A4LD Tutuksi...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
A4LD Tutuksi...
Pantojen kiristyksestä...
Eli erikoisavaimella momenttiin ja kaksi kierrosta auki siitä. Mutta mikä lienee erikoisavaimella saavutettava momentti, kun ei sellaista satu olemaan ja huomenna pitäis laittaa remppaamani laatikko takaisin kiinni.
Eli erikoisavaimella momenttiin ja kaksi kierrosta auki siitä. Mutta mikä lienee erikoisavaimella saavutettava momentti, kun ei sellaista satu olemaan ja huomenna pitäis laittaa remppaamani laatikko takaisin kiinni.
Viimeksi muokannut Pappacosworth, La Maaliskuu 19. 19:00:01 2005. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Löytyyhän se netistä
: For specifics on band adjustment, you will need to consult your own service manual, but generally, to adjust a band you will start by:
Loosening the band adjustment nut (on Fords the nut is discarded, and a new one installed )
Holding the nut, and tightening the adjustment "bolt" to the specified torque in your manual (in the case of a Ford: 10 foot pounds)
Then back off the "bolt" the specified number of turns in your service manual (in the case of a Ford A4LD, for example, you would back the bolt off 2 complete turns)
Then install new nut, if yours calls for one, or reinstall old nut and tighten while holding the "bolt" until the nut locks down the bolt.
There, your done.
eli sivulta http://www.technicalevolution.com/band.htm
: For specifics on band adjustment, you will need to consult your own service manual, but generally, to adjust a band you will start by:
Loosening the band adjustment nut (on Fords the nut is discarded, and a new one installed )
Holding the nut, and tightening the adjustment "bolt" to the specified torque in your manual (in the case of a Ford: 10 foot pounds)
Then back off the "bolt" the specified number of turns in your service manual (in the case of a Ford A4LD, for example, you would back the bolt off 2 complete turns)
Then install new nut, if yours calls for one, or reinstall old nut and tighten while holding the "bolt" until the nut locks down the bolt.
There, your done.
eli sivulta http://www.technicalevolution.com/band.htm
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Eipä toiminut ei...
Laatikko on kiinni, uudet öljyt sisällä, öljyä riittävästi. Ei kuitenkaan lähtenyt peruuttamaan. Samoin sekä d että 3 asennossa ei lähde ryömimään, liikkuu kuitenkin "raskaasti" eteenpäin, 2 ja 1 asento toimii melko normaalisti. Pakkikin alkoi toimia mutta vasta kun antaa kunnolla kaasua. Laatikossa uudet OD ja 2 pannat sekä kytkinlevyt, pantojen männät uudet, od kytkin korjattu, oli päässyt lukkosokka irti ja pilpunnu kaikki jouset kytkimen sisälle.
Onko pantojen säädöistä kiinni, laitoin momenttiin kuivana, haittaako?
Onko pantojen säädöistä kiinni, laitoin momenttiin kuivana, haittaako?
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Aarrgh! 16h laatikon purkua ja kasausta takana, eikä toimi vieläkään. Hävettää tunnustaa edes, on kuitenkin tullut muutama GM:n automaatti rempattua. Ei ryömi d:llä ,peruuttaa ja menee eteenpäin mutta ei vaihda 1:stä suurempaa ja kuumenee perkeleesti. Olisko kellään venttiilikoneiston purkukuvaa niin saa verrata onko se erilainen kuin bensatransitin jonka ohjeilla olen tehnyt.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Laatikosta oli etummainen vapaakytkin sohlo. Tilasin fordilta ja vaihdoin sen sekä palaneet öljyt sekä moottorijarrupakan levyt toistamiseen. Myös venttiilikoneisto tarkastettu Sierran kuvien mukaan oikein kootuksi. Laatikko tuntuu nyt ihan toiselta, kunnollinen "garage shift" tuntuu ja ryömii niinkuin pitää. Mutta... ei vaihda kakkoselle, kiihdytettäessä menee suoraan 1 -> 3 . Vipu asennossa 2 ei moottorijarrua. 3:lla ja d:llä ei muuta eroa kuin että 3.lla moottorijarru. Muuten toimii mainiosti 

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Hajoaa ne manuaalilootatkin, jotenkin vain sitä ei niin pahemmin noteerata. Jos kova aski narahtaa vaihdettaessa niin "se on vain synkro vähän kulunut" mutta jos automaatti vähän ilveilee, niin "EIEIEI nyt tulee viiden tonnin remppa!!!". Kytkinasetelmia vaihdellaan ihan normaalina huoltotoimenpiteenä manuaaliin mutta automaatti jos alkaa jotain peliä pitämään, niin se on aivan paskana ja "mitäs mää sanoin..." Todellisuudessa joku parin euron jousi tai O-rengas on loppu.
Nimimerkillä 2/3 meikäläisen autoista ei ole käsin sohellettavia, mitä sitä turhia renkkaamaan.
Nimimerkillä 2/3 meikäläisen autoista ei ole käsin sohellettavia, mitä sitä turhia renkkaamaan.

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Manuaalin ja kytkimen osaa korjata huomattavasti useampi kuin automaatin. Ne jotka automaatin osaavat korjata, myös sen tietävät ja osaavat sen mukaisesti laskuttaa.Hessu kirjoitti:Hajoaa ne manuaalilootatkin, jotenkin vain sitä ei niin pahemmin noteerata. Jos kova aski narahtaa vaihdettaessa niin "se on vain synkro vähän kulunut" mutta jos automaatti vähän ilveilee, niin "EIEIEI nyt tulee viiden tonnin remppa!!!". Kytkinasetelmia vaihdellaan ihan normaalina huoltotoimenpiteenä manuaaliin mutta automaatti jos alkaa jotain peliä pitämään, niin se on aivan paskana ja "mitäs mää sanoin..." Todellisuudessa joku parin euron jousi tai O-rengas on loppu.
Nimimerkillä 2/3 meikäläisen autoista ei ole käsin sohellettavia, mitä sitä turhia renkkaamaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
No tässä loodassa oli ihan tarpeeksi rikki, moottorijarrupakka palanut, jouset sieltä 5mm langanpatkissä, vapaakytkin päästi läpi. Osat 450e ja öljyt päälle. Nyt jo pääsee ajelemaan. Toki 2 ei mee päälle kuin hitaassa kihdytyksessä ja alaspäin menee kolmoselta vain kickdownilla. Vaihtoventtiili olis jumissa mutta kun jaksais taas aukaista. Olis enemmän kuin tarpeen ollut pestä cooleri ja turbiini.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Itse ainakin miellän että tekemäsi homma on hatunnostonarvoinen teko. Jos tuon laatikon olisi vienyt työkseen noita korjaavalle niin olisi työn osuus voinut olla aika suuri loppukustannuksessa. Toki laatikko olisi tod.näk. tullut kerralla kuntoon. Mutta olisi jäänyt oman työn ja oppimisen osuus pois..Pappacosworth kirjoitti:No tässä loodassa oli ihan tarpeeksi rikki, moottorijarrupakka palanut, jouset sieltä 5mm langanpatkissä, vapaakytkin päästi läpi. Osat 450e ja öljyt päälle. Nyt jo pääsee ajelemaan. Toki 2 ei mee päälle kuin hitaassa kihdytyksessä ja alaspäin menee kolmoselta vain kickdownilla. Vaihtoventtiili olis jumissa mutta kun jaksais taas aukaista. Olis enemmän kuin tarpeen ollut pestä cooleri ja turbiini.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Hatun noston arvoinen jopi ilman muuta.
Mutta kyl jos vaan sais tohon nelkkuskorppiin automaatin ni olis kyl tälläselle laiskalle miehelle HERKKU!
Mutta kyl jos vaan sais tohon nelkkuskorppiin automaatin ni olis kyl tälläselle laiskalle miehelle HERKKU!
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Juu tiedossa on että löytyy... mutta mutta
Taitaapi suomen katsastus viranomainen näyttää punaista valoa asialle

Taitaapi suomen katsastus viranomainen näyttää punaista valoa asialle

#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
No saatan kyllä olla tyhmä täs asiassa....
Ei oo taidettu tyypittää missään maailmassa 4x4 skorppii aut. laatikolla
Meinaan vaan et ku huomaavat ni saattaa olla ongelmia tiedossa....
Vai saako vaihteistoja laitella minkälaisen haluu autoon ja aina menee katsastuksesta läpi.
Omalle kohalle on kyl sattunu aika asiansa osaavia katsastajia... tuntuu olevan tietoo auton erikoisuuksista
Ei oo taidettu tyypittää missään maailmassa 4x4 skorppii aut. laatikolla


Meinaan vaan et ku huomaavat ni saattaa olla ongelmia tiedossa....
Vai saako vaihteistoja laitella minkälaisen haluu autoon ja aina menee katsastuksesta läpi.

Omalle kohalle on kyl sattunu aika asiansa osaavia katsastajia... tuntuu olevan tietoo auton erikoisuuksista
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Nyt on tutustuttu Scorpio-cossunkin lootaan. Samat viat sinnekin on saatu mutta "the voima" rikkoo vähän reilummin. Moottorijarrupakan kytkin ihan pilppuna, jousista pieniä näköhavaintoja, alumiinitapit joissa jouset piti olla on kaikki poikki. Vapaakytkimestä lukkopalat putoilee, öljypumpun runko leikkaantunut rikki, ei tiivisteitä jäljellä eikä laakeripintaakaan. Turbiinista tuleva akseli leikannut kiinni planeetan runkoon. Ylivaihteen pannasta pinnat pois kokonaan ja toinen pää irronnut niittauksistaan. Enempää en ole purkanut vielä mutta luulisin että enempää ei ole rikki kun kuitenkin 3 ekaa vaihdetta toimi. 10h meni yhteensä loodan vaihdossa aikaa kun vaihtoi hännän ja kytkinkopan vanhasta toiseen. Oikosulkukin joka poltti peruutusvalon/vss:n sulakkeen katosi. Ilmeisesti käynnistyksen estokytkin oli rikki.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Automaatti on mukava, mutta ilmeisen tarkka hoidostaan.
Perjantaina vaihdatin Öljypisteellä öljyt oman auton A4LD tomaattiin (suodatin ja tiivisteet Fordilta) ja vaihdon suorittanut kaveri sanoi öljyn haisevan palaneelle. Totesi, että alkoi olla viimeinen hetki vaihtaa liemet. Öljypohjassa ollut magneetti oli täysin puhdas. Tyyppi ihmetteli sitä, kun yleensä siinä on aina jotain metallia. Kertoi öljynvaihto väliksi 60 000 km.
Laatikko vaihtaa kaikki neljä vaihdetta ok, mutta reilummalla kaasulla arpoo aavistuksen ihmeellisesti 2-3 vaihteiden välillä ihan kuin kävisi hetken vapaalla kunnes "löytää" vaihteen. Hiljakseen ajellessa tätä ei huomaa. Öljynvaihto kaveri kertoi, että laatikon sisällä olevat venttiilit ovat karstoittuneet ja suositteli puhdistusaineen laittoa. Sellaisesta tuubista se sitten öljynmittatikunputkesta laittoi Forte ainetta ja n. 200 km:n sisään pitäisi sillä korjaantua. Seurataan tilannetta. En mene vannomaan ja saattaa olla myös luulotautia, mutta nyt on vajaa 100 km ajettu ja tuntuisi hieman vähemmän arpovan 2-3 väliä.
Laatikon ilmaus oli mielenkiintoinen toimenpide. Kaveri pisti vaihteen D asentoon ja antoi jarrun kanssa kaasua. Sitten R:lle ja kaasua. Pari kertaa remppasi tätä väliä. Sitten tarkisti mittatikusta öljyn tason. Tätä samaa pari kertaa ja sitten oli kuulemma hyvä.
Muutenkin kaveri tuntui tietävän oikeasti asioista ja kaikeksi hauskaksi hän kertoi Scorpion konepellin alle vilkaistuaan, että hänellä se muuten on Saab 96 samanlaisella 2.8 V6 moottorilla. Se on se sama musta Saab, mistä oli joskus GTi-lehdessäkin juttu. Näin se on maailma pieni.
Auto menee tiistaina vielä Fordille jarruvanteiden säätöön ja tarkastavat muutenkin laatikon toiminnan. Kuulemma on joku erikoistyökalu, jolla "vanteita" säädellään.
ukormi on kyllä oikeassa, että kallista lystiä on varmasti laatikon korjaus, jos jotain joutuu laittamaan. En olisi itse uskaltanut tätä ottaa, jos ei olisi "melkein" uusi laatikko. Autoon on vaihdettu vuonna 98 täysin uusi laatikko.
Perjantaina vaihdatin Öljypisteellä öljyt oman auton A4LD tomaattiin (suodatin ja tiivisteet Fordilta) ja vaihdon suorittanut kaveri sanoi öljyn haisevan palaneelle. Totesi, että alkoi olla viimeinen hetki vaihtaa liemet. Öljypohjassa ollut magneetti oli täysin puhdas. Tyyppi ihmetteli sitä, kun yleensä siinä on aina jotain metallia. Kertoi öljynvaihto väliksi 60 000 km.
Laatikko vaihtaa kaikki neljä vaihdetta ok, mutta reilummalla kaasulla arpoo aavistuksen ihmeellisesti 2-3 vaihteiden välillä ihan kuin kävisi hetken vapaalla kunnes "löytää" vaihteen. Hiljakseen ajellessa tätä ei huomaa. Öljynvaihto kaveri kertoi, että laatikon sisällä olevat venttiilit ovat karstoittuneet ja suositteli puhdistusaineen laittoa. Sellaisesta tuubista se sitten öljynmittatikunputkesta laittoi Forte ainetta ja n. 200 km:n sisään pitäisi sillä korjaantua. Seurataan tilannetta. En mene vannomaan ja saattaa olla myös luulotautia, mutta nyt on vajaa 100 km ajettu ja tuntuisi hieman vähemmän arpovan 2-3 väliä.
Laatikon ilmaus oli mielenkiintoinen toimenpide. Kaveri pisti vaihteen D asentoon ja antoi jarrun kanssa kaasua. Sitten R:lle ja kaasua. Pari kertaa remppasi tätä väliä. Sitten tarkisti mittatikusta öljyn tason. Tätä samaa pari kertaa ja sitten oli kuulemma hyvä.
Muutenkin kaveri tuntui tietävän oikeasti asioista ja kaikeksi hauskaksi hän kertoi Scorpion konepellin alle vilkaistuaan, että hänellä se muuten on Saab 96 samanlaisella 2.8 V6 moottorilla. Se on se sama musta Saab, mistä oli joskus GTi-lehdessäkin juttu. Näin se on maailma pieni.
Auto menee tiistaina vielä Fordille jarruvanteiden säätöön ja tarkastavat muutenkin laatikon toiminnan. Kuulemma on joku erikoistyökalu, jolla "vanteita" säädellään.
ukormi on kyllä oikeassa, että kallista lystiä on varmasti laatikon korjaus, jos jotain joutuu laittamaan. En olisi itse uskaltanut tätä ottaa, jos ei olisi "melkein" uusi laatikko. Autoon on vaihdettu vuonna 98 täysin uusi laatikko.
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Ite huollatin hämeenlinnassa A4LD:n....
Tarkasti laatikon, vaihto servojen kumit ja uuden öljynsuodattimen + mukaan tuli uusi turbiini.
520egee
En pitäny kalliina.. harrasteethan maksaa.
Turbiinista nääs hävis boorit ahvenistolla rällätessä..

No nyt oltii viimein käymässä vaihtamaan loodaa ja ke. käytellessäni konetta lämpimäx.... kilahti jakopää
sammu tyhjäkäynniltä, lähtee huonosti käyntiin ja käy ilmeisesti vaan kolmella... juupati juu rojekti laajenee
NO ei se mitn... germanlandiasta tulossa 24v masiina josta tekniikka tohon ja tuo entinen tekniikka purkuun ens talvena....
DO DII
nyt on sitten kauppa lyöty kiinni -92 24v scorpista
kyllähän näitä romuja pihoille löytyy...
Tarkasti laatikon, vaihto servojen kumit ja uuden öljynsuodattimen + mukaan tuli uusi turbiini.
520egee
En pitäny kalliina.. harrasteethan maksaa.
Turbiinista nääs hävis boorit ahvenistolla rällätessä..

No nyt oltii viimein käymässä vaihtamaan loodaa ja ke. käytellessäni konetta lämpimäx.... kilahti jakopää

sammu tyhjäkäynniltä, lähtee huonosti käyntiin ja käy ilmeisesti vaan kolmella... juupati juu rojekti laajenee

NO ei se mitn... germanlandiasta tulossa 24v masiina josta tekniikka tohon ja tuo entinen tekniikka purkuun ens talvena....
DO DII
nyt on sitten kauppa lyöty kiinni -92 24v scorpista
kyllähän näitä romuja pihoille löytyy...

#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
No joo, vika tuntuis siirtyilevän mullakin..
Syksyllä paukahti Taunuksesta A4LD.. Laitoin pakin päälle -> pamaus -> ei liikkunut eteen ei taakse. Ostin klubilaiselta ehjän laatikon ja vaihdoin sen samalla toiselta klubilaiselta ostamani 2.3 moottorin kanssa paikalleen alkuvuoden aikana. Viikko sitten sain aikaiseksi jatkaa projektia siten että sain auton ajokuntoon. Loota löysi vaihteita 2 -> R -> 1 ja ei muuta. Alipaineletku oli irti kun arvelin sen vaikuttavan vain vaihtohetkeen. Aapista selaillessani huomasin ettei kolmonen / nelonen kytkeydy ilman alipainetietoa.
Perjantaina laitoin letkun kii ja pari muuta pikkujuttua ja testaamaan. Jahka loodan öljyt lämpenivät ja ajoin autolla maantiellä löytyivät 3. ja 4. vaihteet ok. Kun runttasin kaasun pohjaan ja loota "vaihtoi pienempää" se kans huuti hetken tyhjää ja vaihtoi vasta kolmosen kun nostin kaasulta jalkaa. Alkas pelaamaan paremmin kun ajelin hetken. Pääsin 2km testilenkiltä kotiin kaiken ollessa ok.. Kunnes huomasin pellin alta nousevan höyryä. Jostain syystä vesi ei lähtenyt kierrolle ja kärähti kannentiiviste. Nyt sit pääsen irroittelemaan ekaa kertaa kutosen kansia... :-/
Auto pitäis saada ennen wappua maaliin ja ajoon mutta jos vika koko ajan siirtyy voipi mennä koko kesä
Syksyllä paukahti Taunuksesta A4LD.. Laitoin pakin päälle -> pamaus -> ei liikkunut eteen ei taakse. Ostin klubilaiselta ehjän laatikon ja vaihdoin sen samalla toiselta klubilaiselta ostamani 2.3 moottorin kanssa paikalleen alkuvuoden aikana. Viikko sitten sain aikaiseksi jatkaa projektia siten että sain auton ajokuntoon. Loota löysi vaihteita 2 -> R -> 1 ja ei muuta. Alipaineletku oli irti kun arvelin sen vaikuttavan vain vaihtohetkeen. Aapista selaillessani huomasin ettei kolmonen / nelonen kytkeydy ilman alipainetietoa.
Perjantaina laitoin letkun kii ja pari muuta pikkujuttua ja testaamaan. Jahka loodan öljyt lämpenivät ja ajoin autolla maantiellä löytyivät 3. ja 4. vaihteet ok. Kun runttasin kaasun pohjaan ja loota "vaihtoi pienempää" se kans huuti hetken tyhjää ja vaihtoi vasta kolmosen kun nostin kaasulta jalkaa. Alkas pelaamaan paremmin kun ajelin hetken. Pääsin 2km testilenkiltä kotiin kaiken ollessa ok.. Kunnes huomasin pellin alta nousevan höyryä. Jostain syystä vesi ei lähtenyt kierrolle ja kärähti kannentiiviste. Nyt sit pääsen irroittelemaan ekaa kertaa kutosen kansia... :-/
Auto pitäis saada ennen wappua maaliin ja ajoon mutta jos vika koko ajan siirtyy voipi mennä koko kesä

-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
Re: A4LD Tutuksi...
minkäslainen toi erikois avain on??Pappacosworth kirjoitti:Pantojen kiristyksestä...
Eli erikoisavaimella momenttiin ja kaksi kierrosta auki siitä. Mutta mikä lienee erikoisavaimella saavutettava momentti, kun ei sellaista satu olemaan ja huomenna pitäis laittaa remppaamani laatikko takaisin kiinni.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Se on momenttiavain joka on säädetty yhteen momenttiin. Itse käytin omaa momenttiavainta ja vähän hylsyjä piti yhdistellä koska pannan kiristysruuvin pää on 3/8" neliökanta. (10mm kuusiokolo ja 10mm tav. hylsy peräkkäin.) Harjun taunuksen alla ei mahtunut kuin vetämään arviolta kädellä momenttiin kun on sen verran ahdasta jos ei laatikon takakannaketta irroita.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
saakos tollasia neliökantahylsyjä jostain valmiina?Pappacosworth kirjoitti:Se on momenttiavain joka on säädetty yhteen momenttiin. Itse käytin omaa momenttiavainta ja vähän hylsyjä piti yhdistellä koska pannan kiristysruuvin pää on 3/8" neliökanta. (10mm kuusiokolo ja 10mm tav. hylsy peräkkäin.) Harjun taunuksen alla ei mahtunut kuin vetämään arviolta kädellä momenttiin kun on sen verran ahdasta jos ei laatikon takakannaketta irroita.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
En ole nähnyt valmiita tollaisia hylsyjä mutta saahan sen tehtyä kahdesta hylsystä hitsaamalla.
Kaikista mun 3/8" hylsyistä osa onkin 1/4" ja osa 1/2" vääntiöillä
Kaikista mun 3/8" hylsyistä osa onkin 1/4" ja osa 1/2" vääntiöillä

Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Kyllä ne toiset siivet on siellä irti mutta se on yksi iso osa, jos äänistä pystyy kuulemaan useita osia niin on sökö!
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
No nyt pääsee kasaamaan vihdoin lootaa uuteen uskoon. Sorvari teki kahteen kytkimeen uudet lukitusrenkaat pellisten tilalle mun piirustusten mukaan, enää ei pääse sokat irti keskipakovoiman vaikutuksesta. Ylivaihteen osat menee vielä sorvarille että saa mahtumaan tarpeeksi levyjä pakkaan. Varaosaloodasta otetussa kytkimessä kun on vaan 2 levyparia ja cossussa on 3. Neljää ei taida saada mahtumaan. 

Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Upotin rahaa tohon kikkareeseen 350e, öljyä menee kans mukavasti mutta maantielle, mittarivaijeri uittaa sitä pihalle. 4:sen ja lukkoturbiinin solenoidit antaa vikakoodia eikä toimi, irtona testatessa kyllä toimi. Nyt on tullut joku tuhat km niin pakki ei aina halua kytkeytyä ja 3 ei ole parina päivänä kylmänä kytkeytynyt. 1430e uusi laatikko ja vanhan pitää antaa vaihdossa. A4ld laatikkoa ei ole kun kahta mallia : rikkinäisiä ja menossa rikki.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Alipainekalvot tavallinen vs. Cossu Scorppi on eri varaosanumerolla, tosin kumpaakin on ilmeisesti käytetty hieman ristiin (näin kertoo Microcat ja Fordin varaosamyyjä). Kunhan saan omaani kalvon vaihdettua, niin kerron hieman tunnelmia. Laatikon kylkeen menee siis Cossu Scorpioon tarkoitettulla varaosanumerolla oleva alipainekalvo.
Täällä oma tarinani alipainekalvon ja muiden osien ihmettelystä.
Täällä oma tarinani alipainekalvon ja muiden osien ihmettelystä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: A4LD Tutuksi...
Noniin, nyt sitten vara-autona toimiva 5D Sierra oksensi laatikkoöljyt mäkeen turbiinikotelon tienoolta, joten nostetaan vanha topic. Hiukan oiretta on ollutkin, vaihteiden epämääräistä kytkeytymistä + puuttuva nelonen ja turbiinilukko. Onneksi sentään leimata ehti tuolla lootalla, niin nyt on sitten aikaa korjailla.
Lattialla lojuu mysteerilaatikko kunnostettavaksi, tuo kiinni oleva taitaa olla vainaa, josko siitä jotain varaosia saisi. Onko kukaan viimeaikoina kiusannut itseään tällä aiheella, eli tehnyt remonttia A4LD:n? Lähinnä kiinnostaa, että passaako nuo ebay:n rebuild-sarjat näihin euromallien laatikoihin? Jos vaikka perehtyisi ihan itse aiheeseen, kun ei Sierran automaattilaatikkoon viitsisi tuhansia hakata. Eikä toisaalta manualisaatiokaan houkuta, kun ehti tottua tuohon leppoisaan kyytiin.
Turbiini tarvinnee korjauttaa jossain, kuka korjaa, mitä maksaa, onko tuoretta tietoa kellään?
Lattialla lojuu mysteerilaatikko kunnostettavaksi, tuo kiinni oleva taitaa olla vainaa, josko siitä jotain varaosia saisi. Onko kukaan viimeaikoina kiusannut itseään tällä aiheella, eli tehnyt remonttia A4LD:n? Lähinnä kiinnostaa, että passaako nuo ebay:n rebuild-sarjat näihin euromallien laatikoihin? Jos vaikka perehtyisi ihan itse aiheeseen, kun ei Sierran automaattilaatikkoon viitsisi tuhansia hakata. Eikä toisaalta manualisaatiokaan houkuta, kun ehti tottua tuohon leppoisaan kyytiin.
Turbiini tarvinnee korjauttaa jossain, kuka korjaa, mitä maksaa, onko tuoretta tietoa kellään?
#1193
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: A4LD Tutuksi...
Ylivaihteen planeettakannatin poikki tai od servo mykkä-> rumpu sinisenä-> roskiin.Mikko R. kirjoitti: puuttuva nelonen ja turbiinilukko
Turbiini tarvinnee korjauttaa jossain, kuka korjaa, mitä maksaa, onko tuoretta tietoa kellään?
Lukon puute voi johtua pelkästä solenoidi vammasta.
Masterkittiä voi kysyä vaikka JN Tradingilta kuten tuota turbiinin reilaustakin.
US Partsistakin voi tuurillaan masterkitti löytyä.
Ebayn herkuista eos, mutta vuosimalli ja kone lähinnä vaikuttaa.
JN:stä aina hommannu kun sieltä on saanu seuraavalle päivälle oikeat osat.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: A4LD Tutuksi...
Ok, kiitos vinkistä. Tarvii olla tuonne JN Tradingiin yhteydessä sitten noiden tiimoilta kunhan alan tuota varalaatikkoa käymään läpi. Jos vaikka ennen joulua olisi jo kunnossa 

#1193