Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Marraskuu 12. 21:04:01 2003

Onko kukaan rakennellut kirrostenrajoittajaa autoonsa ?
Lähinnä kiinnostais sellaisen kytkentäkaavio jolla voisi vaikkapa napilla rajoittaa kierroksia lähdöissä.
Pistäkää ideoitanne tänne sellaisen toteuttamiseks.
#6
Escort -75

roadrunner
Ylläpitäjä

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ke Marraskuu 12. 23:17:03 2003

Jos kärjellinen sytkä nii kärkiväli liian suureks, ei ainakaan kierrä liikaa :D<br>no okei, ei ehkä paras vaihtoehto

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Marraskuu 13. 12:04:26 2003

Puolen minuutin pohdiskelu tuotti seuraavanlaisen idean:<br>Rakenna vaihtovalo ja säädä se niihin kierroksiin jossa haluat kierroksia rajoittaa siitä sitten ylimääräinen ohjaus, joka katkasee sytkän.<br><br>Tommonen tuli mieleen.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Marraskuu 13. 12:10:37 2003

Se kun ei sais sitä sytkää kokonaan katkastaa vaan pätkiä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja paperman » To Marraskuu 13. 12:17:37 2003

[quote author=Ilkka H link=board=2;threadid=16658;start=0#125000 date=1068663841]<br>Onko kukaan rakennellut kirrostenrajoittajaa autoonsa ?<br>Lähinnä kiinnostais sellaisen kytkentäkaavio jolla voisi vaikkapa napilla rajoittaa kierroksia lähdöissä. <br>Pistäkää ideoitanne tänne sellaisen toteuttamiseks.<br>[/quote]Eikös Cranella ole myytävänä tollaset sytkävehkeet, missä on lähtörajoitin? Eikä tainnu olla hirmu kalliskaan, minun mielestä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Marraskuu 13. 12:31:26 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16658;start=0#125199 date=1068718237]<br>Se kun ei sais sitä sytkää kokonaan katkastaa vaan pätkiä.<br>[/quote]<br>Eihän se taida kokonaan sitä katkaasta. Riippuu miten sen tekee.<br>Eikös homma toimis aika hyvin jos aatellaan et rajoitus olis säädetty vaik 4000 rpm, kun kierrokset nousee tohon arvoon niin sytky katkee ja kierrokset putoo. <br>Sit kun kierrokset on pudonnu alle asetetun rajan niin sytkä palaa toimintaan.. <br><br>Toivottavasti joku ymmärsi tosta kirjotuksesta mitä ajoin takaa.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja paperman » To Marraskuu 13. 12:41:02 2003

Käsittääkseni rajoitin toimii siten, että jättää kipinöitä väliin? Esim. joka kolmannen tai neljännen, ja toimii aika pehmeesti. Omassa DTA:ssa boksi taitaa säätää vielä ennakkoakin? En oo vielä hirveesti tutustunut laitteeseen, koska vielä menee tovi ennenkun päästään tekemään johtosarjoja ja asentamaan paikalleen!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Marraskuu 13. 13:04:32 2003

[quote author=Terppal link=board=2;threadid=16658;start=0#125216 date=1068719486]<br>[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16658;start=0#125199 date=1068718237]<br>Se kun ei sais sitä sytkää kokonaan katkastaa vaan pätkiä.<br>[/quote]<br>Eihän se taida kokonaan sitä katkaasta. Riippuu miten sen tekee.<br>Eikös homma toimis aika hyvin jos aatellaan et rajoitus olis säädetty vaik 4000 rpm, kun kierrokset nousee tohon arvoon niin sytky katkee ja kierrokset putoo. <br>Sit kun kierrokset on pudonnu alle asetetun rajan niin sytkä palaa toimintaan.. <br><br>Toivottavasti joku ymmärsi tosta kirjotuksesta mitä ajoin takaa.<br>[/quote]<br><br>Ilkka tarkoitti lähtökierrosten rajotinta. Kuinka nopsaan toimii esim vaihtovalo tuossa tilanteessa sillä se sytkä ei kovin pitkäksi aikaa saa katketa.<br>Mulla ois tossa ylimääränen monster vaihtovalo jossa kiteellä hoidetaan se valon syttyminen määrätyissä rundeissa. Sillä vois testailla vähä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 13. 13:57:51 2003

Mulla on tuo täyskaasu vaihto laite siihen lisäämällä ylimääräisen kytkimen niin siitä saa lähtökierros rajoittajan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Marraskuu 13. 15:01:30 2003

Eipä sen pitäisi kovin kauaa olla ilman sytkää.<br>Lähes välittömästihän se nostaa kiekat takas sinne.<br>En ole testannut kyseistä ideaa mutta mielenkiinnosta voisi kokeilla et kuinka se pelittäis käytännös.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Marraskuu 13. 16:28:29 2003

Mietin vaan sitä että kuin kauan se sytkä on poikki tolla vaihtovalolla. Kaikki sen tietää mitä tapahtuu kun se on poikki just sillon kun se kykä pitää nostaa.<br>Kehittelyn arvoinen idea kyllä jota pitää testaa kun toi ylimääränen vaihtovalo on.<br>Mulla kyllä on toi fireball (kiitos Slei tilitän taas het...)johon saa optiona tuon lähtökierrosrajoittimen.

jive
Ylläpitäjä

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja jive » La Marraskuu 15. 14:50:58 2003

sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br>

Pee
Viestit: 442
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 19:07:06 2001

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Pee » La Marraskuu 15. 15:05:20 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br><br> :)

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Marraskuu 15. 16:23:29 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br><br>Selvää ku pläkki :)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Marraskuu 16. 14:20:22 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br>Saiskos tuon asennusvalmiina kytkentä ohjeiden kanssa. ::)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Marraskuu 16. 14:57:23 2003

Speed Shift toimii mukavasti myös lähdössä. Kytkin pohjassa max ahdot 1.5 ;D.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Kierrostenrajoittajan rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 16. 22:19:47 2003

[quote author=jive link=board=2;threadid=16658;start=0#125794 date=1068900658]<br>sytkään anturivahvistin ja perään analogiaintegraattori ja yksinkertainen dual-slope 1bit A/D. Anturivahvistimen säädöllä kierrokset kohdalleen ja ulostulo ajamaan laskuri, joka pätkii vuorotellen kipinän joka pytyltä.<br><br>[/quote]<br><br>siis hä. toihan oli heppoa kun sen osasi. mä kyllä en tajunnut ton sytkä sanan jälkeen enään mitään. ;)
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin