A4LD Tutuksi...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

A4LD Tutuksi...

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Elokuu 5. 20:28:53 2004

Pantojen kiristyksestä...

Eli erikoisavaimella momenttiin ja kaksi kierrosta auki siitä. Mutta mikä lienee erikoisavaimella saavutettava momentti, kun ei sellaista satu olemaan ja huomenna pitäis laittaa remppaamani laatikko takaisin kiinni.
Viimeksi muokannut Pappacosworth, La Maaliskuu 19. 19:00:01 2005. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Elokuu 5. 22:34:06 2004

Kukaan ei tiedä, ei ainakaan C3:n vastaavia arvoja tiennyt ja sehän on osittain sama loota :wink:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Elokuu 5. 23:00:33 2004

Löytyyhän se netistä
: For specifics on band adjustment, you will need to consult your own service manual, but generally, to adjust a band you will start by:

Loosening the band adjustment nut (on Fords the nut is discarded, and a new one installed )
Holding the nut, and tightening the adjustment "bolt" to the specified torque in your manual (in the case of a Ford: 10 foot pounds)
Then back off the "bolt" the specified number of turns in your service manual (in the case of a Ford A4LD, for example, you would back the bolt off 2 complete turns)
Then install new nut, if yours calls for one, or reinstall old nut and tighten while holding the "bolt" until the nut locks down the bolt.
There, your done.


eli sivulta http://www.technicalevolution.com/band.htm

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Eipä toiminut ei...

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Elokuu 6. 22:19:28 2004

Laatikko on kiinni, uudet öljyt sisällä, öljyä riittävästi. Ei kuitenkaan lähtenyt peruuttamaan. Samoin sekä d että 3 asennossa ei lähde ryömimään, liikkuu kuitenkin "raskaasti" eteenpäin, 2 ja 1 asento toimii melko normaalisti. Pakkikin alkoi toimia mutta vasta kun antaa kunnolla kaasua. Laatikossa uudet OD ja 2 pannat sekä kytkinlevyt, pantojen männät uudet, od kytkin korjattu, oli päässyt lukkosokka irti ja pilpunnu kaikki jouset kytkimen sisälle.
Onko pantojen säädöistä kiinni, laitoin momenttiin kuivana, haittaako?

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Elokuu 7. 16:27:31 2004

Center supportin tiiviste mennyt rikki asennettaessa, ei muuta löytynyt, kasaamaan...

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Elokuu 8. 0:09:43 2004

Aarrgh! 16h laatikon purkua ja kasausta takana, eikä toimi vieläkään. Hävettää tunnustaa edes, on kuitenkin tullut muutama GM:n automaatti rempattua. Ei ryömi d:llä ,peruuttaa ja menee eteenpäin mutta ei vaihda 1:stä suurempaa ja kuumenee perkeleesti. Olisko kellään venttiilikoneiston purkukuvaa niin saa verrata onko se erilainen kuin bensatransitin jonka ohjeilla olen tehnyt.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Elokuu 12. 23:10:02 2004

Laatikosta oli etummainen vapaakytkin sohlo. Tilasin fordilta ja vaihdoin sen sekä palaneet öljyt sekä moottorijarrupakan levyt toistamiseen. Myös venttiilikoneisto tarkastettu Sierran kuvien mukaan oikein kootuksi. Laatikko tuntuu nyt ihan toiselta, kunnollinen "garage shift" tuntuu ja ryömii niinkuin pitää. Mutta... ei vaihda kakkoselle, kiihdytettäessä menee suoraan 1 -> 3 . Vipu asennossa 2 ei moottorijarrua. 3:lla ja d:llä ei muuta eroa kuin että 3.lla moottorijarru. Muuten toimii mainiosti :D

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 12. 23:13:09 2004

Tässä on yksi syy miksi en koskaan ole halunnut käytettyä automaattivaihteista autoa, vaikka ne toimiessaan niin mukavia ovatkin :D

Koeta jaksaa..Joko muuten pura/kasaa menee silmät ummessa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Elokuu 12. 23:16:45 2004

Kohtuu nopeasti lähtee autosta ja on paloina, inspiraatio vähenee samassa suhteessa. Jaksais huomenna taas ottaaa venttiilikoneiston käteen ja ihmetellä.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Elokuu 13. 22:40:47 2004

Hajoaa ne manuaalilootatkin, jotenkin vain sitä ei niin pahemmin noteerata. Jos kova aski narahtaa vaihdettaessa niin "se on vain synkro vähän kulunut" mutta jos automaatti vähän ilveilee, niin "EIEIEI nyt tulee viiden tonnin remppa!!!". Kytkinasetelmia vaihdellaan ihan normaalina huoltotoimenpiteenä manuaaliin mutta automaatti jos alkaa jotain peliä pitämään, niin se on aivan paskana ja "mitäs mää sanoin..." Todellisuudessa joku parin euron jousi tai O-rengas on loppu.

Nimimerkillä 2/3 meikäläisen autoista ei ole käsin sohellettavia, mitä sitä turhia renkkaamaan. 8)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 13. 23:02:20 2004

Hessu kirjoitti:Hajoaa ne manuaalilootatkin, jotenkin vain sitä ei niin pahemmin noteerata. Jos kova aski narahtaa vaihdettaessa niin "se on vain synkro vähän kulunut" mutta jos automaatti vähän ilveilee, niin "EIEIEI nyt tulee viiden tonnin remppa!!!". Kytkinasetelmia vaihdellaan ihan normaalina huoltotoimenpiteenä manuaaliin mutta automaatti jos alkaa jotain peliä pitämään, niin se on aivan paskana ja "mitäs mää sanoin..." Todellisuudessa joku parin euron jousi tai O-rengas on loppu.

Nimimerkillä 2/3 meikäläisen autoista ei ole käsin sohellettavia, mitä sitä turhia renkkaamaan. 8)
Manuaalin ja kytkimen osaa korjata huomattavasti useampi kuin automaatin. Ne jotka automaatin osaavat korjata, myös sen tietävät ja osaavat sen mukaisesti laskuttaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Elokuu 14. 9:46:40 2004

No tässä loodassa oli ihan tarpeeksi rikki, moottorijarrupakka palanut, jouset sieltä 5mm langanpatkissä, vapaakytkin päästi läpi. Osat 450e ja öljyt päälle. Nyt jo pääsee ajelemaan. Toki 2 ei mee päälle kuin hitaassa kihdytyksessä ja alaspäin menee kolmoselta vain kickdownilla. Vaihtoventtiili olis jumissa mutta kun jaksais taas aukaista. Olis enemmän kuin tarpeen ollut pestä cooleri ja turbiini.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 14. 10:49:16 2004

Pappacosworth kirjoitti:No tässä loodassa oli ihan tarpeeksi rikki, moottorijarrupakka palanut, jouset sieltä 5mm langanpatkissä, vapaakytkin päästi läpi. Osat 450e ja öljyt päälle. Nyt jo pääsee ajelemaan. Toki 2 ei mee päälle kuin hitaassa kihdytyksessä ja alaspäin menee kolmoselta vain kickdownilla. Vaihtoventtiili olis jumissa mutta kun jaksais taas aukaista. Olis enemmän kuin tarpeen ollut pestä cooleri ja turbiini.
Itse ainakin miellän että tekemäsi homma on hatunnostonarvoinen teko. Jos tuon laatikon olisi vienyt työkseen noita korjaavalle niin olisi työn osuus voinut olla aika suuri loppukustannuksessa. Toki laatikko olisi tod.näk. tullut kerralla kuntoon. Mutta olisi jäänyt oman työn ja oppimisen osuus pois..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Elokuu 14. 10:52:00 2004

aivan... Ja olis joutunut odottamaan kuukauden.

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Su Elokuu 15. 20:23:15 2004

Hatun noston arvoinen jopi ilman muuta.
Mutta kyl jos vaan sais tohon nelkkuskorppiin automaatin ni olis kyl tälläselle laiskalle miehelle HERKKU!
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Elokuu 15. 21:46:15 2004

Jenkkilässä löytyy autoja joissa on A4LD 4x4 yhdistelmä, että sellaisesta soveltamaan. Tais olla Ford Explorer 4x4, ja olis kestävämpi loota kun on 4l koneen perässä.

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Elokuu 16. 9:08:07 2004

Juu tiedossa on että löytyy... mutta mutta :?

Taitaapi suomen katsastus viranomainen näyttää punaista valoa asialle :?:
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Elokuu 16. 11:28:05 2004

scorpio4x4 kirjoitti:Juu tiedossa on että löytyy... mutta mutta :?

Taitaapi suomen katsastus viranomainen näyttää punaista valoa asialle :?:
Mitä niitä kiinnostaa vaihteisto onko kova vai automaatti :?:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Elokuu 16. 23:11:52 2004

No saatan kyllä olla tyhmä täs asiassa....
Ei oo taidettu tyypittää missään maailmassa 4x4 skorppii aut. laatikolla :?: :?:
Meinaan vaan et ku huomaavat ni saattaa olla ongelmia tiedossa....

Vai saako vaihteistoja laitella minkälaisen haluu autoon ja aina menee katsastuksesta läpi. :idea:

Omalle kohalle on kyl sattunu aika asiansa osaavia katsastajia... tuntuu olevan tietoo auton erikoisuuksista
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » La Maaliskuu 19. 19:09:43 2005

Nyt on tutustuttu Scorpio-cossunkin lootaan. Samat viat sinnekin on saatu mutta "the voima" rikkoo vähän reilummin. Moottorijarrupakan kytkin ihan pilppuna, jousista pieniä näköhavaintoja, alumiinitapit joissa jouset piti olla on kaikki poikki. Vapaakytkimestä lukkopalat putoilee, öljypumpun runko leikkaantunut rikki, ei tiivisteitä jäljellä eikä laakeripintaakaan. Turbiinista tuleva akseli leikannut kiinni planeetan runkoon. Ylivaihteen pannasta pinnat pois kokonaan ja toinen pää irronnut niittauksistaan. Enempää en ole purkanut vielä mutta luulisin että enempää ei ole rikki kun kuitenkin 3 ekaa vaihdetta toimi. 10h meni yhteensä loodan vaihdossa aikaa kun vaihtoi hännän ja kytkinkopan vanhasta toiseen. Oikosulkukin joka poltti peruutusvalon/vss:n sulakkeen katosi. Ilmeisesti käynnistyksen estokytkin oli rikki.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Maaliskuu 19. 19:46:20 2005

Automaatti on mukava, mutta ilmeisen tarkka hoidostaan.

Perjantaina vaihdatin Öljypisteellä öljyt oman auton A4LD tomaattiin (suodatin ja tiivisteet Fordilta) ja vaihdon suorittanut kaveri sanoi öljyn haisevan palaneelle. Totesi, että alkoi olla viimeinen hetki vaihtaa liemet. Öljypohjassa ollut magneetti oli täysin puhdas. Tyyppi ihmetteli sitä, kun yleensä siinä on aina jotain metallia. Kertoi öljynvaihto väliksi 60 000 km.

Laatikko vaihtaa kaikki neljä vaihdetta ok, mutta reilummalla kaasulla arpoo aavistuksen ihmeellisesti 2-3 vaihteiden välillä ihan kuin kävisi hetken vapaalla kunnes "löytää" vaihteen. Hiljakseen ajellessa tätä ei huomaa. Öljynvaihto kaveri kertoi, että laatikon sisällä olevat venttiilit ovat karstoittuneet ja suositteli puhdistusaineen laittoa. Sellaisesta tuubista se sitten öljynmittatikunputkesta laittoi Forte ainetta ja n. 200 km:n sisään pitäisi sillä korjaantua. Seurataan tilannetta. En mene vannomaan ja saattaa olla myös luulotautia, mutta nyt on vajaa 100 km ajettu ja tuntuisi hieman vähemmän arpovan 2-3 väliä.

Laatikon ilmaus oli mielenkiintoinen toimenpide. Kaveri pisti vaihteen D asentoon ja antoi jarrun kanssa kaasua. Sitten R:lle ja kaasua. Pari kertaa remppasi tätä väliä. Sitten tarkisti mittatikusta öljyn tason. Tätä samaa pari kertaa ja sitten oli kuulemma hyvä.

Muutenkin kaveri tuntui tietävän oikeasti asioista ja kaikeksi hauskaksi hän kertoi Scorpion konepellin alle vilkaistuaan, että hänellä se muuten on Saab 96 samanlaisella 2.8 V6 moottorilla. Se on se sama musta Saab, mistä oli joskus GTi-lehdessäkin juttu. Näin se on maailma pieni.

Auto menee tiistaina vielä Fordille jarruvanteiden säätöön ja tarkastavat muutenkin laatikon toiminnan. Kuulemma on joku erikoistyökalu, jolla "vanteita" säädellään.


ukormi on kyllä oikeassa, että kallista lystiä on varmasti laatikon korjaus, jos jotain joutuu laittamaan. En olisi itse uskaltanut tätä ottaa, jos ei olisi "melkein" uusi laatikko. Autoon on vaihdettu vuonna 98 täysin uusi laatikko.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » La Maaliskuu 19. 20:19:16 2005

Järkyttävää että pikkukoneeseen tarkoitettu loota isketään Voimamoottorin perään. Ei siitä voi hyvää seurata... Onneksi itsellä on 1.6 OHC + C3 :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » La Maaliskuu 19. 22:45:27 2005

Ite huollatin hämeenlinnassa A4LD:n....
Tarkasti laatikon, vaihto servojen kumit ja uuden öljynsuodattimen + mukaan tuli uusi turbiini.
520egee

En pitäny kalliina.. harrasteethan maksaa.

Turbiinista nääs hävis boorit ahvenistolla rällätessä..
:o

No nyt oltii viimein käymässä vaihtamaan loodaa ja ke. käytellessäni konetta lämpimäx.... kilahti jakopää :evil:
sammu tyhjäkäynniltä, lähtee huonosti käyntiin ja käy ilmeisesti vaan kolmella... juupati juu rojekti laajenee :shock:

NO ei se mitn... germanlandiasta tulossa 24v masiina josta tekniikka tohon ja tuo entinen tekniikka purkuun ens talvena....


DO DII
nyt on sitten kauppa lyöty kiinni -92 24v scorpista
kyllähän näitä romuja pihoille löytyy... :lol:
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Maaliskuu 20. 9:37:00 2005

No joo, vika tuntuis siirtyilevän mullakin..

Syksyllä paukahti Taunuksesta A4LD.. Laitoin pakin päälle -> pamaus -> ei liikkunut eteen ei taakse. Ostin klubilaiselta ehjän laatikon ja vaihdoin sen samalla toiselta klubilaiselta ostamani 2.3 moottorin kanssa paikalleen alkuvuoden aikana. Viikko sitten sain aikaiseksi jatkaa projektia siten että sain auton ajokuntoon. Loota löysi vaihteita 2 -> R -> 1 ja ei muuta. Alipaineletku oli irti kun arvelin sen vaikuttavan vain vaihtohetkeen. Aapista selaillessani huomasin ettei kolmonen / nelonen kytkeydy ilman alipainetietoa.

Perjantaina laitoin letkun kii ja pari muuta pikkujuttua ja testaamaan. Jahka loodan öljyt lämpenivät ja ajoin autolla maantiellä löytyivät 3. ja 4. vaihteet ok. Kun runttasin kaasun pohjaan ja loota "vaihtoi pienempää" se kans huuti hetken tyhjää ja vaihtoi vasta kolmosen kun nostin kaasulta jalkaa. Alkas pelaamaan paremmin kun ajelin hetken. Pääsin 2km testilenkiltä kotiin kaiken ollessa ok.. Kunnes huomasin pellin alta nousevan höyryä. Jostain syystä vesi ei lähtenyt kierrolle ja kärähti kannentiiviste. Nyt sit pääsen irroittelemaan ekaa kertaa kutosen kansia... :-/

Auto pitäis saada ennen wappua maaliin ja ajoon mutta jos vika koko ajan siirtyy voipi mennä koko kesä :-(

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Re: A4LD Tutuksi...

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 2. 8:36:44 2005

Pappacosworth kirjoitti:Pantojen kiristyksestä...

Eli erikoisavaimella momenttiin ja kaksi kierrosta auki siitä. Mutta mikä lienee erikoisavaimella saavutettava momentti, kun ei sellaista satu olemaan ja huomenna pitäis laittaa remppaamani laatikko takaisin kiinni.
minkäslainen toi erikois avain on??

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ma Toukokuu 2. 18:24:30 2005

Se on momenttiavain joka on säädetty yhteen momenttiin. Itse käytin omaa momenttiavainta ja vähän hylsyjä piti yhdistellä koska pannan kiristysruuvin pää on 3/8" neliökanta. (10mm kuusiokolo ja 10mm tav. hylsy peräkkäin.) Harjun taunuksen alla ei mahtunut kuin vetämään arviolta kädellä momenttiin kun on sen verran ahdasta jos ei laatikon takakannaketta irroita.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 2. 23:38:39 2005

Pappacosworth kirjoitti:Se on momenttiavain joka on säädetty yhteen momenttiin. Itse käytin omaa momenttiavainta ja vähän hylsyjä piti yhdistellä koska pannan kiristysruuvin pää on 3/8" neliökanta. (10mm kuusiokolo ja 10mm tav. hylsy peräkkäin.) Harjun taunuksen alla ei mahtunut kuin vetämään arviolta kädellä momenttiin kun on sen verran ahdasta jos ei laatikon takakannaketta irroita.
saakos tollasia neliökantahylsyjä jostain valmiina?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 3. 6:40:59 2005

joka ikinen hylsy joka on 3/8" vääntiöllä. siis se pää mikä hylsystä tökätään räikkään.

jokos pappacosw kurkkasit mun loodan sisään paremmin?

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Toukokuu 3. 8:02:00 2005

En ole nähnyt valmiita tollaisia hylsyjä mutta saahan sen tehtyä kahdesta hylsystä hitsaamalla.
Kaikista mun 3/8" hylsyistä osa onkin 1/4" ja osa 1/2" vääntiöillä :lol:
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Toukokuu 3. 8:12:31 2005

täytyy varmaan sit hitsailla.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Toukokuu 19. 11:22:02 2005

hmm.. vihdoin ja viimein tutkin tota hajonnutta tomaatti lootaa tarkemmin, onko normaalia että turbiini koliseee ravistettaessa?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 19. 15:58:59 2005

m_pajula kirjoitti:hmm.. vihdoin ja viimein tutkin tota hajonnutta tomaatti lootaa tarkemmin, onko normaalia että turbiini koliseee ravistettaessa?
...öö... ei?

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Toukokuu 19. 16:59:32 2005

Kyllä ne toiset siivet on siellä irti mutta se on yksi iso osa, jos äänistä pystyy kuulemaan useita osia niin on sökö!
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Toukokuu 19. 22:46:02 2005

samiharju kirjoitti:
m_pajula kirjoitti:hmm.. vihdoin ja viimein tutkin tota hajonnutta tomaatti lootaa tarkemmin, onko normaalia että turbiini koliseee ravistettaessa?
...öö... ei?
Yhdyn mielipiteeseen.. Yleensä on loppuun ajettu..

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Toukokuu 25. 8:58:11 2005

No nyt pääsee kasaamaan vihdoin lootaa uuteen uskoon. Sorvari teki kahteen kytkimeen uudet lukitusrenkaat pellisten tilalle mun piirustusten mukaan, enää ei pääse sokat irti keskipakovoiman vaikutuksesta. Ylivaihteen osat menee vielä sorvarille että saa mahtumaan tarpeeksi levyjä pakkaan. Varaosaloodasta otetussa kytkimessä kun on vaan 2 levyparia ja cossussa on 3. Neljää ei taida saada mahtumaan. :cry:
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Su Elokuu 21. 21:14:00 2005

mikäs tosta a4ld:stä rikkoo noita alipaine kelloja ei kestäny eka kun 15tkm ja tää nykynen jonku 3tkm.. prkle ku pöllyttää..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 21. 21:31:46 2005

mun tanhagertti kans alkas hukkaamaan lootaöljyä pari litraa / 30km matkalla... :-( no, laitoin seisontaan koko paskan.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Elokuu 21. 21:42:40 2005

Upotin rahaa tohon kikkareeseen 350e, öljyä menee kans mukavasti mutta maantielle, mittarivaijeri uittaa sitä pihalle. 4:sen ja lukkoturbiinin solenoidit antaa vikakoodia eikä toimi, irtona testatessa kyllä toimi. Nyt on tullut joku tuhat km niin pakki ei aina halua kytkeytyä ja 3 ei ole parina päivänä kylmänä kytkeytynyt. 1430e uusi laatikko ja vanhan pitää antaa vaihdossa. A4ld laatikkoa ei ole kun kahta mallia : rikkinäisiä ja menossa rikki.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Elokuu 21. 22:00:14 2005

Pappacosworth kirjoitti:A4ld laatikkoa ei ole kun kahta mallia : rikkinäisiä ja menossa rikki.
Lisäksi on niitä "Kaveri just myi täysin rempatun viidelläkympillä" -laatikoita.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Elokuu 22. 10:14:53 2005

toi toimii muuten hvin mutta poksuttelee niitä kalvoja, ja kylmänä ylöspäin vaihdossa takertelua. ei edes hirveesti vie öljyä.
onko cossu scorpissa kestävempi toi alipainekello?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Elokuu 22. 12:12:53 2005

Alipainekalvot tavallinen vs. Cossu Scorppi on eri varaosanumerolla, tosin kumpaakin on ilmeisesti käytetty hieman ristiin (näin kertoo Microcat ja Fordin varaosamyyjä). Kunhan saan omaani kalvon vaihdettua, niin kerron hieman tunnelmia. Laatikon kylkeen menee siis Cossu Scorpioon tarkoitettulla varaosanumerolla oleva alipainekalvo.

Täällä oma tarinani alipainekalvon ja muiden osien ihmettelystä.

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Re: A4LD Tutuksi...

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ti Kesäkuu 23. 16:28:31 2015

Noniin, nyt sitten vara-autona toimiva 5D Sierra oksensi laatikkoöljyt mäkeen turbiinikotelon tienoolta, joten nostetaan vanha topic. Hiukan oiretta on ollutkin, vaihteiden epämääräistä kytkeytymistä + puuttuva nelonen ja turbiinilukko. Onneksi sentään leimata ehti tuolla lootalla, niin nyt on sitten aikaa korjailla.

Lattialla lojuu mysteerilaatikko kunnostettavaksi, tuo kiinni oleva taitaa olla vainaa, josko siitä jotain varaosia saisi. Onko kukaan viimeaikoina kiusannut itseään tällä aiheella, eli tehnyt remonttia A4LD:n? Lähinnä kiinnostaa, että passaako nuo ebay:n rebuild-sarjat näihin euromallien laatikoihin? Jos vaikka perehtyisi ihan itse aiheeseen, kun ei Sierran automaattilaatikkoon viitsisi tuhansia hakata. Eikä toisaalta manualisaatiokaan houkuta, kun ehti tottua tuohon leppoisaan kyytiin.

Turbiini tarvinnee korjauttaa jossain, kuka korjaa, mitä maksaa, onko tuoretta tietoa kellään?
#1193

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: A4LD Tutuksi...

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Kesäkuu 23. 19:52:33 2015

Mikko R. kirjoitti: puuttuva nelonen ja turbiinilukko
Turbiini tarvinnee korjauttaa jossain, kuka korjaa, mitä maksaa, onko tuoretta tietoa kellään?
Ylivaihteen planeettakannatin poikki tai od servo mykkä-> rumpu sinisenä-> roskiin.
Lukon puute voi johtua pelkästä solenoidi vammasta.

Masterkittiä voi kysyä vaikka JN Tradingilta kuten tuota turbiinin reilaustakin.
US Partsistakin voi tuurillaan masterkitti löytyä.
Ebayn herkuista eos, mutta vuosimalli ja kone lähinnä vaikuttaa.
JN:stä aina hommannu kun sieltä on saanu seuraavalle päivälle oikeat osat.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Re: A4LD Tutuksi...

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ti Kesäkuu 23. 20:20:02 2015

Ok, kiitos vinkistä. Tarvii olla tuonne JN Tradingiin yhteydessä sitten noiden tiimoilta kunhan alan tuota varalaatikkoa käymään läpi. Jos vaikka ennen joulua olisi jo kunnossa :roll:
#1193

Vastaa Viestiin