Ohjaustehostin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Ohjaustehostin
Eli onnistuuko laittaa xr2i fiestaan.?? onko cvh koneessa paikkaa pumpulle ei muuten taira olla.? Noita tehostettuja hammastakoja ainakin on kolmos koriseen fiestaan olemassa..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ota romppeet koneeseen esim. 91-92 mallisesta CVH EFI 1,6 Escosta; siinä on sama kone kuin XR2i:ssä. Vaihtolistalle menee mm. alasiivapyörä, laturin/pumpun jalka, laturi, vesip. siivapyörä. Ja sitten se mk3 Fi teh.tanko.
Ko. tehostetut CVH:t on vaan kiven alla....
Ko. tehostetut CVH:t on vaan kiven alla....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
ohjaustehostin
Tein omaan Xr2i:n muutama vuosi sitten. Hammastanko Ka:sta. Pumppu hihnapyörineen ja telineineen CVH-koneisesta escosta. Laturin paikkaa joutuu muokkaamaan, escossa pitempi keula. Laturiin moniurahihnapyörä. Ohjausakseli osin Ka.sta ja Fiestasta. Rintapeltiin isompi reikä. Paineletkun teettäminen. Paluupuolelle laitoin automaattivaihteiston lauhduttimen,riittää normiajoon jäähdyttämään putken pätkä. Tehostinnestesäiliö, mikä vain kunhan mahtuu pellin alle. Mulla Mazda 323:sta. Lisäksi pumpun hihnapyörä tulee imuputkiston eteen. Teetätin alumiinista uuden putken ja laitoin samalla vapaavirtaussuodattimen. Imuputkeen nippa lisäilmaventtiilille ja huohottimelle, itse laitoin huohottimelle sinne muoviputken toiseen päähän. Ei mene kakkaa lisäilmaventtiilille. Toimii, mutta onko järkevää vai ei on makuasia ja rahaa palaa kun osia joutuu hankkimaan monesta paikkaa. Jos vielä kiinnostaa niin voit tulla joskus kurkkaamaan pellin alle. Kolmoskorisia fiestoja on tehostimella valmistettu ainakin Englannissa. Oikealta ohjattavia. Tosin ei CVH-koneisia. Ainoastaan Zetec -ja Valensiakoneisina.