Kokemuksia Pulstarista?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Viljoman
Viestit: 71
Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012

Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja Viljoman » Su Kesäkuu 9. 22:18:25 2013

Eli onko kellään kokemusta noista Pulstar "tulpista". Uusimmassa Spinnerissä oli "mainos" ja ainaki teoriatasolla vois olla ihan päteviä... Nuo tehonlisäys yms höpötykset voi tietenki jättää omaan arvoonsa. Ajattelin että omassa old school kaasariturbossa vois olla lisäkipinän tarvetta kun seokset on turvallisuus syistä vähän paksulla ja välillä meinaa hiukan röpötellä.
Escort MK1

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Kesäkuu 15. 12:07:09 2013

Tollanen kuva tuli heti vastaan googlessa :lol:
http://forum.mazda6club.com/attachments ... mg1494.jpg
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Kesäkuu 16. 11:15:42 2013

vauhtipete kirjoitti:Tollanen kuva tuli heti vastaan googlessa :lol:
http://forum.mazda6club.com/attachments ... mg1494.jpg
So? Mitäs noi kuvat sit kertoo?

Spinnerin mainoksesta itekkin tuon bongasin..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Su Kesäkuu 16. 14:30:48 2013

Eriste tekee suhteelisen pahaa jälkeä sylinterissä jos se sinne päättyy :wink:
#295

Rstf
Xr2i

Viljoman
Viestit: 71
Liittynyt: Su Huhtikuu 29. 12:16:26 2012

Re: Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja Viljoman » Su Kesäkuu 16. 16:33:09 2013

Ei ollu kovinkaa ylistäviä kommentteja tosiaan tuolla mazda foorumilla mistä tuo kuvaki oli. Tosin hajoileehan niitä normi tulppiaki sillontällön. Pitää odotella ja metsästellä lisää kokemuksia ennenku uskaltaa omaan laittaa. Tuota miljoonan watin kipinätehoa kyllä hiukan epäilen minkä valmistaja lupaa. Mikään sähkömies en ole mutta näin maalaisen korvaan kuulostaa siltä että miljoonan watin kipinällä auton pitäs käydä ilman bensaa pelkällä kipinän voimalla :lol:
Escort MK1

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Kesäkuu 16. 16:36:49 2013

Niin, pitäs olla palsmapurkaus normi kipinän sijaan..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kokemuksia Pulstarista?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Kesäkuu 16. 23:14:28 2013

Ei se tulppa itsessään sitä kipinän tehoa lisää, vaan siitä se on lähinnä kiinni paljonko energiaa puolaan on ladattu ja paljonko sieltä saa siitä ladatusta energiasta ulos. Noissa pulstar tulpissa on sisällä kondensaattori, mihin puolan energiaa varataan ja saadaan kipinään lisää watteja, kun kipinä sitten syttyy. Näyttää ilmeisen hyvältä paperilla, mutta kipinän kestoaika lyhenee ja siitä on käsittääkseni vähintään yhtä paljon haittaa kun mitä sen hetkellisen kipinän isosta wattimäärästä on hyötyä. Jonkunlainen rinnakkaisresonanssipiirihän siitä syntyy, kun tulpan rinnalle laitetaan kondensaattori, mutta niinkun kaikissa muissakin liian hyvissä keksinnöissä yleensä on vikana, niin olisi ne käytössä jo tuotantoautoissa, jos niistä joku todellinen hyöty olisi. Kipinä kyllä kuullostaa "vihasemmalta" mutta energiaa se ei seokseen luovuta sen enempää mitä ilman kondensaattoria. Mainostetaanhan noissa että kipinän kestoaika ei lyhene, mutta sen on pakko lyhentyä tai muuten on keksitty ikiliikkuja.

Ideahan noissa pikkukärkisissä tulpissa (iridium ja tämä) on yleensä siinä, että ohuella kärjellä saa kipinän paremmin esille, kun verrataan normaalitulppien isoihin elektrodeihin, missä elektrodit peittää kipinän alta ja päältä. Syttyvää seosta on siis kipinän ulottuvilla vähän paremmin, kun elektrodit on ohuet ja sitä kautta saadaan parempi syttyminen ja käynti. Materiaalit ei vaan oikein tahdo kestää noita olosuhteita, niin käy niinkun noissa kuvissa.


Älkää lukeko tätä minään faktana, vaan tää on lähinnä tämmöstä ääneen räknäilyä...
Jäsen #606

Vastaa Viestiin