KE- jet ja B-Paine
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
KE- jet ja B-Paine
elikkäs sellasta tässä olen miettinyt näin Kevään korvalla, että mahtaako olla suurempaa Hyötyä nostaa KE-Jetin Järjestelmä Painetta?
ja toiseksi pystyykö sitä edes nostmaan, kun eikös sitä PA- painetta säädetä loppupeleissä Elektroonisesti siellä määränjakassa?
en tiedä löytyykö täst jotain Topiccia mutta en jaksa etsiä...!
ja toiseksi pystyykö sitä edes nostmaan, kun eikös sitä PA- painetta säädetä loppupeleissä Elektroonisesti siellä määränjakassa?
en tiedä löytyykö täst jotain Topiccia mutta en jaksa etsiä...!
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Järjestelmäpainetta ei säädetä elektronisesti, vaan ohjauspainettapainetta ja siinä on vissi ero. Eli siis, jos ilmaläppä on tietyssä asennossa, niin järjestelmäpaine vaikuttaa ruiskutettavaan bensamäärän. Ohjauspaine, jota voi elektronisesti säätää, taas vaikuttaa siihen miten syvälle ilmaläppä painuu tietyllä virtauksella. Eli kun läppä on pohjassa, niin se on pohjassa. Siihen ei enää lisää bensaa saa ohjauspainetta säätämällä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
KE-jetissä suuttimet aukeavat kun niissä oleva bensan paine voittaa suuttimessa olevan jousen voiman, aukeaminen tapahtuu n. 3-3,8bar paineessa. Näin ollen bensanpaineen kasvattaminen ei vaikuta suuttimen tuottoon koska suuttimen aukeamispaine on sama järjestelmän paineesta riippumatta. Sähkösuuttimilla paineen kasvattaminen lisää suuttimen tuottoa, sillä ohjainlaite pitää sähköisesti suutinta auki tietyn ajan ja kun painetta on enemmän, "ehtii" bensaa kulkea enemmän suuttimen läpi sen ollessa auki. Ja ongelmakohta RST:ssä on määränjakaja, sillä sen tuotto loppuu kesken eikä siihenkään paineen nosto juurikaan auta. Jos auttaisi, niin eihän RST:n virittämisessä olisikaan mitään ongelmia KE-jetillä.