Kokemuksia Pulstarista?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012
Kokemuksia Pulstarista?
Eli onko kellään kokemusta noista Pulstar "tulpista". Uusimmassa Spinnerissä oli "mainos" ja ainaki teoriatasolla vois olla ihan päteviä... Nuo tehonlisäys yms höpötykset voi tietenki jättää omaan arvoonsa. Ajattelin että omassa old school kaasariturbossa vois olla lisäkipinän tarvetta kun seokset on turvallisuus syistä vähän paksulla ja välillä meinaa hiukan röpötellä.
Escort MK1
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Kokemuksia Pulstarista?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: Kokemuksia Pulstarista?
So? Mitäs noi kuvat sit kertoo?vauhtipete kirjoitti:Tollanen kuva tuli heti vastaan googlessa![]()
http://forum.mazda6club.com/attachments ... mg1494.jpg
Spinnerin mainoksesta itekkin tuon bongasin..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Kokemuksia Pulstarista?
Eriste tekee suhteelisen pahaa jälkeä sylinterissä jos se sinne päättyy 

-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012
Re: Kokemuksia Pulstarista?
Ei ollu kovinkaa ylistäviä kommentteja tosiaan tuolla mazda foorumilla mistä tuo kuvaki oli. Tosin hajoileehan niitä normi tulppiaki sillontällön. Pitää odotella ja metsästellä lisää kokemuksia ennenku uskaltaa omaan laittaa. Tuota miljoonan watin kipinätehoa kyllä hiukan epäilen minkä valmistaja lupaa. Mikään sähkömies en ole mutta näin maalaisen korvaan kuulostaa siltä että miljoonan watin kipinällä auton pitäs käydä ilman bensaa pelkällä kipinän voimalla 

Escort MK1
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: Kokemuksia Pulstarista?
Niin, pitäs olla palsmapurkaus normi kipinän sijaan..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kokemuksia Pulstarista?
Ei se tulppa itsessään sitä kipinän tehoa lisää, vaan siitä se on lähinnä kiinni paljonko energiaa puolaan on ladattu ja paljonko sieltä saa siitä ladatusta energiasta ulos. Noissa pulstar tulpissa on sisällä kondensaattori, mihin puolan energiaa varataan ja saadaan kipinään lisää watteja, kun kipinä sitten syttyy. Näyttää ilmeisen hyvältä paperilla, mutta kipinän kestoaika lyhenee ja siitä on käsittääkseni vähintään yhtä paljon haittaa kun mitä sen hetkellisen kipinän isosta wattimäärästä on hyötyä. Jonkunlainen rinnakkaisresonanssipiirihän siitä syntyy, kun tulpan rinnalle laitetaan kondensaattori, mutta niinkun kaikissa muissakin liian hyvissä keksinnöissä yleensä on vikana, niin olisi ne käytössä jo tuotantoautoissa, jos niistä joku todellinen hyöty olisi. Kipinä kyllä kuullostaa "vihasemmalta" mutta energiaa se ei seokseen luovuta sen enempää mitä ilman kondensaattoria. Mainostetaanhan noissa että kipinän kestoaika ei lyhene, mutta sen on pakko lyhentyä tai muuten on keksitty ikiliikkuja.
Ideahan noissa pikkukärkisissä tulpissa (iridium ja tämä) on yleensä siinä, että ohuella kärjellä saa kipinän paremmin esille, kun verrataan normaalitulppien isoihin elektrodeihin, missä elektrodit peittää kipinän alta ja päältä. Syttyvää seosta on siis kipinän ulottuvilla vähän paremmin, kun elektrodit on ohuet ja sitä kautta saadaan parempi syttyminen ja käynti. Materiaalit ei vaan oikein tahdo kestää noita olosuhteita, niin käy niinkun noissa kuvissa.
Älkää lukeko tätä minään faktana, vaan tää on lähinnä tämmöstä ääneen räknäilyä...
Ideahan noissa pikkukärkisissä tulpissa (iridium ja tämä) on yleensä siinä, että ohuella kärjellä saa kipinän paremmin esille, kun verrataan normaalitulppien isoihin elektrodeihin, missä elektrodit peittää kipinän alta ja päältä. Syttyvää seosta on siis kipinän ulottuvilla vähän paremmin, kun elektrodit on ohuet ja sitä kautta saadaan parempi syttyminen ja käynti. Materiaalit ei vaan oikein tahdo kestää noita olosuhteita, niin käy niinkun noissa kuvissa.
Älkää lukeko tätä minään faktana, vaan tää on lähinnä tämmöstä ääneen räknäilyä...
Jäsen #606