Sierran bensatankeista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

nova
Ylläpitäjä

Sierran bensatankeista

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Tammikuu 13. 14:35:01 2004

Mitä eroa on ruisku- ja kaasari-Sierran bensatankeissa? Tarkoitan nyt siis ihan faktatietoa, ei mitään mutua.

Tuli vaan mieleen, kun bensatankki näyttää menevän vaihtoon (ruostunut puhki) ja mietin, että kannattaisiko samantien hommata ruiskun tankki vai yrittäisikö taas pärjätä kaasarin tankilla.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Tammikuu 13. 14:49:07 2004

Eikö sulla ollut tekniikanvaihto ruisku OHC? Silloin ilman muuta ruiskutankki, saatat joutua muuttamaan polttoainelinjoja ja pumpunpaikkaa, riippuen miten ne on nyt tehty.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Tammikuu 13. 15:29:11 2004

kokonaisuudessaan eroavaisuudet.
kaasari
polttoaineen tulo ja lähtö tankin päällä mittarin anturin kannassa
tankin sisällä ei ollenkaan kokoma säiliötä tai pieni sellainen

ruisku
putken lähtö ja paluu tankin kyljessä
tankin sisällä kokooma allas josta polttoaine lähtee pumpun kautta järjestelmään (ohc ulkona pumppu)
ja paluu on samaan altaaseen jolloin sen pinta on korkeampi kuin muun tankin pinta(imee loputkin bensat ilman ilma häiröitä).

muitakin voi olla mutta ei olennaista.
p.s

osta samalla paikallisesta fordilta ne mutteriprikkapeltilevyt sinne tankin kiinnikkeisiin ja laita vain oikean mittaiset pultit(siis ei yhtään ylimääräistä pituutta) sinne ja kierteeseen tervaa tai kupari tahnaa
säästyt seuraavalta sahaus operatiolta.

ja tässä oli tietenkin puolet mutua ettei oltais liian tarkkoja :shock: :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ti Tammikuu 13. 15:44:33 2004

Kiitos kummallekin, oli mutua tai ei niin kaikki olennainen selvisikin tuosta! :D

Näyttää aika selvältä, että ruiskun tankkihan se pitää hankkia. Saa nähdä miten tuo vanha ruosteinen suostuu lähtemään irti, mutta eiköhän se jotenkin onnistu, jos ei muuten niin rälläkällä ja lekalla.. :)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Tammikuu 13. 15:52:21 2004

suosittelen kokemuksella että otat pultti pyssyn ja kunnon hylsyn (6kulmaisen) naputat hylsyn kunnolla pohjaan asti ja pyöräytät kiinnipäin.
ja toivot että pultti menee poikki
silloin pääset helpoimmalla ja jos ei katkee niin meni rauta saha hommiks
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ti Tammikuu 13. 16:20:17 2004

Uusi kannatinpanta on myös hyvä ostaa, yleensä yhtä puhki kuin vanha tankkikin.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Tammikuu 19. 6:46:07 2004

jep. helpointa on jos menee poikki. muutoin menee rälläköimiseksi. ja sellainen muistutus että jos sitä rälläköidään vuotavan tankin lähellä niin kannattaa olla varovainen sen kipinäsuihkun kanssa. pitää aikas mukavan jytkäyksen tyhjänä tuo tankki.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Tammikuu 19. 17:36:48 2004

Itse porasin kannan pois pultista, ei uskaltanut viedä rälläkkää lähellekkään tankkia. Pistepuikolla vaan pultinkannan keskelle piste ja sit 9mm terällä porailemaan.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Tammikuu 19. 18:43:10 2004

Jep, aikaisemman auton kohdalla jouduin poraamaan pultit pois ja yhden kohdalla jouduin turvautumaan rälläkkäänkin, kun poranterät tylsyivät. Eihän siinä mitään ole, kunhan käyttää vähän tervettä järkeä (niin kuin näissä hommissa muutenkin).

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Tammikuu 19. 20:12:40 2004

Mistä sierran tankit pahiten ruostuu ,omani ruostesuojasin kaikkialta mihin auton alta ylettyi ja en löytänyt mitään hirveen pahoja ruosteita ja vm-88.

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » Ma Tammikuu 19. 20:19:33 2004

Siitähän ne saumasta yleensä ruostuu, jos on ruostuakseen. Toinen mahdollinen vuotokohta on ainakin kaasarin tankeissa ylhäällä tankin päällä mittarin anturin kannassa.

Vastaa Viestiin