Ei toimi ei
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Ei toimi ei
Eli nyt on kone taas pitkästä aikaa keulilla ja kaikki muutkin kiinni. Ainoo vaan että ei lähe millään käyntiin. Starttaa hyvin ja pyörii mukavasti, mutta ilmeisesti kipunaa ei tuu. Kokeiltiin ylimääräsen tulpan kanssa kipinää ja todettiin että sellasta ei näy. Välillä kyllä vähän lupailee. Muutaman kerran on pamauttanu putkessakin aika miehekkäästi. Jako on kohillaan (tarkastettu monta kertaa), siivapyörän anturin ilmarako tarkastettu, kokeiltu kahta eri hall-anturia virranjakajaan. Virranjakajan kansi ja pyörijä on uusia.
Heittäkääs jotain vinkkiä mitä kannattais vielä tarkistaa. Itellä rupee olee pää aika tyhjä ja kauhee vitutus alkaa sitäkin tilaa pikkuhiljaa täyttämään...
Heittäkääs jotain vinkkiä mitä kannattais vielä tarkistaa. Itellä rupee olee pää aika tyhjä ja kauhee vitutus alkaa sitäkin tilaa pikkuhiljaa täyttämään...
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Pikkasen voi mennä metsään, mutta: Mulla on hestec ja yleensä siinä on koneen purun jälkeen ongelmia saada käyntiin. Joka toisen kerran tulpan johdot pitää olla toisinpäin ja joka toisen kerran toisinpäin. Kun johdot sattuvat olemaan 180 asteta väärin lyö metristä lieskaa putkesta, joten voisiko johtua jostakin samanmoisesta asiasta?
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
No niin, nyt on tehty taas lisää tutkimustyötä. Tulpan kun laittaa suoraan puolaan niin ei anna kun yhen kipinän sillon tällöin. Tolla toisella vehkeellä kun kokeiltiin niin tulee ihan komeesti sarjana. Eli kipinä jää johonkin ennen puolaa. Puola on tosiaan mitattu ja todettu ehjäksi, kokeiltiin vielä varmuuden vuoksi toisellakin puolalla mutta ei mitään vaikutusta. Kokeiltiin toista lastua ja toista ecuakin, ei vaikutusta. Toista sytytysohjausyksikköäkin on kokeiltu. Pikkasen rupee mietityttää että mihin v**tuun se kipinä jää. Kaikki on kokeiltu toisen auton kanssa ristiin ja mittaamalla todettu kaikki anturit ym. ehjäksi...
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Anturi on mitattu ja näyttää oikeeta arvoa. Siitä ei ole tietoa toimiiko se sillon kun kone pyörii. Pitää vielä kokeilla toisella anturilla.pm_cos kirjoitti:Toimiihan kammenkulma-anturi varmasti, sen signaalin mukaanhan ecu ohjaa sytytystä. Tuleeko ecu:lta vikakoodeja?
Vaikuttaako kuinka paljon jos siivapyörän nastoissa on maalia päällä? Ne pitää samalla putsata.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Kannattaa kokeilla putsata se maali pois. Eikös toi siivapyörän anturi ole ihan normaali induktiivinen tunnistin?magelius kirjoitti:Anturi on mitattu ja näyttää oikeeta arvoa. Siitä ei ole tietoa toimiiko se sillon kun kone pyörii. Pitää vielä kokeilla toisella anturilla.pm_cos kirjoitti:Toimiihan kammenkulma-anturi varmasti, sen signaalin mukaanhan ecu ohjaa sytytystä. Tuleeko ecu:lta vikakoodeja?
Vaikuttaako kuinka paljon jos siivapyörän nastoissa on maalia päällä? Ne pitää samalla putsata.
#446
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Piuhat ja maadotukset on tarkistettu. Antureiden piuhat on oikein päin. Nyt lyötiin äsken hehkulamppu kiinni puolalle meneviin piuhoihin ja kokeiltiin startata, lamppu syttyy vajaan sekunnin välein, eli yhden kerran koneen pyörähtäessä ympäri. Siinä ajassa pitäisi tulla normaalisti neljä kipinää? Nyt antaa ilmeisesti vaan ykköspytylle kipinää koska ykkösen tulppa on yleensä ollut kuiva ja muut märkiä.
Mikä tehtävä on virranjakajassa olevalla hall-anturilla? Manuaalin mukaan se ohjaa ruiskutusta. Pitääkö paikkansa??
Mikä tehtävä on virranjakajassa olevalla hall-anturilla? Manuaalin mukaan se ohjaa ruiskutusta. Pitääkö paikkansa??
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
No niinhän se tuolla lukikin...ajatuskatkosHena kirjoitti:En oo kokeillu kun ei se kipinä tule edes sinne asti. Puolalta lähtee ainoastaan yks kipinä kun pitäis tulla neljä tietyn jakson aikana.. Eli ongelma on ennen sitä jossain..JRZ kirjoitti: Ootko kokeillu vaihtaa virranjakajaa siitä toimivasta pirssistä?

#446
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Voe poijaat.. Nyhhä se toimii...
Kokeiltiin vaihtaa virranjakajan hall-anturi uudestaan ja kokeiltiin sen jälkeen kipinää ja sitten sitä tulikin ihan jo sarjana. No ei muuta kun piuhat kiinni puolaan ja yrittämään käyntiin. Auto kävi hetken ehkä yhellä pytyllä.. Sitten ajateltiin vielä tarkistaa yksi asia joka oli mukamas moneen kertaan käyty läpi. (HUOM. Nyt tulee tarinan paras kohta). Ja se yksi asia oli tulpanjohdot. (kohta saa nauraa) Ja niissä oli sellanen "pieni" vika että ne oli laitettu virranjakajaan sytytysjärjestyksessä 1-2-3-4.
(kukahan idiootti nekin on laittanu kiinni
)
Joo että sellanen amatöörivirhe..
Tulpanjohdot kun laitto oikein niin hörähti laakista käyntiin. Ja käy niin nätisti ettei oo tosikaan. Kaikki toimii niinkun pitääkin. Öljynpaineet lämpösellä koneella n.35psi eli reilu 2bar. Öljynlämpö 200F eli reilu 90 astetta..
Olkoon tämä nyt kaikille opiksi että yksinkertasissa asioissakin voi tehdä virheitä!!
Kokeiltiin vaihtaa virranjakajan hall-anturi uudestaan ja kokeiltiin sen jälkeen kipinää ja sitten sitä tulikin ihan jo sarjana. No ei muuta kun piuhat kiinni puolaan ja yrittämään käyntiin. Auto kävi hetken ehkä yhellä pytyllä.. Sitten ajateltiin vielä tarkistaa yksi asia joka oli mukamas moneen kertaan käyty läpi. (HUOM. Nyt tulee tarinan paras kohta). Ja se yksi asia oli tulpanjohdot. (kohta saa nauraa) Ja niissä oli sellanen "pieni" vika että ne oli laitettu virranjakajaan sytytysjärjestyksessä 1-2-3-4.


Joo että sellanen amatöörivirhe..

Olkoon tämä nyt kaikille opiksi että yksinkertasissa asioissakin voi tehdä virheitä!!
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja