Sierrassa paleltuu?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Sierrassa paleltuu?
Tuossa joulun pyhinä vaihdoin termarin. Ei sanottavaa vaikutusta. Vaihdoinpa sitten vielä lämppärin kennonkin. Sillä nyt oli jonkunlainen vaikutus, mutta vieläkään ei tule tarpeeksi lämpöä. Mitähän sitä seuraavaksi keksisi?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Tuntuisi vaan kummalta viritellä jotain pahveja, kun aikaisemmissa voortsoneissa (4sierraa, P100, mk4 esco ja mk2 orion) ennen tuotta farkkua tarvinnut pahvien kanssa pelata.
Minkähän värinen lämppärin anturi muuten pitäsi olla -88 sierrassa Kun vaihdoin mittariston kiekkakellolla olevaan. (siis mittaristo on -88:sta)
Nykyinen anturi näytää kaiken lisäksi olevan tarvike, kun on normaalilla litteällä abikolla ja Ford-liitin on runnottu siihen väkisin.
Eli lämpömittariinkaan en täysin luota.
Minkähän värinen lämppärin anturi muuten pitäsi olla -88 sierrassa Kun vaihdoin mittariston kiekkakellolla olevaan. (siis mittaristo on -88:sta)
Nykyinen anturi näytää kaiken lisäksi olevan tarvike, kun on normaalilla litteällä abikolla ja Ford-liitin on runnottu siihen väkisin.
Eli lämpömittariinkaan en täysin luota.
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Mullon visko joka on suhteellisen uusi (2 vuotta vanha), mutta hieman jumissa, silti lämpöä riittää ja reilusti vaikka mittari olisi vain vartin verran noussu. Toisaalta vastapainona on kyllä pienempi syylari (escort xr3).samiharju kirjoitti:onkos tuossa sähkö vai visko flekti? visko jos on jumissa (=hurisee) jäähdyttää se liikaa.
Kato että se termari varmasti toimii oikein ja ettei ole ilmataskuja missään pyörimässä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Ilmausta varten vai? Kyllä niissä yleensä on kaikki tarvittavat reiät valmiina... Pääasia et asentaa oikein ja huolehtii ilmauksesta. Noi termarit kannattaa "keittää" ennen asennusta, niin näkee et ne aukee suurinpiirtein oikeessa lämpötilassa.samiharju kirjoitti:kai muistit porata siihen uuteen termariin 1mm terällä reiän? muuten voi olla ettei toimi kunnolla.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
tulee kennon ala laitaan ja lähtee ylhäältä takas moottoriin.Stefa kirjoitti:Onhan sisälämppärin kennon letkut oikein päin? usko tai älä... vaikutusta on
olihan kenno uusi eikä vain ehjä (ei vuoda)
kennon sisällä on spiraalit jotka jarruttavat veden vistausta sopivasti jolloin vesi kerkiää luvuttamaan lämmön ilmavirtaan..
onhan kojelaudan tunnelit kunnossa ettei lämpö karkaa mittariston sisälle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Eli letkut ovat nyt niin, että vesipumpulta tuleva on ylemmässä ja alemmasta lähtee letku imusarjaan. Sen kumisen tiivisteen uusin samalla kun uusin termostaatinkin. kotelossa ei hapettumia. Mitään reikiä en poraillut.
Kennoa vaihtaessa tarkistin kaikki lämppärin putket ja ovat ok ja on kunnolla kiinni -> ei pohise kojelaudan sisään. Kenno ei ollut uusi vaan peräisin varaosa-autosta, jossa ei ole tarvinnut palella.
Kaiken pitäisi siis kaiken järjen mukaan olla ok (ellei ne letkut sitten ole väärinpäin), mutta lämpöä vaan ei tule tarpeeksi.
Kohta varmaan täytyy epäillä uutta termaria vialliseksi?
Kennoa vaihtaessa tarkistin kaikki lämppärin putket ja ovat ok ja on kunnolla kiinni -> ei pohise kojelaudan sisään. Kenno ei ollut uusi vaan peräisin varaosa-autosta, jossa ei ole tarvinnut palella.
Kaiken pitäisi siis kaiken järjen mukaan olla ok (ellei ne letkut sitten ole väärinpäin), mutta lämpöä vaan ei tule tarpeeksi.
Kohta varmaan täytyy epäillä uutta termaria vialliseksi?
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
nyt tulee mutua
eiks pumpulta tuleva letku tulisi mennä kennon alempaan
""""""korjattu se menee ylempään liittimeen tarkistettu kuvasta""""
eiks vesi kierrä just pumpulta ulos ja kannesta takas moottoriin?
korjatkaa jos väärin.
pumppu imee veden kennolta ja kytkentäsi on oikea
kumma homma sun vehje
eiks pumpulta tuleva letku tulisi mennä kennon alempaan
""""""korjattu se menee ylempään liittimeen tarkistettu kuvasta""""
eiks vesi kierrä just pumpulta ulos ja kannesta takas moottoriin?
korjatkaa jos väärin.
pumppu imee veden kennolta ja kytkentäsi on oikea
kumma homma sun vehje
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Itsellänikään ei tarkkaa tietoa siitä ole miten päin nuo letkut loppujen lopuksi tulee olla. Noin ne kuitenkin olivat tuossa yksilössä silloin kun se omistukseeni tuli. Myös haynesin manuaalin huonosta kuvasta saa sen vaikutelman, että se vesipumpulta tuleva letku tulee kennon ylempään.
Jos joku viitsii omasta sierrastaan tarkistaa niin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan
Jos joku viitsii omasta sierrastaan tarkistaa niin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Tuohon letkujen järjestykseen sen verran että ainakin tarvike kennoissa voi järjetys olla eri kuin alkuperäisessä. Mulle vaan kävi niin kun vaihdoin kennon ja laitoin letkut kuten orginaaliin niin ei tullut ilma pois millään sekä "kurlasi" joka kerta kun auton käynnisti. Tietysti se lämmön tuotto oli mitä oli.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Niin ja ennenkaikkea aina ostaa uusina:Zimi Da Guitara kirjoitti:Omassa Sierrassa on myös hieman lämpiämis onkelmia näin talvella. Syy on siinä että sen termarin ohi pääsee hieman vuotamaan nestettä vaikka uusi tiiviste onkin. Kannattaa siis tarkistaa se pitävyys ennenkuin laittaa sen kotelon kiinni.
1. Termarin tiiviste
2. TermariKOTELON tiiviste
3. termari
Kandee myös sitä talvitermarii yrittää...
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Just näin eikä niinkuin mä tein :Newis kirjoitti:Niin ja ennenkaikkea aina ostaa uusina:Zimi Da Guitara kirjoitti:Omassa Sierrassa on myös hieman lämpiämis onkelmia näin talvella. Syy on siinä että sen termarin ohi pääsee hieman vuotamaan nestettä vaikka uusi tiiviste onkin. Kannattaa siis tarkistaa se pitävyys ennenkuin laittaa sen kotelon kiinni.
1. Termarin tiiviste
2. TermariKOTELON tiiviste
3. termari
Kandee myös sitä talvitermarii yrittää...
1. CVH Escortin, (kai) termarin tiiviste, (vaikutti ainakin hieman erilaiselta)
2. Itse tehty termarikotelon tiiviste
3. Vanha termari jostain ties mistä.
Nooh, kyllä siellä ainakin suurin osa nesteistä pysyy lohkossa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo eli yksi mikä hieman huonosti lämmitti oli se että se lämppärin kenno oli tukossa. eli jos olet vaihtanut lämppärin kennon toiseen vanhaan kannattaa kokeilla hapolla aukasta se. eli upotetaan vaan lämppäri happoon. myös jotain muuta soveltuvaa ainetta voi käyttää. rupes toi yks jenkki puskeen aikas iloisesti lämmintä ko. operaation jälkeen.
nimimerkillä, ei tarttenut pitää lämpöjä täysillä enään.
nimimerkillä, ei tarttenut pitää lämpöjä täysillä enään.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 9:13:34 2002
- Paikkakunta: Tampere
No niin.. taas on tutkittu ja hutkittu.
Omassani on moottorin lämmöt normaalit, vesi kiertää kennossa
(ainakin kummatkin letkut on kuumat)
Silti sisälle ei tuu kuumaa, tulee ihan haaleeta. Välillä ei oikein sitäkään.
Voiko kenno mennä tällä tavalla rikki, vai meneekö se yleensä vaan tukkoon?
Lämmönsäätimen vaijerinkin tutkin ja tulin siihen tulokseen että se on ok.
Tuppaa välillä oleen vähän viileetä, kun elohopea hipoo -20
Omassani on moottorin lämmöt normaalit, vesi kiertää kennossa
(ainakin kummatkin letkut on kuumat)
Silti sisälle ei tuu kuumaa, tulee ihan haaleeta. Välillä ei oikein sitäkään.
Voiko kenno mennä tällä tavalla rikki, vai meneekö se yleensä vaan tukkoon?
Lämmönsäätimen vaijerinkin tutkin ja tulin siihen tulokseen että se on ok.
Tuppaa välillä oleen vähän viileetä, kun elohopea hipoo -20

-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä se näköjänn siitä selviää kun aikansa tutkii. Eli laadukas tarvike termari olikin sutta ja sekundaa( sillä ei edes lämpömittari noussu niinkuin vanhalla kennolla + termari yhdistelmällä). Nyt on kivitilalta motokraft termari ja niin nousee lämmöt taas mittarin mukaan siihen mihin pitääkin ja lämpöäkin riittää 

Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
termari reagoi paljon paremmin lt muutoksiin kun tuon reiän poraa. näin sanovat kaikki ikänsä autoja/koneita ruuvanneet kyläsepät...Hartza kirjoitti:Ilmausta varten vai? Kyllä niissä yleensä on kaikki tarvittavat reiät valmiina... Pääasia et asentaa oikein ja huolehtii ilmauksesta. Noi termarit kannattaa "keittää" ennen asennusta, niin näkee et ne aukee suurinpiirtein oikeessa lämpötilassa.samiharju kirjoitti:kai muistit porata siihen uuteen termariin 1mm terällä reiän? muuten voi olla ettei toimi kunnolla.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
en mitenkään tuota epäile mutta tiedätköhän mihin tuo perustuu tuo asia. itse en kyllä oikein nyt keksinyt mihin tuo millin reikä vaikuttaa niin paljon että varsinaista huomattavaa eroa syntyisi. mutta kertokaa toki.samiharju kirjoitti:termari reagoi paljon paremmin lt muutoksiin kun tuon reiän poraa. näin sanovat kaikki ikänsä autoja/koneita ruuvanneet kyläsepät...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
silloin kun on virtausta termarin lähistöllä niin termari reagoi helpommin lämmön vaihteluihin.
kun termariin on porattu reikä niin siitä kulkee kokoajan hieman nestettä ohi ja termarin reagointi on nopeampaa lämmön vaihteluihin.
kelpaako toi selvityksesk.....ja tämähän oli sitten ihan mutua.
"syökää kanaa"
kun termariin on porattu reikä niin siitä kulkee kokoajan hieman nestettä ohi ja termarin reagointi on nopeampaa lämmön vaihteluihin.
kelpaako toi selvityksesk.....ja tämähän oli sitten ihan mutua.
"syökää kanaa"
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia