askin purku

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

askin purku

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ti Lokakuu 12. 7:51:17 2004

88- sierran pikku aski.

4-vaihteinen, miten pirussa ton jatkeen saa vaihdettua.
joku sitä pitää kiinni kun kaikki mahd on purettu mut ei irtoo.
vasaralla lyöminen tuskin parantaa asiaa..??

tai miten tuo kuuluis purkaa... tahdon vaihtaa kyseisen jatkeen johon
keppi tulee kiinni. :(
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Lokakuu 12. 8:19:22 2004

Ekana tulisi mieleen että kannattaa muistaa että voiman ja järjen summa on vakio :wink: Jos se on yhtään vastaava kun iso 2.0 vaihteisto, sivuakseli irtoaa kääntämällä jatketta 90astetta jolloin sivuakselin sisäakselin saa taaksepäin ulos. Sen jälkeen (tietenkin siirtäjät ym purettu) pääakseli täydellisenä jatkeineen irtoaa taaksepäin vetäen. Jatke irtoaa pääakselista isolla lukkorenkaalla. Joten vastaus on suurinpiirtein lukkorengas pitää hännän kiinni pääakselin romuissa.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ti Lokakuu 12. 12:35:49 2004

SHR kirjoitti:Ekana tulisi mieleen että kannattaa muistaa että voiman ja järjen summa on vakio :wink: Jos se on yhtään vastaava kun iso 2.0 vaihteisto, sivuakseli irtoaa kääntämällä jatketta 90astetta jolloin sivuakselin sisäakselin saa taaksepäin ulos. Sen jälkeen (tietenkin siirtäjät ym purettu) pääakseli täydellisenä jatkeineen irtoaa taaksepäin vetäen. Jatke irtoaa pääakselista isolla lukkorenkaalla. Joten vastaus on suurinpiirtein lukkorengas pitää hännän kiinni pääakselin romuissa.


rautalangasta kiitos.... miten missä kyseinen lukkorengas on .
mielestäni pyörittelin parituntia näkemättä rengasta .
pitänee katsoa selvinpäin uudestaan.... :wink:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Lokakuu 12. 17:59:12 2004

siihen on kaksi tapaa purkaa se loota. yksi on otat sen "pikarin" irti kytkinkopan sisältä, lyöt kuulalaakerin irti, ja vedät sen kytkinakselin pois paikoiltaan. näin mä tein viimeksi, ihan kokeilu mielessä, ja voin sanoa että ei kannata.

toinen ja parempi konsti on tuo SHRrän mainitsema konsti, eli ryhmäpyörä irti, ja lukkorengas irti kytkinakselilta. se on siellä pikarin alla kytkinkotelon sisällä. ja yksi tärkeä muistutus, se lähtee paljon helpommin irti, kun aukaiset sen vaihteensiirrinakselin kytkinkopan puoleisessa päässä olevan kuusiokolo ruuvin, jonka alla on jousi ja tappi, joka lukitsee vaihteensiirtimen akselin oikeille kohdilleen. eli niille kohdille pituus suunnassa, jossa on vaihde tai vapaa. se on joskus joltain jäänyt huomaamatta, kun on yrittänyt purkaa lootaa.

ja toi on hyvä neuvo yleensäkin toi SHRän vinkki, että voiman ja järjen summa on vakio. älä koskaan käytä voimaa, jos et ole varma mihin ja miten sitä pitää kohdistaa. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

kiitän

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ke Lokakuu 13. 6:58:58 2004

:D loota osina.

ilman vasaraa!!
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Vastaa Viestiin