Vahvistettu kansi nelarin etuperään

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Vahvistettu kansi nelarin etuperään

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Syyskuu 28. 13:13:20 2004

Onko kiinnostusta vahvistettuihin nelarin etuperän kansiin? Tarkoitus olisi tehdä yhtenäinen kansi n. 30mm alumiinista, jossa tyhjennystulppa magneetilla. Koska matsku per kansi maksaa jo aika monta kymmentä euroa niin kannen hinta tuskin alle 150€ voi jäädä.
Onko kommentteja ja kiinnostusta?
Samasta matskusta syntyisi tietenkin luukku myös taakse tarvittaessa jos siellä notkuminen on ongelmana?
Pistin tähän osastoon, kun myynti-ilmoja ei voi kommentoida ja ei tämä oikein tekniikka juttujakaan ole, mutta voi tämän tietenkin muuhunkin osastoon siirtää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ti Syyskuu 28. 16:18:00 2004

mulle yx...
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Syyskuu 28. 16:19:25 2004

Kiinnostusta on.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Syyskuu 28. 18:35:51 2004

Kiinnostaa
ex Jäsen #10

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ti Syyskuu 28. 19:48:38 2004

tännekin...
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

tivi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 20:49:34 2002

Viesti Kirjoittaja tivi » Ti Syyskuu 28. 20:32:04 2004

Kiinnostaa .......

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Syyskuu 28. 22:30:03 2004

Kiinnostaa... tai hetki... eihän mulla oo ees etuperää :(
Mutta kun tarkemmat tiedot selviää, niin pidä mutkin jakelussa ellet pistä kaikkea tähän perään.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Syyskuu 29. 10:16:47 2004

Valaskaapas tietämätöntä!
Ei ole noita nelikkoja ollut ennenmin paitsi nyt kun tuli cossu esco hommattua.
Eli miksi toi kansi pitäs olla vahvistettu? :roll:

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Syyskuu 29. 10:45:24 2004

Nelivetoisessa etuperän koppa on perän heikoin lenkki. Vetoakseli voi liikkuessaan halkaista kopan. Kun koppaan laitetaan vahvistettu kansi tai terästiiviste saadaan kopan rakenne kestämään enemmän ja ennalta ehkäisemään halkeaminen.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 29. 16:46:12 2004

kiinnostaa..

kaizu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kaizu » Ke Syyskuu 29. 17:19:08 2004

Mulle kans!

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Syyskuu 29. 18:20:48 2004

Ovatkos cosa- ja kutosnelikkojen etuperien kuoret samanlaiset?
Jos ovat niin kiinnostaa
#682

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Syyskuu 29. 20:00:13 2004

Mä voisin olla kanssa kiinnostunut yhdestä.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » To Syyskuu 30. 15:22:51 2004

Kiinnostaa
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 30. 18:35:31 2004

Cosander kirjoitti:Valaskaapas tietämätöntä!
Ei ole noita nelikkoja ollut ennenmin paitsi nyt kun tuli cossu esco hommattua.
Eli miksi toi kansi pitäs olla vahvistettu? :roll:
Perän kuoret on aika hepposet ja kovassa rääkissä vakio tehoilla tai sitten viritetyssä muuten vaan kuoret halkeaa tai pytty joustaa niin, että välityksen rattaista irtoaa hampaita.
Sitten kun kuoret pysyy kasassa niin seuraavaksi taitaa halkeilla pikku rattaat jos tehoa on riittävästi, siihen lääke on sitten taas Quaife ATB.

Pystyykö joku tän kannen jollain CAD-ohjelmalla piirtämään kun saan mitoitettua?

Jos joku 4x4 Cossunsa alla ryömii niin voisi tsekata onko jotain estettä sille, että kansi on koko alaltaan yhtä paksu kuin se korkein nyppylä vakiossa? Cossu palikkani on irrallaan joten niiden kanssa mallailu on hankalahkoa, kun palkkia ei saa oikealle kohdalle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Syyskuu 30. 22:25:10 2004

SLEI kirjoitti:Pystyykö joku tän kannen jollain CAD-ohjelmalla piirtämään kun saan mitoitettua?
Pistin privaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Lokakuu 1. 10:15:38 2004

SLEI kirjoitti: Jos joku 4x4 Cossunsa alla ryömii niin voisi tsekata onko jotain estettä sille, että kansi on koko alaltaan yhtä paksu kuin se korkein nyppylä vakiossa? Cossu palikkani on irrallaan joten niiden kanssa mallailu on hankalahkoa, kun palkkia ei saa oikealle kohdalle.
Vakio kannen ja kuoren väliin mahtuu kuulemma n.5mm paksu teräslevy. Paksumman levyn kanssa ei saa pakettia enää kasaan. Ei pitäis olla mitään estettä sille, että kansi tasapaksu (muistikuva kesältä). Siitä vaan mittailemaan...

Saattais kiinnostaa se kansi.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Lokakuu 1. 10:31:34 2004

mulla on irrallaan v6 etu perä jos tarvitte mitta avuiks sen nin voin lainata sne edelyttäen että on samanlainen
kannattaisko samalla suunnitella pulttien alle tuleva yhdistävä rauta joka jäkistäis oikealta sivulta perä koteloa kans!
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 1. 12:56:17 2004

sierra friikki kirjoitti:mulla on irrallaan v6 etu perä jos tarvitte mitta avuiks sen nin voin lainata sne edelyttäen että on samanlainen
kannattaisko samalla suunnitella pulttien alle tuleva yhdistävä rauta joka jäkistäis oikealta sivulta perä koteloa kans!
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Cossussa on pari rautaa jotka menee perän kiinnityspulttien alta lohkoon ja laatikkoon, muissa nelareissa ei näitä olisi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Lokakuu 1. 13:08:17 2004

SLEI kirjoitti: Jos olen oikein ymmärtänyt niin Cossussa on pari rautaa jotka menee perän kiinnityspulttien alta lohkoon ja laatikkoon, muissa nelareissa ei näitä olisi?
Jeps. Cossusta nuo raudat ainakin löytyy, muista ei tietoa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Lokakuu 1. 16:27:23 2004

eli kun tekee 4x4 2.9 24v vehkeen niin kannattaa raudoittaa perä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » La Lokakuu 2. 13:06:45 2004

mulle yks...

Oisko minkään laista piirustusta kopasta??

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Lokakuu 2. 15:52:18 2004

Laitappas luonnoksia/piirustusta kun saat valmiiksi
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 2. 16:29:38 2004

Tupi kirjoitti:Laitappas luonnoksia/piirustusta kun saat valmiiksi
Tämän projektin päätarkoituksena ei ole tuottaa piirrustuksia kannesta, vaan kansia vähän useammalle heebolle. Minä saan kyllä nyrsittyä muotoon leikatusta levystä kalikan ihan kotonakin, mutta ei koneillani useampaa viitsi tehdä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 4. 10:59:21 2004

Mittailin ja tutkiskelin tossa etuperää ja kansia. Kannessa jossa oli vuosileimoja 84-90 oli neljä pultin reikää suurempaa ja parissa metalliholkki. Holkit oli 4-5mm pitempiä kuin reunan paksuus, olisiko kannen alla ollut vahvikelevy?
Toinen kansi jonka irrotin kokonaisesta perästä oli aivan samoilla koodeilla muuten, mutta siinä oli vain -84 "leima", oliskohan se sitten XR4x4:stä? Tässä kannessa oli kaikki kiinnitysruuvin reiät samanlaisia.

Millainen se Cossun kansi vakiona on, onko jollain irrallaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Lokakuu 4. 12:22:23 2004

mulla on kaikki escossa ainakin samankokoisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 4. 13:27:27 2004

bpasi kirjoitti:mulla on kaikki escossa ainakin samankokoisia
Pultit M6?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Lokakuu 4. 13:53:20 2004

Kaikki samankokoisia ja pultit M6 8.8 (Sierra Cosw -91)
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

vellu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vellu1 » Ti Lokakuu 5. 8:55:31 2004

Kesällä perä oli alhaalla ja silloin ois voinu mittailla ja tuumailla. Liikaa tilaa siellä ei ole kun perä otetaan alas, sen ainakin muistan. (4x4 Cossu siis)

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Lokakuu 5. 12:54:37 2004

vellu1 kirjoitti:Kesällä perä oli alhaalla ja silloin ois voinu mittailla ja tuumailla. Liikaa tilaa siellä ei ole kun perä otetaan alas, sen ainakin muistan. (4x4 Cossu siis)
Tilaa ei ole liikaa, mutta tarpeeksi :wink:

Alapuolella on moottoripalkki suht lähellä, eli jos kannesta tekee liian paksun, ei pakettia saa enää kasaan. Perän sisällä on sokka mikä pitää oikeanpuoleisen vetarin paikallaan => Kantta ei voi kiinnittää perä autosta irrallaan.

OT: Perää irrotettaessa öljypohjan sisällä kulkevan akselin tumpin pois joutuu purkamaan irti.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Lokakuu 5. 13:40:08 2004

[quote="sierra4x4tbo"]
Perän sisällä on sokka mikä pitää oikeanpuoleisen vetarin paikallaan => Kantta ei voi kiinnittää perä autosta irrallaan.
quote]

Mulla on aina laitettu kansi kiinni ennen perän kiinnittämistä. Olen purkanut oikeanpuoleisen vetarin nivelestä tai jos kyseessä on ollut alakerran purku olen ottanut perän ja vetarin samassa paketissa sivulle. Sinne ei tosiaan kovin ihmeellistä kantta mahdu, mutta joku kuitenkin. Öljypohjan irrotus ja kasaus alakautta on hikinen homma perän, palkin ja tilanpuutteen kanssa huhhuh :oops: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Lokakuu 5. 16:34:11 2004

Yleensä se sokka jätetään pois, helpompi vaihdella vetareita.

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Ti Lokakuu 5. 18:36:23 2004

Itse teetin kolme vahvike "levyä" automaattikonella omaan cossuun teräksestä. On jotain kovempaa materiaalia ja 12mm paksu, kannataa vaihtaa pultit pinnapulteiksi ja kovempi laatusiksi. yksi kiinni omassa autossa yhden myin kaverille ja kolmas on tallin naulassa "mallina".
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Tammikuu 29. 13:00:19 2005

Onkohan tämä asia edennyt enää mitenkään? Kiinnostusta olisi edelleen. Englannin pojat kauppaa tällaista, hinta on 120£.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Tammikuu 29. 13:47:39 2005

Jos jollakulla on CAD-kuva tehtynä tai antaa murikka lainaksi ja saisi halukkaiden määrän tietoon niin voisin hankkia tarjouksen hinnasta.
Tapoja valmistukseen on monta kuten materiaali vaihtoehtoja, mutta paljonko se saa maksaa?

Niin, tarkoitus ei ole muiden "apajoille" astua, mutta nyt vaan sattuu olemaan mahdollisuus tehdä noita niin hienona kun vain kansan lompakot kestää ;)
Tässähän se menee...

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Su Tammikuu 30. 20:25:34 2005

Mä voisin yhden roudata tallille niin saat vaikka itse mitata. :-)

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Tammikuu 30. 21:48:11 2005

Tero_s kirjoitti:Mä voisin yhden roudata tallille niin saat vaikka itse mitata. :-)
Kyllä se vaan käy :)
Tässähän se menee...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Tammikuu 31. 10:40:56 2005

Jahman kirjoitti:Jos jollakulla on CAD-kuva tehtynä tai antaa murikka lainaksi ja saisi halukkaiden määrän tietoon niin voisin hankkia tarjouksen hinnasta.
Olen venaillut SLEI:ltä mittoja jonkun aikaa, kun piti moiset piirtää... en tiedä minne mitat on hävinneet....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Helmikuu 5. 20:36:20 2005

Nyt on etuperä tallilla, moniko tuonlaisen laipan haluaa?
Teekeekö SLEI vai teenkö minä, turha molempien tehdä!?
Haluaako kansa teräksisen välilevyn (edullinen) vai alumiinisen billet-kannen joka tulee huomattavasti kalliimmaksi?
Molempia en tee!
Tässähän se menee...

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » La Helmikuu 5. 20:41:38 2005

Kiinnostusta olisi, mutta budjetti taitaa sanella sen, että vain tuohon halvempaa ratkaisuun olisi mahdollisuus osallistua
#682

tivi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 20:49:34 2002

Viesti Kirjoittaja tivi » La Helmikuu 5. 21:09:41 2005

Jahman kirjoitti:Nyt on etuperä tallilla, moniko tuonlaisen laipan haluaa?
Teekeekö SLEI vai teenkö minä, turha molempien tehdä!?
Haluaako kansa teräksisen välilevyn (edullinen) vai alumiinisen billet-kannen joka tulee huomattavasti kalliimmaksi?
Molempia en tee!

Mulle kestävyys ratkasee siis teräksestä .

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Helmikuu 5. 23:06:15 2005

Jos ei mahdottomia kustanna, niin olisin kanssa kiinnostunut teräksisestä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Helmikuu 6. 0:11:55 2005

Projekti ollut vähän jäissä, kun ei alumiiniputiikissa ollut riittävän paksua plootua, eikä kelitkään ole auton alle ryömimistä suosinut, hallillakin on käytävätkin ummessa ei sinnekkään mahdu mittailemaan.
Tai ei projekti ihan jäissä ole ollut sopivia kiinnityspultteja kävin etsimässä.
Jos vahvikkeen kanssa on kiire niin kannattaa hommata "tiiviste"- mallinen minä en ainkaan sellaista ole tekemässä.
Jos joku etuperäänsä on kokonaisena repimässä irti niin kiinnostaisi saako sen sieltä pois jos kansi on paksu reunoistakin.
Jos on tarvis niin voin lykätä kannen(vakion) skanneriin niin siitä saa "tiivisteelle" aika paljon mittoja.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Helmikuu 6. 0:14:57 2005

Jahman kirjoitti:Nyt on etuperä tallilla, moniko tuonlaisen laipan haluaa?
Teekeekö SLEI vai teenkö minä, turha molempien tehdä!?
Haluaako kansa teräksisen välilevyn (edullinen) vai alumiinisen billet-kannen joka tulee huomattavasti kalliimmaksi?
Molempia en tee!
Kiinnostaa, jos sen levyn saa alta 95£:n.

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Su Helmikuu 6. 12:13:18 2005

Alkupään viesteistä päätellen kuoren venyminen on ongelma, eli silloin voisi olla viisainta käyttää terästä => suurempi kimmomoduuli eli pienempi venymä kuin vastaavalla alumiini palalla.

Teräksisen välilevyn tekeminen onistunee helpoiten laserilla tai vesileikkauksella. Jahman jyrsinee kannen teräksestäkin jos joku sellaisen haluaa.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Su Helmikuu 6. 14:43:50 2005

Minkä hintainen tuommoinen teräksinen on???

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Helmikuu 7. 10:09:27 2005

Tero_s kirjoitti:Alkupään viesteistä päätellen kuoren venyminen on ongelma, eli silloin voisi olla viisainta käyttää terästä => suurempi kimmomoduuli eli pienempi venymä kuin vastaavalla alumiini palalla.

Teräksisen välilevyn tekeminen onistunee helpoiten laserilla tai vesileikkauksella. Jahman jyrsinee kannen teräksestäkin jos joku sellaisen haluaa.
Vakio kansihan on vain 5mm paksu reunoistaan ja 9mm kiinnitysruuvien kohdalta, jos kansi tehdään 32-35 paksuksi plootuksi niin varmasti jäykkyys vastaa 5-6mm teräslevyä, joka sinne väliin yleensä laitetaan.
Perän kuoret on ohuimmillaan 4-5mm eli aika hepposta kamaa, mutta eihän niiden ole suunniteltukkaan kestämään kuin 33% 220 hevosvoimasta.
Miten vaikuttaa perän kuumeneminen jos pohja on terästä, joka taitaa laajeta vähemmän kuin alumiini?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ma Helmikuu 7. 10:45:31 2005

Alumiinin lämpölaajenemiskerroin on noin kaksinkertainen teräkseen verrattuna, eli tuon kannen kokoisessa kappaleessa mittamuutos ero teräs/ alumiini on luokkaa 0.15mm sadan asteen lämpötilan muutoksessa. Ja kun kerran kuoren venyminen on ongelma niin osa siitä johtunee kuoren lämpenemisestä, siihen ei alumiini laipan paksuntaminen auta.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 7. 16:11:16 2005

Mä voisin ottaa yhden teräksisen...

Mitä jää maksamaan?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ma Helmikuu 7. 16:30:11 2005

juuh... mitäs teräksinen makselee ?
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Vastaa Viestiin