Savua sisällä!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rs2k96
Ylläpitäjä

Savua sisällä!

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Su Helmikuu 15. 23:29:22 2004

Olin tänään ajanu n. 20 min. ja haistoin palaneen sähköjohdon hajua ja huomasin että ratin alta tuli savua :shock:

Pysäytin auton heti ja rupesin ettimään mistä se tuli.
Savu hävis yhtä nopeasti kuin ilmestyikin.

En löytänyt mitään palaneita johtoja, kaikki sähköt toimii ja sulakkeet on ehjät. Sulakerasian pohja oli myös kunnossa. Päätin sitten jatkaa ajamista ja en huomannu että olisi enää kärynnyt.

Mitä helv.. :?: Mistähän vois johtua? Ei ollut hauska kokemus... :evil:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 15. 23:45:10 2004

Ainakin joissakin Escorteissa käryää joskus valokatkasija. Luultavasti siis sullakin valokatkasija, ja sitten yks toinen on lasinpyyhkijöitten katkasija.
Muistaisin että jostain tais mennä virtalukolle tuleva johto, huono kontakti liittimessä ja koko paska suli yhdeks klöntiks. Lämppärin kytkin voi myös kärhetä. Noita on niin paljonnn... :?

Tossa muutama mistä kannattaa alottaa.

Toivottavasti on palovakuutus kunnossa :wink:
Jäsen #606

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Su Helmikuu 15. 23:49:29 2004

Joo, luulis kyllä että joku laite lakkaa toimimasta jos käryää mutta kun ei lakannu...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 16. 0:46:35 2004

Kerran pöläytti Sierran lämppärinvastus kolmosnopeudella savut kapiiniin. Kauhea käry...En käyttänyt lämmittimen moottoria hetkeen mutta sitten oli pakko laittaa päälle kun alkoi lasit huurtumaan. Sen kerran jälkeen ei mitään oiretta moisesta. Kaikki nopeudet toimivat niin kuin pitikin. Puolitoista vuotta kesti ilman mitään, sitten möin auton.

Hämmästyttää, kummastuttaa moinen pientä kulkijaa..Mutta niinhän noi voortit ovat silloin tällöin tupanneet tehdä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 16. 10:43:38 2004

olafu kirjoitti: Muistaisin että jostain tais mennä virtalukolle tuleva johto, huono kontakti liittimessä ja koko paska suli yhdeks klöntiks. Lämppärin kytkin voi myös kärhetä.
Juuri tuossa virtalukon liittimessä jos on vähän löysä kosketus ja virrankulutuksen ollessa suuri helposti alkaa lämpöä syntymään.
Viimeksi muokannut siipicossu, Ma Helmikuu 16. 12:37:56 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ma Helmikuu 16. 12:36:41 2004

Eli tuo johto on siis vasemmalla puolella ja samaan sydeemiin menee 4 (5) johtoa?

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Ma Helmikuu 16. 20:13:01 2004

Joissakin Mondeoissakin tuli käryt sisään kärähtäneestä lämppärin vastuksesta. Sitä kyllä tapahtui aika harvoin.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Helmikuu 16. 21:11:42 2004

mulla tuli joskus daihatsusta käryt ulos cd-soittimen kautta. ja kesken juappo reissun vielä. oli helevetin vanha soitin ja ihan niinkuin joku konkka olis kärynnyt. oli kabiini aikas täynnä käryä, mutta ongelma korjaantui repäsemällä soitin irti ja heittämällä cd soitin ulos autosta. tuli sitten karaoke ilta kerta heitolla.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Helmikuu 16. 23:14:36 2004

Kokemuksesta sanoisin että eiköhän se tuo viiksiasetelma ole mikä kärähti, sen verran yleinen vaiva tuntuu olevan.

Itsellä teki tuo '89 Fiesta saman tempun varmaan pari pv hankkimisen jälkeen ja kyllä pelästytti :-) Sitten se vuosien saatossa sillontällöin sitä teki, kerran oikein niin terhakkaasti että sen jälkeen oli aina sammutin autossa mukana. Ja aina se loppui välittömästi virtojen sammuttamisen jälkeen. Kerran sitten tuolla pimeällä taipaleella alkoi kabiiiniin tulla oikein kunnolla sitä käryä ja eikun virrat pois ja äkkistoppi pimeässä. Kiskoin siinä sitten tuskissani ne piuhat toiselta puolelta irti ja matka jatkui. Sitten kyllä ostin jo uuden viiksipaketin :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » To Helmikuu 26. 11:04:26 2004

Oikeassa olitte. Tuo pyyhkijöiden kytkin lopetti toimintansa.
Osan hinta oli vaatimattomat 101e :roll:

arde
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja arde » To Helmikuu 26. 19:26:30 2004

Hehe rs2k:n kaikki varaosat ovat todella kalliita.

musicman
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammikuu 29. 22:47:55 2004
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musicman » To Helmikuu 26. 21:40:45 2004

Onkos RS2000:ssa säädettävä tihku? Meinaan että jos ei ole, niin tuon koko viiksikompleksin saa Motonetista kuudellakympillä.
Quot homines, tot sententiae
* * *
Cadillac Seville STS 4.9 V8
Ford Capri III 2.6 V6
Ford Fiesta IV 1.3i

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Pe Helmikuu 27. 12:38:53 2004

Jooh, onhan siinä säädettävä tihku.

Vastaa Viestiin