Ohjaustehostin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

makeN
Ylläpitäjä

Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja makeN » Ke Huhtikuu 21. 22:12:13 2004

Eli onnistuuko laittaa xr2i fiestaan.?? onko cvh koneessa paikkaa pumpulle ei muuten taira olla.? Noita tehostettuja hammastakoja ainakin on kolmos koriseen fiestaan olemassa..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 21. 23:14:55 2004

Ota romppeet koneeseen esim. 91-92 mallisesta CVH EFI 1,6 Escosta; siinä on sama kone kuin XR2i:ssä. Vaihtolistalle menee mm. alasiivapyörä, laturin/pumpun jalka, laturi, vesip. siivapyörä. Ja sitten se mk3 Fi teh.tanko.
Ko. tehostetut CVH:t on vaan kiven alla....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Ari » To Huhtikuu 22. 0:09:11 2004

Tein omaan Xr2i:n muutama vuosi sitten. Hammastanko Ka:sta. Pumppu hihnapyörineen ja telineineen CVH-koneisesta escosta. Laturin paikkaa joutuu muokkaamaan, escossa pitempi keula. Laturiin moniurahihnapyörä. Ohjausakseli osin Ka.sta ja Fiestasta. Rintapeltiin isompi reikä. Paineletkun teettäminen. Paluupuolelle laitoin automaattivaihteiston lauhduttimen,riittää normiajoon jäähdyttämään putken pätkä. Tehostinnestesäiliö, mikä vain kunhan mahtuu pellin alle. Mulla Mazda 323:sta. Lisäksi pumpun hihnapyörä tulee imuputkiston eteen. Teetätin alumiinista uuden putken ja laitoin samalla vapaavirtaussuodattimen. Imuputkeen nippa lisäilmaventtiilille ja huohottimelle, itse laitoin huohottimelle sinne muoviputken toiseen päähän. Ei mene kakkaa lisäilmaventtiilille. Toimii, mutta onko järkevää vai ei on makuasia ja rahaa palaa kun osia joutuu hankkimaan monesta paikkaa. Jos vielä kiinnostaa niin voit tulla joskus kurkkaamaan pellin alle. Kolmoskorisia fiestoja on tehostimella valmistettu ainakin Englannissa. Oikealta ohjattavia. Tosin ei CVH-koneisia. Ainoastaan Zetec -ja Valensiakoneisina.

Vastaa Viestiin