karstan poisto vedellä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hawkki
Ylläpitäjä

karstan poisto vedellä

Viesti Kirjoittaja hawkki » Ke Maaliskuu 31. 18:50:43 2004

Kuulin tämmöistä juttua että kaasarikoneeseen ku kaataa vettä ni se poistas karstat koneesta. Onko tämä totta? Jos se toimii niin voisi kuvitella että sumuttamalla se vesi sinne tulisi parempi tulos kuin kaatamalla? Onko tämä operaatio suositeltava? Jos joku vielä viittis kertoa että millä tavalla se vesi sen karstan sieltä saa ulos niin olisin kiitollinen

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: karstan poisto vedellä

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Maaliskuu 31. 21:00:38 2004

Enpä ole ennen kuullut... :?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Ke Maaliskuu 31. 21:17:25 2004

joo Sumuttamallahan se Vesi pitää siitä Kaasarin kurkusta tai Ruiskurkusta laittaa ei Kaatamalla.

toimiihan tuo, mutta Vaarana on vaan se että Karsta Irtoaa isoina paloina ja näin ollen voi joutua Venttiilin väliin ja hajottaa jotain.

on muuten Puhdas Palotila kun Kanenpahvi palaa ja vedet joutuu Sylinteriin.

Winx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Winx » Ke Maaliskuu 31. 21:43:52 2004

Tämä tapa toimii hienosti ainakin ruohonleikkureissa :)

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » Ke Maaliskuu 31. 21:56:40 2004

Jossain paskoissa autoissa oon käyttänyt tuota kikkaa, joka myös toimii. Ladalle aikoinaan juotettiin vettä pari kolme litraa kerralla. Kaasu pohjaan ja vettä pullosta kurkkuun.

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Maaliskuu 31. 23:36:34 2004

Itse en ole kokeillut, mutta pikkunassikkana muistan nähneeni kun vanhakoppaseen loraulteltiin jaffapullosta vettä isoilla kierroksilla, kai se oli sitten hyväksi ?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Huhtikuu 1. 0:53:05 2004

Tuo vesi toimii pirun hyvin. Jos joskus olette nähneet vesiruiskuturbon palotilat + männänlaet, niin ompi puhtoiset...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Huhtikuu 1. 16:33:24 2004

Vanhempien autojen kohdalla olen tosiaan käsitellyt siten, että kaasu pidetään pohjassa ja vettä pullosta kaatamalla "säädellään" kierroksia ettei nouse yli 2500-3000. Eipä ole mitään ainakaan hajonnut :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Huhtikuu 1. 16:51:39 2004

En kyllä menis pullosta kaatamaan. Vesi kun ei paljoa joustele siellä palotilassa, jos sitä lurahtaa vahingossa liikaa.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » To Huhtikuu 1. 17:13:54 2004

Siinähän se hajoa sumuksi kaasuttimessa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Huhtikuu 1. 17:20:51 2004

Vanha kikkahan toi on. Pikku liraus kerrallaan. Tosin saattaa käydä aika ikävästikkin jos karstaa pääsee männänrenkaitten väliin ym

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Huhtikuu 2. 8:28:41 2004

ckolli kirjoitti:Vanha kikkahan toi on. Pikku liraus kerrallaan. Tosin saattaa käydä aika ikävästikkin jos karstaa pääsee männänrenkaitten väliin ym
Jos käy noin ikävästi, vesi auttaa myös tuohon pulmaan (OHC kannattaa maalata vihreäksi ennen laskua, jottei pelota kaloja)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Huhtikuu 2. 8:40:22 2004

Juupajoo, vanha toimiva kikka. Ihme, ettei joku ole vielä puutarhaletkulla juottanut :) Sen kastelun jälkeen on sitten hyvä ajaa maantiellä jonkinmatkaa.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Huhtikuu 2. 9:39:00 2004

Ja kun tarpeeksi väljään koneeseen juottaa liikaa vettä, löytyy se vesi hetken päästä öljytilasta kun purkaa leiponutta konetta. En suosittelisi tuota vesikäsittelyä kellekään, ennen pistää yöksi pyttyihin runsaasti CRC:tä (tms.) ja käy seuraavana päivänä motarilla päästämässä tehot valloilleen. Yleensä tuolla vesikäsittelyllä yritetään elvyttää koneita jotka ovat ihan rehellisesti kaputt, mutta joiden omistaja elää vielä "kieltovaihetta" eli "siellä on vaan rengas jumissa..". Mutta jos nyt välttämättä haluaa sen veden kanssa latrata niin ohutta sumua sinne koneeseen ja öljynvaihto heti perään.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 2. 12:12:34 2004

Ei sen koneen tarvitse välttämättä väljä olla johon karstaa palotilaan on kertynyt, öljyäkin kun pukkaa liikaa koneeseen niin kyllä se palotilaan tavalla tai toisella tiensä löytää.
Sumutuspullo on varmaasti turvallisempi väline kasteluun kuin huikkapullo.

hawkki
Ylläpitäjä

kyll

Viesti Kirjoittaja hawkki » Pe Huhtikuu 2. 12:25:03 2004

käytin sumutuspulloa, ja hyvä tuli. pakarin taakse jäi maahan semmone musta viiru, eli jotain on tullu ulos :)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Huhtikuu 2. 23:49:57 2004

onko kukaan tietoinen siitä että vesiruiskutuksen avulla puristussuhdetta voi kasvattaa(ainakin vapari) ilman että nakuttaa niin helposti. eli korkeilla kierroksilla kun revittää niin nappi pohjaan ja vesi lentää. täytyy muistaa että veden määrä tulee olla oikea(mitään määriä en tiä). eli periaatteessa pissapojan pumppu ja siihen sopiva suutin(kaasarin tyhjäkäyntisuutin eli joku pieni kumminkin), suutin imusarjaan ja pumpun nappi johonkin josta sitä voi painaa kun revittää. vesiruiskutusjärjestelmiä saa ostaa suoraan mut en muista muista mistä mahdoin kattoo.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 3. 4:56:38 2004

Rahtinalle kirjoitti:onko kukaan tietoinen siitä että vesiruiskutuksen avulla puristussuhdetta voi kasvattaa(ainakin vapari) ilman että nakuttaa niin helposti. eli korkeilla kierroksilla kun revittää niin nappi pohjaan ja vesi lentää. täytyy muistaa että veden määrä tulee olla oikea(mitään määriä en tiä). eli periaatteessa pissapojan pumppu ja siihen sopiva suutin(kaasarin tyhjäkäyntisuutin eli joku pieni kumminkin), suutin imusarjaan ja pumpun nappi johonkin josta sitä voi painaa kun revittää. vesiruiskutusjärjestelmiä saa ostaa suoraan mut en muista muista mistä mahdoin kattoo.
Näinhän se on, mutta ainakin pelkkää vettä lisäämällä saadaan vähemmän tehoa sillä kovemmalla puristussuhteella.
Joskus aikoinaan luin jutun yhdestä "Pelle Pelottomasta", joka oli rakennellut Golfiinsa koneen jossa oli puristussuhde 16 tai saattoipa olla jopa 18. Vettä meni noin 1L satasella ja hyötysuhde osakaasulla on pilvissä.

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Huhtikuu 6. 18:38:10 2004

myös öljynpaineiden kadottua stp korjaa kaiken. :shock:
Ex. #28
Escort RS Cosworth

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Huhtikuu 6. 21:29:22 2004

ja motor up voi ajaa ilman öljypohjaa hetken, eikä siinä vielä kaikki.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 7. 16:17:15 2004

RubberDuck kirjoitti:ja motor up voi ajaa ilman öljypohjaa hetken, eikä siinä vielä kaikki.
Ja suihkutella vielä vettä perään..

Vastaa Viestiin