Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
rs2k96
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rs2k96 » Su Helmikuu 15. 23:29:22 2004
Olin tänään ajanu n. 20 min. ja haistoin palaneen sähköjohdon hajua ja huomasin että ratin alta tuli savua
Pysäytin auton heti ja rupesin ettimään mistä se tuli.
Savu hävis yhtä nopeasti kuin ilmestyikin.
En löytänyt mitään palaneita johtoja, kaikki sähköt toimii ja sulakkeet on ehjät. Sulakerasian pohja oli myös kunnossa. Päätin sitten jatkaa ajamista ja en huomannu että olisi enää kärynnyt.
Mitä helv..

Mistähän vois johtua? Ei ollut hauska kokemus...

-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 15. 23:45:10 2004
Ainakin joissakin Escorteissa käryää joskus valokatkasija. Luultavasti siis sullakin valokatkasija, ja sitten yks toinen on lasinpyyhkijöitten katkasija.
Muistaisin että jostain tais mennä virtalukolle tuleva johto, huono kontakti liittimessä ja koko paska suli yhdeks klöntiks. Lämppärin kytkin voi myös kärhetä. Noita on niin paljonnn...
Tossa muutama mistä kannattaa alottaa.
Toivottavasti on palovakuutus kunnossa

Jäsen #606
-
rs2k96
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rs2k96 » Su Helmikuu 15. 23:49:29 2004
Joo, luulis kyllä että joku laite lakkaa toimimasta jos käryää mutta kun ei lakannu...
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 16. 0:46:35 2004
Kerran pöläytti Sierran lämppärinvastus kolmosnopeudella savut kapiiniin. Kauhea käry...En käyttänyt lämmittimen moottoria hetkeen mutta sitten oli pakko laittaa päälle kun alkoi lasit huurtumaan. Sen kerran jälkeen ei mitään oiretta moisesta. Kaikki nopeudet toimivat niin kuin pitikin. Puolitoista vuotta kesti ilman mitään, sitten möin auton.
Hämmästyttää, kummastuttaa moinen pientä kulkijaa..Mutta niinhän noi voortit ovat silloin tällöin tupanneet tehdä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 16. 10:43:38 2004
olafu kirjoitti:
Muistaisin että jostain tais mennä virtalukolle tuleva johto, huono kontakti liittimessä ja koko paska suli yhdeks klöntiks. Lämppärin kytkin voi myös kärhetä.
Juuri tuossa virtalukon liittimessä jos on vähän löysä kosketus ja virrankulutuksen ollessa suuri helposti alkaa lämpöä syntymään.
Viimeksi muokannut
siipicossu, Ma Helmikuu 16. 12:37:56 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
rs2k96
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rs2k96 » Ma Helmikuu 16. 12:36:41 2004
Eli tuo johto on siis vasemmalla puolella ja samaan sydeemiin menee 4 (5) johtoa?
-
Marja
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Marja » Ma Helmikuu 16. 20:13:01 2004
Joissakin Mondeoissakin tuli käryt sisään kärähtäneestä lämppärin vastuksesta. Sitä kyllä tapahtui aika harvoin.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 16. 21:11:42 2004
mulla tuli joskus daihatsusta käryt ulos cd-soittimen kautta. ja kesken juappo reissun vielä. oli helevetin vanha soitin ja ihan niinkuin joku konkka olis kärynnyt. oli kabiini aikas täynnä käryä, mutta ongelma korjaantui repäsemällä soitin irti ja heittämällä cd soitin ulos autosta. tuli sitten karaoke ilta kerta heitolla.
-
Krisse
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Krisse » Ma Helmikuu 16. 23:14:36 2004
Kokemuksesta sanoisin että eiköhän se tuo viiksiasetelma ole mikä kärähti, sen verran yleinen vaiva tuntuu olevan.
Itsellä teki tuo '89 Fiesta saman tempun varmaan pari pv hankkimisen jälkeen ja kyllä pelästytti

Sitten se vuosien saatossa sillontällöin sitä teki, kerran oikein niin terhakkaasti että sen jälkeen oli aina sammutin autossa mukana. Ja aina se loppui välittömästi virtojen sammuttamisen jälkeen. Kerran sitten tuolla pimeällä taipaleella alkoi kabiiiniin tulla oikein kunnolla sitä käryä ja eikun virrat pois ja äkkistoppi pimeässä. Kiskoin siinä sitten tuskissani ne piuhat toiselta puolelta irti ja matka jatkui. Sitten kyllä ostin jo uuden viiksipaketin

-
rs2k96
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rs2k96 » To Helmikuu 26. 11:04:26 2004
Oikeassa olitte. Tuo pyyhkijöiden kytkin lopetti toimintansa.
Osan hinta oli vaatimattomat 101e

-
arde
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja arde » To Helmikuu 26. 19:26:30 2004
Hehe rs2k:n kaikki varaosat ovat todella kalliita.
-
musicman
- Viestit: 99
- Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
- Paikkakunta: Salo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja musicman » To Helmikuu 26. 21:40:45 2004
Onkos RS2000:ssa säädettävä tihku? Meinaan että jos ei ole, niin tuon koko viiksikompleksin saa Motonetista kuudellakympillä.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i
-
rs2k96
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rs2k96 » Pe Helmikuu 27. 12:38:53 2004
Jooh, onhan siinä säädettävä tihku.