RS270 » To Helmikuu 9. 18:40:14 2012

Eikös TVR:n escossakin ole öljysäiliö lokasuojassa...?
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ns. Märkäsumppu systeemi?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Helmikuu 10. 19:39:53 2012

tuosta TVR rojekti sivulle

http://www.tvracing.net/?Kilpurin_tekniikka::Moottori

oisko siellä reilu tonni + kieppeillä hilppeineen riippuen paljonko tekee itse vai ostaako säiliöistä lähtien
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: ns. Märkäsumppu systeemi?

Viesti Kirjoittaja wex4 » La Helmikuu 11. 20:11:32 2012

tuota tarkoitin, mutta auton mittojen mukaan tehdyllä säiliöllä.
Täytyy kysellä joltain toiselta myyjältä,saatoihan hän sekoittaa asiat. On kuulemma ollut joku vanha mopo jossa öljyt "valu" ulkoiseen säilöön,josta pumppu imi, paine ongelmia oli yleisesti.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: ns. Märkäsumppu systeemi?

Viesti Kirjoittaja jat-79 » To Helmikuu 16. 11:57:15 2012

Se sumppu (sump) tarkoittaa öljypohjaa, jos se on märkä niin öljyt on siellä öljypohjassa jne.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: sumppu ongelma (otsikko muutettu)

Viesti Kirjoittaja wex4 » To Helmikuu 16. 18:52:15 2012

vaihdoin otsikon koska ei palvellut tarkoitusta.
Olin ostamassa kuivasumppu sydeemiä, mut myyjä rupes sekoilee ettei toimisi, sen enempää selittelemättä ja hän sen märkäsumppu nimen heitti, eli unohdetaan se nimi.
Suunnittelin vastaavaa kuin tvr:n autossa, joko muokatulla tai itse tehdyllä säiliöllä.
Onko väliä säiliön pohjan ja pumpun koron kanssa, säiliö ylempänä vai valuuko öljy moottoriin.
Mitä muuta pitäis ottaa huomioon?
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Vastaa Viestiin