Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Onko kukaan rakennellut kirrostenrajoittajaa autoonsa ?
Lähinnä kiinnostais sellaisen kytkentäkaavio jolla voisi vaikkapa napilla rajoittaa kierroksia lähdöissä.
Pistäkää ideoitanne tänne sellaisen toteuttamiseks.
Lähinnä kiinnostais sellaisen kytkentäkaavio jolla voisi vaikkapa napilla rajoittaa kierroksia lähdöissä.
Pistäkää ideoitanne tänne sellaisen toteuttamiseks.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Ylläpitäjä
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Jos kärjellinen sytkä nii kärkiväli liian suureks, ei ainakaan kierrä liikaa
<br>no okei, ei ehkä paras vaihtoehto

-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Puolen minuutin pohdiskelu tuotti seuraavanlaisen idean:<br>Rakenna vaihtovalo ja säädä se niihin kierroksiin jossa haluat kierroksia rajoittaa siitä sitten ylimääräinen ohjaus, joka katkasee sytkän.<br><br>Tommonen tuli mieleen.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Ylläpitäjä
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Se kun ei sais sitä sytkää kokonaan katkastaa vaan pätkiä.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=Ilkka H link=board=2;threadid=16658;start=0#125000 date=1068663841]<br>Onko kukaan rakennellut kirrostenrajoittajaa autoonsa ?<br>Lähinnä kiinnostais sellaisen kytkentäkaavio jolla voisi vaikkapa napilla rajoittaa kierroksia lähdöissä. <br>Pistäkää ideoitanne tänne sellaisen toteuttamiseks.<br>[/quote]Eikös Cranella ole myytävänä tollaset sytkävehkeet, missä on lähtörajoitin? Eikä tainnu olla hirmu kalliskaan, minun mielestä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16658;start=0#125199 date=1068718237]<br>Se kun ei sais sitä sytkää kokonaan katkastaa vaan pätkiä.<br>[/quote]<br>Eihän se taida kokonaan sitä katkaasta. Riippuu miten sen tekee.<br>Eikös homma toimis aika hyvin jos aatellaan et rajoitus olis säädetty vaik 4000 rpm, kun kierrokset nousee tohon arvoon niin sytky katkee ja kierrokset putoo. <br>Sit kun kierrokset on pudonnu alle asetetun rajan niin sytkä palaa toimintaan.. <br><br>Toivottavasti joku ymmärsi tosta kirjotuksesta mitä ajoin takaa.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Käsittääkseni rajoitin toimii siten, että jättää kipinöitä väliin? Esim. joka kolmannen tai neljännen, ja toimii aika pehmeesti. Omassa DTA:ssa boksi taitaa säätää vielä ennakkoakin? En oo vielä hirveesti tutustunut laitteeseen, koska vielä menee tovi ennenkun päästään tekemään johtosarjoja ja asentamaan paikalleen!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Ylläpitäjä
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=Terppal link=board=2;threadid=16658;start=0#125216 date=1068719486]<br>[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16658;start=0#125199 date=1068718237]<br>Se kun ei sais sitä sytkää kokonaan katkastaa vaan pätkiä.<br>[/quote]<br>Eihän se taida kokonaan sitä katkaasta. Riippuu miten sen tekee.<br>Eikös homma toimis aika hyvin jos aatellaan et rajoitus olis säädetty vaik 4000 rpm, kun kierrokset nousee tohon arvoon niin sytky katkee ja kierrokset putoo. <br>Sit kun kierrokset on pudonnu alle asetetun rajan niin sytkä palaa toimintaan.. <br><br>Toivottavasti joku ymmärsi tosta kirjotuksesta mitä ajoin takaa.<br>[/quote]<br><br>Ilkka tarkoitti lähtökierrosten rajotinta. Kuinka nopsaan toimii esim vaihtovalo tuossa tilanteessa sillä se sytkä ei kovin pitkäksi aikaa saa katketa.<br>Mulla ois tossa ylimääränen monster vaihtovalo jossa kiteellä hoidetaan se valon syttyminen määrätyissä rundeissa. Sillä vois testailla vähä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Mulla on tuo täyskaasu vaihto laite siihen lisäämällä ylimääräisen kytkimen niin siitä saa lähtökierros rajoittajan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Eipä sen pitäisi kovin kauaa olla ilman sytkää.<br>Lähes välittömästihän se nostaa kiekat takas sinne.<br>En ole testannut kyseistä ideaa mutta mielenkiinnosta voisi kokeilla et kuinka se pelittäis käytännös.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Ylläpitäjä
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Mietin vaan sitä että kuin kauan se sytkä on poikki tolla vaihtovalolla. Kaikki sen tietää mitä tapahtuu kun se on poikki just sillon kun se kykä pitää nostaa.<br>Kehittelyn arvoinen idea kyllä jota pitää testaa kun toi ylimääränen vaihtovalo on.<br>Mulla kyllä on toi fireball (kiitos Slei tilitän taas het...)johon saa optiona tuon lähtökierrosrajoittimen.
-
- Ylläpitäjä
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br>
-
- Viestit: 442
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 19:07:06 2001
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br><br> 

-
- Ylläpitäjä
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br><br>Selvää ku pläkki 

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br>Saiskos tuon asennusvalmiina kytkentä ohjeiden kanssa. ::)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
Speed Shift toimii mukavasti myös lähdössä. Kytkin pohjassa max ahdot 1.5 ;D.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen
[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br><br>siis hä. toihan oli heppoa kun sen osasi. mä kyllä en tajunnut ton sytkä sanan jälkeen enään mitään. 

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.