KE- jet ja B-Paine

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rstLate
Ylläpitäjä

KE- jet ja B-Paine

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Maaliskuu 6. 19:25:59 2004

elikkäs sellasta tässä olen miettinyt näin Kevään korvalla, että mahtaako olla suurempaa Hyötyä nostaa KE-Jetin Järjestelmä Painetta?
ja toiseksi pystyykö sitä edes nostmaan, kun eikös sitä PA- painetta säädetä loppupeleissä Elektroonisesti siellä määränjakassa?

en tiedä löytyykö täst jotain Topiccia mutta en jaksa etsiä...!

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Maaliskuu 6. 20:07:46 2004

Eikös toi järjestelmäpaineen nosto vaikuta suoraa suuttimien paineeseen ja sitä mukaan kuinka paljon kone saa kakkua.

Tosta elektronisesta seosten säädöstä en oo koskaan kuullu mitään faktaa että pystyskö sillä pelailee mitenkää.

Korjatkaa tietäjät :D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Maaliskuu 7. 11:27:13 2004

Järjestelmäpainetta ei säädetä elektronisesti, vaan ohjauspainettapainetta ja siinä on vissi ero. Eli siis, jos ilmaläppä on tietyssä asennossa, niin järjestelmäpaine vaikuttaa ruiskutettavaan bensamäärän. Ohjauspaine, jota voi elektronisesti säätää, taas vaikuttaa siihen miten syvälle ilmaläppä painuu tietyllä virtauksella. Eli kun läppä on pohjassa, niin se on pohjassa. Siihen ei enää lisää bensaa saa ohjauspainetta säätämällä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Su Maaliskuu 7. 14:59:46 2004

eli järjestelmä Paineen nosto pitäisi Auttaa asiaan?

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » Ma Maaliskuu 8. 22:58:45 2004

KE-jetissä suuttimet aukeavat kun niissä oleva bensan paine voittaa suuttimessa olevan jousen voiman, aukeaminen tapahtuu n. 3-3,8bar paineessa. Näin ollen bensanpaineen kasvattaminen ei vaikuta suuttimen tuottoon koska suuttimen aukeamispaine on sama järjestelmän paineesta riippumatta. Sähkösuuttimilla paineen kasvattaminen lisää suuttimen tuottoa, sillä ohjainlaite pitää sähköisesti suutinta auki tietyn ajan ja kun painetta on enemmän, "ehtii" bensaa kulkea enemmän suuttimen läpi sen ollessa auki. Ja ongelmakohta RST:ssä on määränjakaja, sillä sen tuotto loppuu kesken eikä siihenkään paineen nosto juurikaan auta. Jos auttaisi, niin eihän RST:n virittämisessä olisikaan mitään ongelmia KE-jetillä.

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Maaliskuu 9. 10:16:27 2004

no onkohan ke-jetin suuttimien vaihdolla mitään vastaavaa merkitystä, kun olen kuullut jonkun vaihtaneen turbo saabista suuttimet(ilman saabin määränjakajaa)?

Vastaa Viestiin